2019-06-12, 00:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Kvinnor var högst delaktiga i häxprocesserna, nazismen, kommunismen, rasismen etc. Idag finner man fler kvinnliga sexualförbrytare. Ni är inte goda, det är en lögn.

Ja, den här tråden visar ju med all tydlighet varför svenska män bör välja bort dessa infantila vrak till svenska kvinnor. Så här beter sig inte andra kvinnokulturer.

Ja det finns statistik på att män får lägre betyg än vad de förtjänar samt att män döms lättare för brott eftersom domstolar inte gärna tror att kvinnor kan vara skyldiga, om det ens går så långt som till domstol för polis och åklagare tror heller inte att kvinnor är skyldiga.
Citera
2019-06-12, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hela ditt första stycke kan du se till att belägga med källor. Just nu förefaller det hela bara som ett desperat sökande efter någonting att slå med.

Här har du en bok om Nazitiden.

https://www.bokus.com/bok/9781448113453/hitlers-furies/

Det är väl eg ganska självklart att män och kvinnor gör och har gjort saker tillsammsns. Och att feminismen hävdar att den står för något gott... Jovisst, den bygger på samma principer som mördat miljontsld människor och där offren blivit förminskade och skuldbelagda. Det är ju det där med dehumanisering som är steget vidare och det är inte så att kvinnor är oskyldiga till sådant som grupp.

Lägger med presentationen av böckerna (engelsk och svensk)

Citat:
Hitler s Furies is the untold story of the Holocaust. History has it that the role of women in Nazi Germany was to be the perfect Hausfrau and a loyal cheerleader for the F hrer. However, Lower s research reveals an altogether more sinister truth. Lower shows us the ordinary women who became perpetrators of genocide. Drawing on decades of research, she uncovers a truth that has been in the shadows that women too were brutal killers and that, in ignoring women s culpability, we have ignored the reality of the Holocaust. Shocking Sunday Times Compelling Washington Post Pioneering Literary ReviewA National Book Award Finalist

Citat:

De uppgifter som läggs fram i den här boken är så chockerande att de på ett avgörande sätt utmanar den bild som tidigare funnits av kvinnornas roll i Tredje riket. I takt med nazisternas expansion i öst kom så många som uppåt 500 000 tyska kvinnor att hamna i situationer där de kom i kontakt med, och i vissa fall blev delaktiga till, övergrepp och folkmord.
I Hitlers furier beskrivs hur en moraliskt förlorad generation av unga kvinnor, som fötts in i besegrat och fattigt Tyskland, sveptes med i den nationalistiska yra som följde i spåren av det framväxande nazistpartiet. Det blev ett politiskt uppvaknande som slutade i massmord. För dessa kvinnor sjuksköterskor, lärare, sekreterare, fruar och älskarinnor lockade de erövrade områdena i öst med utsikter till karriär, äktenskap och äventyr. Men ingen kunde ana vilka ohyggligheter de skulle komma att bevittna och själva bli delaktiga i.
Med utgångspunkt i tjugo års omfattande studier, tillgång till sovjetiskt arkivmaterial och ögonvittnesskildringar, presenterar Wendy Lower här övertygande bevis för att många av dessa kvinnor inte bara var byråkratiska skrivbordsslaktare eller stödjande fruar till mördande män. De plundrade och trakasserade judar i Polen, Ukraina och Vitryssland på egen hand. De deltog av fri vilja i mördandet av civila.
I boken skildras för första gången ett antal av dessa kvinnors livsöden och läsaren konfronteras med sanningen att inte bara män hade en aktiv del i Förintelsen, och att detta är något som det hållits tyst om i över sjuttio år.
Senast redigerad av Dolche 2019-06-12 kl. 01:55.
Citera
2019-06-12, 02:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Kvinnor var högst delaktiga i häxprocesserna

Kadaverpolitik heter det. Till exempel, i lägren vaktade judar judar.

Citat:
nazismen, kommunismen, rasismen etc. Idag finner man fler kvinnliga sexualförbrytare. Ni är inte goda, det är en lögn.

Har aldrig påstått något annat. Det var främst kyrkan och manliga "tänkare" som uppfann den kvinnliga dygden, Madonnan.

Citat:
Ja, den här tråden visar ju med all tydlighet varför svenska män bör välja bort dessa infantila vrak till svenska kvinnor. Så här beter sig inte andra kvinnokulturer.

Du tror inte kvinnor inom röda khmererna torterade och slog ihjäl folk med spadar? Bara som exempel. De är inte svenskar.
Citera
2019-06-15, 04:08
Medlem
WordWarriors avatar
Svenska kvinnors mask har fallit. Godheten har falnat och det fula totalitära trynet syns i full dager. Förut beordrade man andra att vara solidariska med invandrare, trots att man själv inte gjorde ett endaste skit. Nu vill man inskränka yttrandefriheten. Över min döda kropp era jävlar! Ni kvinnor som hycklar på detta sätt: Flashback glömmer aldrig! En dag får ni stå till svars för era brott mot folkrätten.

