Citat:
Ursprungligen postat av
Flickfotograf
Du är helt obegriplig fortfarande.
Kan du ta det från början? Vad menar du med "All svaghet som är sjuklig finns hos män"
Det låter som en fullkomligt horribel förenkling, som inte ens kan stämma så generellt.
Jag tror att du redan förstår, men jag upprepar mig gärna.
Eftersom kvinnorna har äggen och sköter graviditeten, så är kvinnor mer värdefulla och mer sårbara. Kvinnors värde sitter i äggets och graviditetens reproduktiva värde. Mannens värde sitter i styrka. En svag man är utan värde. En svag kvinna är ändå en resurs.
Givetvis kan man inte tillämpa detta på vartenda enskilt fall, vilket inte heller är poängen. Vi pratar om samhällsproblem.
Jag menar att raljerande om att "överge svenska kvinnor" är uppgivenhet och svaghet. Problemet är såklart att ni upplever er övergivna av svenska kvinnor. Det är ju kvinnor som väljer. Män visar sig värdiga, och kvinnor väljer. Om ni inte var attraherade skulle ni inte prata om att "överge" någonting. Hela diskursen är ett sätt för män att intala sig att de har makt att välja bort kvinnor som de själva blivit bortvalda av, i stereotypa termer. En försvarsmur för egot. Svaghet. Där är problemet. Svenska kvinnor är bra men förvirrade.
Kanske tror ni att det inte går att hysa vissa ståndpunkter och samtidigt lyckas med svenska kvinnor. Det där ska tas som en utmaning. Det är den sunda reaktionen.
Fortfarande oklart?