2022-05-17, 19:09
Medlem
thxgivins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canabbis
Är vape:A cannabis farligare än att ta 3st 2mg alprazolam om dagen?

6mg alprazolam om dagen låter inte som någon bra idé, vapea din cannabis istället.

Är det någon här som vet om man kan eliminera munchies? Jag har börjat röka igen efter ett uppehåll och vill inte bli tjock!
Citera
2022-05-17, 23:33
Medlem
KiLLCATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinnyakompis
Supertack! Exakt det här jag ville veta
Kan dock inte se citatet för fyra tryck för då behövs Flashback premium.

Varifrån kommer citaten?
Jag skrev texten i citaten.
Citera
2022-05-18, 19:13
Medlem
ylnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thxgivin
6mg alprazolam om dagen låter inte som någon bra idé, vapea din cannabis istället.

Är det någon här som vet om man kan eliminera munchies? Jag har börjat röka igen efter ett uppehåll och vill inte bli tjock!

För min del, funkar det om man inte äter en endaste sötsak.
Blir svårt om man ska försöka ta en, man får ha lite karaktär.
Citera
2022-05-18, 19:58
Medlem
Hasch under glas. Blir man stekt?

Har inget papper och tobak hemma, och jag vill prova på något nytt, har cirka 1.5 brunt som ska användas på fredag. Jag tänkte göra så att jag lägger lite hasch på en nål och tänder den, sen blåser jag ut elden, då ska det komma upp rök och då lägger man glaset över, sen suger man i sig allting. Kommer jag bli mer stekt än en joint?
Citera
2022-05-18, 20:00
Medlem
Bonnatorps avatar
Jadå, det är vanligt sätt att röka för de som kan det.
Funkar superbt. För egen del blir ruset lite annorlunda då man inte får i sig något nikotin, men det känns snällare mot halsen då man slipper tobaken.

Enklast är om du har ett sudd eller något liknande att sticka fast nålen i så den står.
Ställ allt på ett fat eller papper så du slipper tjärfläckar på bordet.
Allra bäst är om du har en tunn träskiva, eller skiva av annat slag att sticka upp nålen genom. Då kan den agera fat också, och du kan skaka hela rasket utan att något rör sig om biten sitter ordentligt. Dock mjuknar den när den blir varm, så den kan lätt halka av om du håller det upp och ner.
Senast redigerad av Bonnatorp 2022-05-18 kl. 20:06.
Citera
2022-05-18, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Jadå, det är vanligt sätt att röka för de som kan det.
Funkar superbt. För egen del blir ruset lite annorlunda då man inte får i sig något nikotin, men det känns snällare mot halsen då man slipper tobaken.

Tack för svaret!
Citera
2022-05-18, 20:09
Bannlyst
Jag rekommenderar en hemgjord bong istället. Har du aluminiumfolie så ligger du bra till. Ta en toalettrulle som du, på mitten av själva rullen, klipper ut ett ~1x1 cm brett och vitt hål i. Aluminiumfolien ska "kupas" ner i det klippta hålet med hjälp av ett finger. Över hålet du klippt till lägger du över aluminiumfolien som du därefter gör små hål i med hjälp av ett vasst, tunt föremål, exempelvis en nål. När du röker sen så täpper du över ena röröppningen med ena handen och har munnen vid andra, tänd på, sug i dig och njut.

PET-flaskor fungerar också bra. 1,5g lär räcka till minst två-tre omgångar beroende på hur tolerant du är och/eller hur bra röka du har. Lycka till!
Senast redigerad av Snuthus 2022-05-18 kl. 20:13.
Citera
2022-05-18, 20:28
Medlem
mongomanishs avatar
Tråd "Hasch under glas. Blir man stekt?" sammanfogad.

/Moderator
Citera
2022-06-01, 07:17
Medlem
MrFreds avatar
Rökte igår. Något helt galet hände!! Kan någon förklara?

Har för ca 10 år sen kanske rökt 20ggr. Hatade det varenda gång. Ångest. Torr mun. Sjuka tankar.

Började igen för 4 mån sen och rökt lite då och då. Kanske 40ggr. Har kännts lite bättre än för 10 år sen. Men fft mycket ångest och paranoia.

Igår rökte jag typ tre bloss och mådde sååååå sjukt bra. Jag var så lycklig, avslappnad, skrattade såå åt en film. Kändes som att min kropp pulserade. Det kändes fysiskt skönt. Som om jag tagit xtc. Ingen ångest eller paranoia alls. Tvärtom. Var så lycklig och i extas.

Detta är från samma påse som jag haft hemma de sista 2 månaderna.

Vad hände? Har aldrig blivit så ångesfri och lycklig av gräs. Aldrig fått den fysiska euforin som igår. Jag vill tända en till nu men är rädd att det ska bli som alla andra gångerna med ångest och noja..
Citera
2022-06-01, 07:20
Rätt dos förmodligen.
Citera
2022-06-01, 07:21
Medlem
KarlFarbmans avatar
Varför använder du cannabis om du bara mår dåligt av det?
Citera
2022-06-01, 07:25
Medlem
yz44s avatar
Varför fortsätta med något som du oftasts mår dåligt av och som dessutom är olagligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in