Ner med svenska kommunistkvinnor!
Citera
2019-06-15, 04:15
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jomen precis. Jag kan nog inte "kvantifiera" hur nära rysk kultur jag känner mig, för jag förstår inte allt och det är en komplex fråga. Men jag kan säga att jag inte längre riktigt förstår poängen med "svensk kultur". Existerar den ens? Om den gör det, så känns den alldeles för tunn, utsmetad och söndermoderninserad att jag inte kan känna att det ger någon äkta tillhörighet. Så skulle jag behöva välja så landar jag hellre i det ryska. Mina barn blir ryssar, snarare än svenskar, fast förstås med kunskap om det svenska, och jag känner mig tillfreds med det. Det är det bästa för dem.

Men vad fan, jag som är ensam hemma - hur har du tänkt att jag skall kunna sova inatt efter det där?

Glasja, i "Kom och se".

https://youtu.be/UkkJZweYaLI?t=2520

Såg nyss om på Kom och se, ryser än mer inombords än första gången jag såg den. Tack för de sannerligen sympatiska samtalen, jag försvinner snart och vill minnas att det funnits trevliga moment trots allt, även i en tråd som denna. Lycka till med att förvandla dig till ryss, hoppas du redan skrotat "tack" från ditt dagliga ordspråk.
Citera
2019-06-27, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Bryr mig inte längre om långvariga förhållanden med svenska kvinnor det slutar bara med att man som MAN inte duger och att de förtjänar så mycket bättre blablabla.
Citera
2019-07-16, 00:22
Medlem
Så här gör vi!
Vi konverterar till islam i morgon kl 12 allihop
Alla män i Sverige
Vi förlorar inget på att bli muslimer
Snarare tvärtom kl 12:05 så ska slöjan va på annars rätt ut från balkongen bara
Bästa lösningen
Jag är så trött på att kämpa för kvinnors frihet när dom själva verkar ty sig till män som vill inskränka den
Citera
2019-07-16, 08:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Snickersson
Så här gör vi!
Vi konverterar till islam i morgon kl 12 allihop
Alla män i Sverige
Vi förlorar inget på att bli muslimer
Snarare tvärtom kl 12:05 så ska slöjan va på annars rätt ut från balkongen bara
Bästa lösningen
Jag är så trött på att kämpa för kvinnors frihet när dom själva verkar ty sig till män som vill inskränka den

Jag börjar faktiskt vackla lite vad gäller det muslimska övertagandet av Sverige och andra länder. Varför inte låta dem göra grovjobbet med avskrädet svenska kvinnor? Jag som man klarar mig alldeles utmärkt i en muslimsk miljö.

Enda risken jag ser i min kristallkula att det kommer lagstiftas att du MÅSTE ingripa när du bevittnar övergrepp. Då kommer vita män kölhalas i parti och minut i media och framför skranket. Kalla det MeeToo v2.0..
Citera
2019-08-17, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Det är vi själva dom röstar på vänster leden, dem kallar sig väl feminister. När kvinnor blir bostadslösa så hamnar dem på kvinnojourer och när en man blir bostadslös så hamnar dem hos vänner. Vi Män är helt IQ befriade när vi själva skapar problemen. DAGS och RÖSTA höger så vi slipper skjuta in miljarder på kvinnojourer etc. En person ska skyddas av polisen oavsett kön. Det finns heller inte några politiker som brinner för dem här frågorna så vi kan lyfta fram denna. Jag kan tänka mig att vi inom snar framtid ser en demonstration liknande som i Frankrike mot radikala feminister.
Alla tidningar har stängt kommentars funktionen så vi inte kan tycka som vi vill. Någon som kan fixa en facebookgrupp mot radikala feminister och meddelar oss? Där kan vi börja
Citera
2019-08-19, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
En klar majoritet av alla kvinnor jag har träffat är inte feminister. Den där dominanta feministtypen är enligt mig ganska ovanlig. Sen får man väl stå på sig lite också och inte låta sig kuvas.
Ledarrollen får man ta, det är ingenting som bara serveras helt gratis.

Jag har varit ihop med en feminist. Hon gillar inte feminism längre, hon tycker att det är trams.

