2019-10-19, 10:37
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Herrejösses vilken rappakalja!

"Överge" syftas ju givetvis på att överge Svenska kvinnor i den mening de representerar sig själva i den rådande Svenska kulturen och samhällsdebatten. Antingen aktivt eller passivt.

Sedan om vi snackar att bli bortvald av någon som en Svensk man anser attraktiv är vi väl på individnivå?? Typ feta, illaluktande, narcissistiska, tatuerade trashiga 30+ o.s.v. Svenska kvinnor? (min åsikt)

Tråden handlar om att inte ingå förhållanden med svenska kvinnor.

Det har givetvis sin upprinnelse i att svenska kvinnor upplevs rata alla män som talar sanning om exempelvis invandring eller biologiska könsskillnader, och således vara oförenliga med ett ärligt leverne och självförverkligande. Den tanken är ett uttryck för uppgivenhet. Frågan som tråden handlar om uppstår inte om det inte finns ett intresse för och en önskan att leva med dessa kvinnor.

Kvinnor har lärt sig att förknippa vissa sanningar med fula, misslyckade män som har ocharmig inställning. Den sunda reaktionen är att tala sanning och vara bra samtidigt. Inte att ge upp.

Vad är oklart?
Citera
2019-10-19, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Tråden handlar om att inte ingå förhållanden med svenska kvinnor.

Det har givetvis sin upprinnelse i att svenska kvinnor upplevs rata alla män som talar sanning om exempelvis invandring eller biologiska könsskillnader, och således vara oförenliga med ett ärligt leverne och självförverkligande. Den tanken är ett uttryck för uppgivenhet. Frågan som tråden handlar om uppstår inte om det inte finns ett intresse för och en önskan att leva med dessa kvinnor.

Kvinnor har lärt sig att förknippa vissa sanningar med fula, misslyckade män som har ocharmig inställning. Den sunda reaktionen är att tala sanning och vara bra samtidigt. Inte att ge upp.

Vad är oklart?

Ärligt talat hänger jag inte med i vad det du säger..

Vadå "Ge upp"? Du antyder att det finns en 'kamp' mot något värt att kämpa för?

Vad skulle det vara?
Citera
2019-10-19, 11:29
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ärligt talat hänger jag inte med i vad det du säger..

Vadå "Ge upp"? Du antyder att det finns en 'kamp' mot något värt att kämpa för?

Vad skulle det vara?

Ge upp kvinnorna som jag förklarat att själva frågeställningen implicerar att ni helst vill ha.

Hade ni inte velat ha svenska kvinnor hade ni inte pratat om att överge dem.

Istället för att anta utmaningen och genom exempel lära svenska kvinnor att man kan vara en bra man och tala sanning om viktiga saker samtidigt, så ger ni upp er önskan att leva tillsammans med en svensk kvinna.

Det finns ingenting otydligt i det jag skriver.
Citera
2019-10-19, 12:25
Avslutad
Citat:
Ge upp kvinnorna som jag förklarat att själva frågeställningen implicerar att ni helst vill ha.

Istället för att anta utmaningen och genom exempel lära svenska kvinnor att man kan vara en bra man och tala sanning om viktiga saker samtidigt, så ger ni upp er önskan att leva tillsammans med en svensk kvinna.

Okay.

Kan du vara så vänlig och differensera en svensk kvinna från andra kvinnor? ..bara så att jag kan nollställa mitt argument och kunna gå vidare.
Citera
2019-10-19, 12:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Du skriver obegriplig goja, varför skulle någon man i sina sinnes fulla bruk vilja ha en feministskadad svensk kvinna som dessutom är fet, saknar kvinnliga former och sätter sig själv på en piedestal? Det finns gott om bättre alternativ.
Citera
2019-10-19, 12:28
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Okay.

Kan du vara så vänlig och differensera en svensk kvinna från andra kvinnor? ..bara så att jag kan nollställa mitt argument och kunna gå vidare.

En svensk kvinna är en kvinna som tillhör etniciteten svensk.

Jag förstår inte syftet med din fråga.
Citera
2019-10-19, 12:44
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du skriver obegriplig goja, varför skulle någon man i sina sinnes fulla bruk vilja ha en feministskadad svensk kvinna som dessutom är fet, saknar kvinnliga former och sätter sig själv på en piedestal? Det finns gott om bättre alternativ.

Svenska kvinnor är inte fetare eller mindre kvinnliga än andra. Därtill visar trådens frågeställning att svenska kvinnor är er primära preferens.

Feministskada existerar men det är mest shit test egentligen. Kvinnor har mycket försvar mot oönskade närmanden. En viktig metod är att skapa rädsla och skam hos män baserat på föraktfulla stereotyper. Skiter du i det och står för vem du är så har du gjort rätt och visat intelligens och styrka. Det är lite klurigt men inte jättekomplicerat egentligen.
Citera
2019-10-19, 12:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Svenska kvinnor är inte fetare eller mindre kvinnliga än andra. Därtill visar trådens frågeställning att svenska kvinnor är er primära preferens.

Feministskada existerar men det är mest shit test egentligen. Kvinnor har mycket försvar mot oönskade närmanden. En viktig metod är att skapa rädsla och skam hos män baserat på föraktfulla stereotyper. Skiter du i det och står för vem du är så har du gjort rätt och visat intelligens och styrka. Det är lite klurigt men inte jättekomplicerat egentligen.

Du fantiserar, ingen man med förnuftet i behåll har feta feministskadade kvinnor som preferens. Allt fler börjar inse det nu och tråden är ett tecken på det. Allt annat är bara dina drömmar.
Citera
2019-10-19, 12:55
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Du fantiserar, ingen man med förnuftet i behåll har feta feministskadade kvinnor som preferens. Allt fler börjar inse det nu och tråden är ett tecken på det. Allt annat är bara dina drömmar.

Men svenska kvinnor är inte fetare än andra. Läser du innan du svarar? Jag är förvirrad.
Citera
2019-10-19, 12:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Men svenska kvinnor är inte fetare än andra. Läser du innan du svarar? Jag är förvirrad.

Jo de är fetare och har mindre kvinnliga former än många andra alternativ som står till buds, och dessutom är de feministskadade. Lätt val.
Citera
2019-10-19, 13:05
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Jo de är fetare och har mindre kvinnliga former än många andra alternativ som står till buds, och dessutom är de feministskadade. Lätt val.

Visst, överge ditt folks kvinnor du.

Tro att de är fetare än andra. Har du kollat någon sådan statistik alls eller har du bara bestämt dig för hur verkligheten är enligt din egen bekvämlighet, som värsta PK-mongot?
Citera
2019-10-19, 13:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Visst, överge ditt folks kvinnor du.

Tro att de är fetare än andra. Har du kollat någon sådan statistik alls eller har du bara bestämt dig för hur verkligheten är enligt din egen bekvämlighet, som värsta PK-mongot?

Jag ser verkligheten och ser att det finns gott om alternativ som enligt mina preferenser är snyggare, har mer kvinnliga former, är sexigare och har en långt bättre personlighet än svenska kvinnor, det är klart jag föredrar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in