2021-05-02, 20:16
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panncakes2000
Vet inte vad det är för något men det var dyrt iallafall 150/g. Men är det verkligen så stor skillnad mellan olika? Alla är väl bara thc

Ja det är stor skillnad på vad för röka du har, har ni grönt och tar i budsen och det känns klibbigt så har ni bra gräs. Hasch kan man kolla om det bubblar på ytan av haschbiten om det är bra ( stämmer inte alltid ) men för det mesta så brukar det va bra hasch om det bubblar.
Citera
2021-05-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Ja det är stor skillnad på vad för röka du har, har ni grönt och tar i budsen och det känns klibbigt så har ni bra gräs. Hasch kan man kolla om det bubblar på ytan av haschbiten om det är bra ( stämmer inte alltid ) men för det mesta så brukar det va bra hasch om det bubblar.

När man eldar på det kanske borde tilläggas!
Har dock varit med om några tillfällen nu på senaste att även ifall det bubblar behöver de inte betyda de e dunder grejer, har en bruning som knappt bubblar nu som slår dom flesta bruningarna där ute idag
Senast redigerad av RuusJagarN 2021-05-02 kl. 20:42.
Citera
2021-05-02, 21:37
Medlem
imsmurts avatar
Kommer ihåg när jag och två vänner rökte brunt, jag och den ena kompisen blev inte så värst påverkade medans den andra kompisen började gråta och lade sig som en boll på golvet när vi kollade på film.
Mycket konstigt hur man kan bli så påverkad i sinnet av lite brunt.
Citera
2021-05-02, 21:41
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Första gången med cannabis" infogad./mod
Citera
2021-05-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto

Ja men vad är det som är skillnaden. Som jag nämnde det är väl samma drog, alltså THC i allt.

Och hur många gram ska vi ta per person?
Citera
2021-05-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panncakes2000
Ja men vad är det som är skillnaden. Som jag nämnde det är väl samma drog, alltså THC i allt.

Och hur många gram ska vi ta per person?
Det är inte riktigt så enkelt att bara thc't påverkar, det finns olika strains (som olika sorter) med olika terpene profiles som gör att ruset kan skilja sig pga av dem olika cannabinoiderna

Första gången skulle jag säga 0,2 till 0,3 g per person och ta först några bloss och väntar 5 min för att känna effekten och sen fortsätt rök om du känner att allt är bra. Mer tips för att inte snea vore väll att röka med bra vänner du är bekväm på, på ett ställe du är bekväm på! Happy smoking!
Citera
2021-05-05, 13:41
Medlem
Tjo,

Jag har köpt Blueberry kush sativa av en kran, rökte 2 rena joints och kände ingenting? De luktar sjukt mycket som vanligt.

Har rökt flertal gånger förut och brukar bli sjukt bäng på 3 blåss. Har jag fått skit nu?

Har köpt ladd av killen innan flertal gånger och det funkar ju bra. Så känns konstigt att han skulle ge mig skit nu.

Finns det annat sätt man kan röka på för bättre effekt?
Citera
2021-05-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12anonym
Tjo,

Jag har köpt Blueberry kush sativa av en kran, rökte 2 rena joints och kände ingenting? De luktar sjukt mycket som vanligt.

Har rökt flertal gånger förut och brukar bli sjukt bäng på 3 blåss. Har jag fått skit nu?

Har köpt ladd av killen innan flertal gånger och det funkar ju bra. Så känns konstigt att han skulle ge mig skit nu.

Då har du bara fått dåligt gräs
Citera
2021-05-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12anonym
Tjo,

Finns en större mängd som cirkulerar just nu i Sthlm, CBD-gräs.

Mörkt som fan och utan trikomer right?
Citera
2021-05-05, 23:42
Medlem
Hur gör man haschkakor? Finns det någon total nybörjar guide, för det är inte enkelt nog att man blandar ner grönt eller brunt i en vanlig deg vad jag förstått. Man behöver någon slags olja? Hur gör man den, eller köper man sånt? Finns det någon som har en "hasch brownies" for retards typ som är super enkel?

Vill inte röka, vill inte försvaga lungorna under covid.
Citera
2021-05-06, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Hur gör man haschkakor? Finns det någon total nybörjar guide, för det är inte enkelt nog att man blandar ner grönt eller brunt i en vanlig deg vad jag förstått. Man behöver någon slags olja? Hur gör man den, eller köper man sånt? Finns det någon som har en "hasch brownies" for retards typ som är super enkel?

Vill inte röka, vill inte försvaga lungorna under covid.

Citera
2021-05-06, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Finns en större mängd som cirkulerar just nu i Sthlm, CBD-gräs.

Mörkt som fan och utan trikomer right?

Neej det här är inte mörkt, utan ljust med trikomer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in