2019-10-14, 18:49
Medlem
Nycticoraxs avatar
Tycker inte att man ska överge alla svenska kvinnor. Men det kan ju vara en idé att åtminstone ta med nordiska kvinnor i utbudet, om man har problem att hitta en vettig.

Själv har jag bara träffat kvinnor som uppskattar klassiska könsroller / biologiska skillnader. Inga feminister eller fd. feminister. Det handlar väl om utstrålning också, eftersom jag lyckas attrahera såna kvinnor.

Tror dessutom att behovet av den klassiska mansrollen kommer att stärkas i Sverige kommande åren, då sökandet efter trygghet kommer att öka enormt. Vad kvinnor vill ha och vad som pumpas ut i media är helt olika saker oftast.
Citera
2019-10-14, 19:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Tror dessutom att behovet av den klassiska mansrollen kommer att stärkas i Sverige kommande åren, då sökandet efter trygghet kommer att öka enormt. Vad kvinnor vill ha och vad som pumpas ut i media är helt olika saker oftast.

Jag delar den bedömningen. Svenska kvinnor börjar bli riktigt oroliga för vad de ställt till med. Utvecklingen är mycket allvarlig. Tycker att vi bör neka de svenska kvinnor som bejakat och drivit på den här utvecklingen beskydd. Allt har sitt pris...
Citera
2019-10-16, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag gillade ContraPoints först. Troligen var jag lite förblindad av att videorna faktiskt var väldigt underhållande. I efterhand har jag förstått att personen knappast är särskilt vettig eller ärlig, även om det finns en och annan saklig punkt. Fast jag är å andra sidan verkligen inget fan av Jordan Peterson.

Hon är vettig, men kan inte uttala mig om de senaste videorna då jag inte har sett dem. Jag tittar inte så mycket på s.k "breadtube" då de är lite för mycket flash, lite för lite innehåll för mig.
Citera
2019-10-19, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Tycker inte att man ska överge alla svenska kvinnor. Men det kan ju vara en idé att åtminstone ta med nordiska kvinnor i utbudet, om man har problem att hitta en vettig.

Själv har jag bara träffat kvinnor som uppskattar klassiska könsroller / biologiska skillnader. Inga feminister eller fd. feminister. Det handlar väl om utstrålning också, eftersom jag lyckas attrahera såna kvinnor.

Viĺl de flesta män ha en klassisk mansroll, upplever de själva att de är en sådan man. Vad vet vi om det egentligen ? Eller blir det en påtvingad roll som vissa män helt enkel börja spela för andras skull ? Män är ju också olika individer.
Citera
2019-10-19, 01:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Viĺl de flesta män ha en klassisk mansroll, upplever de själva att de är en sådan man. Vad vet vi om det egentligen ? Eller blir det en påtvingad roll som vissa män helt enkel börja spela för andras skull ? Män är ju också olika individer.

Newsflash: de flesta män är män, och vill leva som män. Frågor på det?

Kan du inte göra en genusanalys på den här filmen från 9-11 och terrorattackerna i New York? Eller ska du låtsas som om 4000 människor aldrig dött? Det vore i så fall typiskt för svenska kvinnor.

https://www.youtube.com/watch?v=FBE3m2D5234
Citera
2019-10-19, 03:20
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag delar den bedömningen. Svenska kvinnor börjar bli riktigt oroliga för vad de ställt till med. Utvecklingen är mycket allvarlig. Tycker att vi bör neka de svenska kvinnor som bejakat och drivit på den här utvecklingen beskydd. Allt har sitt pris...
En del har börjar säga ifrån vilket glädjer mig:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157936170175087&set=a.10150224348 935087&type=3&theater
Citera
2019-10-19, 03:38
Medlem
Mjälls avatar
Svaret är följande:

* Ta det som en utmaning

* All svaghet som är sjuklig finns hos män
Citera
2019-10-19, 03:44
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Svaret är följande:

* Ta det som en utmaning

* All svaghet som är sjuklig finns hos män
Ehh, va?
Vad är det för påstående?
Eller är det bara män som förväntas inte vara svaga?
Citera
2019-10-19, 03:50
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Ehh, va?
Vad är det för påstående?
Eller är det bara män som förväntas inte vara svaga?

Är en gravid kvinna sårbar eller inte?

Är hon värdefull eller inte?

Du förstår att allt handlar om överlevnad. Du är inte främmande för ett biologisk perspektiv i kontrast till rådande paradigm.

