2015-01-06, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quaddare
blev en m5a riktigt fint.

Grattis! Efter att ha läst igenom hela tråden så tvivlar jag inte en sekund på att du kommer få mycket nytta och nöje av din nya bil! Får man fråga vad det blev för modell? E39? E60?

Citera
2015-01-06, 21:12
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problemguy
Det var inte svar på min fråga. Vet att det inte är optimalt men att betala 20000kr per år i försäkring funkar inte.

Följdfråga, på bilfirmor ordnar de ju oftast med finansiering. Är det samma där, att ägaren måste stå på lånet?

Bilen är säkerheten för lånet.

Nu verkar du ju inte vara ute efter tips men varför inte bara köpa en lite billigare bil och trafik/halvförsäkra? Halvförsäkring borde inte gå på så mycket såvida ni inte är typ 20 fortfarande. Ni vill ha hel antar jag?

Kom ihåg att kolla priser för försäkring på www.länsförsäkringar.se . Mycket billigare som ung förare. Ner mot hälften av vad tex IF vill ha.
Citera
2015-01-07, 03:43
Medlem
Finansmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problemguy
Lånar tråden lite.

Jag och min fru är sugna på en ny bil. Letar i prisklassen 70-90k och skulle i så fall behöva låna 55-80k ca.

Vi har ca 30 000 i nettoinkomst tillsammans.

Eftersom ingen av oss har 6 skadefria år än kommer någon förälder stå som ägare. Ställer detta till det med lånet?

Vad kan ett sånt lån komma att kosta i månaden?

Det beror på vilket typ av lån du tar. Tar du ett privatlån (exempel: http://nätlån.se/privatlan/) så kan du och din sambo gå ihop och låna tillsammans till vad ni vill, utan att banken lägger sig i vad ni ska låna till. Ränta fr 3.25%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in