Många saker som feministerna tjatar om är rena vanföreställningar. Men som tur är så finns bra botemedel mot sånt, så ge inte upp hoppet än.
Föredömligt! det är precis så här situationen ska bemötas. Jag har en liknande historia.
Jag träffade en tjej för några år sedan som var feminist och typiskt PK i många avseenden(var bl annat förbjudet att kritisera den katastrofala migrationspolitiken).
Idag har hon tagit avstånd från feminism och kallar sig t om (lite överdrivet) "sexist" ibland då hon verkligen gillar och är attraherad av de traditionella rollerna som kvinnor och män länge har haft. Hon uppskattar nu kärnfamiljen, kan öppet prata om att hon själv ser problem med migrationspolitiken(Det gick väldigt fort för henne att komma ur detta skal, så förmodligen något som låg och bubblade under ytan, hon behöver bara få känna att hon får tycka som hon vill och att man inte behöver tycka som alla andra nära och kära.)

Hon är fortfarande min flickvän idag flera år senare och med facit i hand så skulle jag vilja påstå att hon älskar mig ännu mer just pga att jag har stått på mig och kunnat backa upp det med argument och fakta. Hon har berättat om andra män som har varit intresserad av henne och som i majoriteten av fallen har varit PK, lite mesiga och inte verkat haft några egna unika åsikter.

Så stå på er män, ha era egna åsikter och våga vädra de. Överge inte de Svenska kvinnorna, utan visa de vägen.
Citera
2019-08-19, 17:29
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Föredömligt! det är precis så här situationen ska bemötas. Jag har en liknande historia.
Jag träffade en tjej för några år sedan som var feminist och typiskt PK i många avseenden(var bl annat förbjudet att kritisera den katastrofala migrationspolitiken).
Idag har hon tagit avstånd från feminism och kallar sig t om (lite överdrivet) "sexist" ibland då hon verkligen gillar och är attraherad av de traditionella rollerna som kvinnor och män länge har haft. Hon uppskattar nu kärnfamiljen, kan öppet prata om att hon själv ser problem med migrationspolitiken(Det gick väldigt fort för henne att komma ur detta skal, så förmodligen något som låg och bubblade under ytan, hon behöver bara få känna att hon får tycka som hon vill och att man inte behöver tycka som alla andra nära och kära.)

Hon är fortfarande min flickvän idag flera år senare och med facit i hand så skulle jag vilja påstå att hon älskar mig ännu mer just pga att jag har stått på mig och kunnat backa upp det med argument och fakta. Hon har berättat om andra män som har varit intresserad av henne och som i majoriteten av fallen har varit PK, lite mesiga och inte verkat haft några egna unika åsikter.

Så stå på er män, ha era egna åsikter och våga vädra de. Överge inte de Svenska kvinnorna, utan visa de vägen.
Epiphany phase? Hon har varit PK som ung, varit sexuellt fri med x antal män, vurmat för vansinne och nu äntligen när hon "insett" att det hon gjorde var fel så duger en skötsam man som du? Låter inte som en bra deal om det nu är så

Lyssna inte på denna snubben...
Citera
2019-10-14, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
T.ex. att alltid försöka hävda sig, att försöka genom dominans klättra i någon social hierarki som är påhittad från början, att inte kunna inse att be om hjälp är viktigt, att tro att kvinnor är någon "annan" och inte människor utan något som man använder, att vägra att lyssna på andra när de berättar hur de känner sig hotade (detta är dock ett beteende som delas av alla som har någon form av sociala privilegier, där klassprivilegier är de mest fundamentala) osv osv.

Manlighet är inte manlighet, det är vad man gör det till. Förr i världen så var det manligaste man kunde göra var att bära peruk och vara allmänt fjompig. Tidigare än det så var det mest manliga att ha en ung tonårig kille som älskare. Saker är socialt konstruerade så det är vår uppgift att ha en så bra konstruktion som möjligt.

Antar att du är Jordan B Peterson fan, så som du skriver?

Förr i världen så var det bra att vara man, men inte så bra att vara invandrare, svart eller kvinna. Låt oss inte gå tillbaka dit. Det är inte så enkelt som att om män får vara aggressiva i arbetet så blir allt bättre. Vad är det egentligen som hindrar dig i dagens kapitalistiska arbetsvärld, att vara hänsynslös och stiga i rankerna?

Om du vill veta mer så rekommenderar jag youtube-kanalen "Contrapoints". Här är en video om Elliot Rodger och andra incels: Incels

Jag skulle vilja hävda att ökningen av högerextrema partier är en konsekvens av neoliberal politik och en kapitalism som löper amok. Bekämpa kapitalismen och du slipper dessa andra problem.

Jag gillade ContraPoints först. Troligen var jag lite förblindad av att videorna faktiskt var väldigt underhållande. I efterhand har jag förstått att personen knappast är särskilt vettig eller ärlig, även om det finns en och annan saklig punkt. Fast jag är å andra sidan verkligen inget fan av Jordan Peterson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in