Kvinnlig svaghet är en förlängning av barnets svaghet. Det är någonting vackert hos människan.

En svag kvinna förtjänar undsättning, en svag man ska rensas bort.

Dina åsikter har mycket lite makt över naturen.
Citera
2019-10-19, 04:02
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Är en gravid kvinna sårbar eller inte?

Är hon värdefull eller inte?

Du förstår att allt handlar om överlevnad. Du är inte främmande för ett biologisk perspektiv i kontrast till rådande paradigm.

Kvinnlig svaghet är en förlängning av barnets svaghet. Det är någonting vackert hos människan.

En svag kvinna förtjänar undsättning, en svag man ska rensas bort.

Dina åsikter har mycket lite makt över naturen.
Du är helt obegriplig fortfarande.
Kan du ta det från början? Vad menar du med "All svaghet som är sjuklig finns hos män"
Det låter som en fullkomligt horribel förenkling, som inte ens kan stämma så generellt.
Citera
2019-10-19, 04:22
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Du är helt obegriplig fortfarande.
Kan du ta det från början? Vad menar du med "All svaghet som är sjuklig finns hos män"
Det låter som en fullkomligt horribel förenkling, som inte ens kan stämma så generellt.

Jag tror att du redan förstår, men jag upprepar mig gärna.

Eftersom kvinnorna har äggen och sköter graviditeten, så är kvinnor mer värdefulla och mer sårbara. Kvinnors värde sitter i äggets och graviditetens reproduktiva värde. Mannens värde sitter i styrka. En svag man är utan värde. En svag kvinna är ändå en resurs.

Givetvis kan man inte tillämpa detta på vartenda enskilt fall, vilket inte heller är poängen. Vi pratar om samhällsproblem.

Jag menar att raljerande om att "överge svenska kvinnor" är uppgivenhet och svaghet. Problemet är såklart att ni upplever er övergivna av svenska kvinnor. Det är ju kvinnor som väljer. Män visar sig värdiga, och kvinnor väljer. Om ni inte var attraherade skulle ni inte prata om att "överge" någonting. Hela diskursen är ett sätt för män att intala sig att de har makt att välja bort kvinnor som de själva blivit bortvalda av, i stereotypa termer. En försvarsmur för egot. Svaghet. Där är problemet. Svenska kvinnor är bra men förvirrade.

Kanske tror ni att det inte går att hysa vissa ståndpunkter och samtidigt lyckas med svenska kvinnor. Det där ska tas som en utmaning. Det är den sunda reaktionen.

Fortfarande oklart?
Citera
2019-10-19, 09:45
Avslutad
Citat:
Jag tror att du redan förstår, men jag upprepar mig gärna.

Eftersom kvinnorna har äggen och sköter graviditeten, så är kvinnor mer värdefulla och mer sårbara. Kvinnors värde sitter i äggets och graviditetens reproduktiva värde. Mannens värde sitter i styrka. En svag man är utan värde. En svag kvinna är ändå en resurs.

Givetvis kan man inte tillämpa detta på vartenda enskilt fall, vilket inte heller är poängen. Vi pratar om samhällsproblem.

Jag menar att raljerande om att "överge svenska kvinnor" är uppgivenhet och svaghet. Problemet är såklart att ni upplever er övergivna av svenska kvinnor. Det är ju kvinnor som väljer. Män visar sig värdiga, och kvinnor väljer. Om ni inte var attraherade skulle ni inte prata om att "överge" någonting. Hela diskursen är ett sätt för män att intala sig att de har makt att välja bort kvinnor som de själva blivit bortvalda av, i stereotypa termer. En försvarsmur för egot. Svaghet. Där är problemet. Svenska kvinnor är bra men förvirrade.

Kanske tror ni att det inte går att hysa vissa ståndpunkter och samtidigt lyckas med svenska kvinnor. Det där ska tas som en utmaning. Det är den sunda reaktionen.

Fortfarande oklart?

Herrejösses vilken rappakalja!

"Överge" syftas ju givetvis på att överge Svenska kvinnor i den mening de representerar sig själva i den rådande Svenska kulturen och samhällsdebatten. Antingen aktivt eller passivt.

Sedan om vi snackar att bli bortvald av någon som en Svensk man anser attraktiv är vi väl på individnivå?? Typ feta, illaluktande, narcissistiska, tatuerade trashiga 30+ o.s.v. Svenska kvinnor? (min åsikt)
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-10-19 kl. 09:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in