2021-05-06, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12anonym
Neej det här är inte mörkt, utan ljust med trikomer...

Skumt, Blueberry Kush ska vara mörkt.

Tippar fortfarande på CBD.
Citera
2021-05-29, 17:33
Medlem
Hur får ni ut erat Cannabis residue från eran grinder på bästa sätt?

Som rubriken lyder så undrar jag hur ni på enklast sätt får ut allt keif med mera från grindern
Citera
2021-05-29, 22:05
Medlem
En liten färg pensel absolut bäst.
Citera
2021-05-31, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tOBBEeeeeeeee
Som rubriken lyder så undrar jag hur ni på enklast sätt får ut allt keif med mera från grindern

Har du en 4-del grinder?
Själv lägger jag en 10krona och skakar runt i
det grindade gräset ligger i.

Om man vill göra något gott på keifet så åker den in frysen någon timme, därefter pensel och lite knackningar och våld på grindern
Samla upp det på ett bakplåtspapper, vik det fint samt något tidningspapper runt om,
fukta det lite med vatten och stryk det eller platttång, kokande vatten i en behållare funkar också bra. (Låg värme!)

Gjorde det för ettt tag sedan, fick en go bit som vägde in på 37g 🔥
Citera
2021-07-04, 20:58
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOBBEeeeeeeee

Min 'fingrinder' har screen och en underkopp för kief. Den levererades med ett plektrum för just det ändmålet.

Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
Har du en 4-del grinder?
Själv lägger jag en 10krona och skakar runt i
det grindade gräset ligger i.

Om man vill göra något gott på keifet så åker den in frysen någon timme, därefter pensel och lite knackningar och våld på grindern
Samla upp det på ett bakplåtspapper, vik det fint samt något tidningspapper runt om,
fukta det lite med vatten och stryk det eller platttång, kokande vatten i en behållare funkar också bra. (Låg värme!)

Gjorde det för ettt tag sedan, fick en go bit som vägde in på 37g 🔥

37 gram kief ur en (1) grinder? Hur mycket hade du grindat sen senaste rengöring, ett och ett halvt kilo? Jag menar, ett oz. bra gräs lämnar ju inte ifrån sig mer än något gram.
Senast redigerad av hogerspoket 2021-07-04 kl. 21:02.
Citera
2021-07-04, 21:58
Medlem
BigFatCones avatar
Jag använder en sån där liten borste som man ibland får med hårtrimmers. Den senaste jag fick har borste i en änden och en skarp kant i den andra. Till grindern fick jag med en skrapa som var typ en sån liten borste, utan borste.
Citera
2021-07-05, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Min 'fingrinder' har screen och en underkopp för kief. Den levererades med ett plektrum för just det ändmålet.

37 gram kief ur en (1) grinder? Hur mycket hade du grindat sen senaste rengöring, ett och ett halvt kilo? Jag menar, ett oz. bra gräs lämnar ju inte ifrån sig mer än något gram.

Jo den grindern har använts vääldigt mycket
Stor som fan runt 8cm i diameter.
Hade en burk som jag sparade keifet i,
Men det kunde lätt vara 6-10g i keif grinden.

Samt en krona eller 10 krona gör stor skillnad om man skakar runt efter man har grindat sitt Weed.

Blev hemmagjort hasch med alla möjliga strains, smakade riktigt gött och gjorde sitt jobb
Citera
2021-07-06, 18:12
Medlem
Köp isopropanol, dela isär grindern i alla sina delar och lägg i en burk och dränk med iso, sen häller du ison genom ett kaffefilter efteråt och låter det dunsta i t.ex en gratängform eller nåt annat platt av glas som du sen kan skrapa upp hascholja ur.
Citera
2021-07-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Köp isopropanol, dela isär grindern i alla sina delar och lägg i en burk och dränk med iso, sen häller du ison genom ett kaffefilter efteråt och låter det dunsta i t.ex en gratängform eller nåt annat platt av glas som du sen kan skrapa upp hascholja ur.

Jajamensan, det funkar fint att göra. Funkar även med avb, men inte den godaste smaken

Tänk även på att isopropanol är riktigt jävla brandfarligt, samt irriterar hud och lungor vid beröring och inandning.
Så vädra och dunsta så all vätska är borta!
Sen skrapa ihop det med ett rakblad eller något annat vasst!
Så får man en go olja, eller mer som en bit som smälter och bubblar så fort den får lite värme.

Brukar placera oljan nästan längst upp i holken, då den rinner ordentligt, annars risk för att rochet klibbar igen.
Citera
2021-07-07, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
Jajamensan, det funkar fint att göra. Funkar även med avb, men inte den godaste smaken

Tänk även på att isopropanol är riktigt jävla brandfarligt, samt irriterar hud och lungor vid beröring och inandning.
Så vädra och dunsta så all vätska är borta!
Sen skrapa ihop det med ett rakblad eller något annat vasst!
Så får man en go olja, eller mer som en bit som smälter och bubblar så fort den får lite värme.

Brukar placera oljan nästan längst upp i holken, då den rinner ordentligt, annars risk för att rochet klibbar igen.
Huden är inte så farligt att få det på, mest att man den blir uttorkad om man utsätter sig för det ofta.
Citera
2021-07-20, 14:23
Medlem
Vad är det man röker i cannabisplantan egentligen? Finns det THC i hela växten? Eller är det endast buds man röker?

Dum fråga kanske men jag är helt okunnig.
Citera
2021-07-20, 14:42
Medlem
steff60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Vad är det man röker i cannabisplantan egentligen? Finns det THC i hela växten? Eller är det endast buds man röker?

Dum fråga kanske men jag är helt okunnig.

Man röker blommorna. Växtmaterial utöver blommorna som stam och löv innehåller väldigt små mängder THC. Säg att blommorna ligger runt ~20% THC medan stam och löv är nere på 0.1-1% THC.

Sugar leaves, de mindre löven som växer i budsen har högre THC innehåll än de störrre löven som växer enskilt. Men dessa sugar leaves är inget man röker rakt av utan de använts främst till att framställa hash, koncentrat, olja osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in