2017-07-29, 00:36
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlassadSomRacist
Det är så att jag funderar nu för första gången att pröva röka lite cannabis. Jag har några vänner som har testat och provat bjudit mig men jag har alltid tvekat. Nu känns det som jag helt plötsligt skulle vilja pröva.

Det jag undrar du om det finns några risker eller tips som jag borde veta. Är själv inte så påläst om just cannabis och hoppas att några erfarna personer skulle kunna ge mig lite råd

Godis och läsk kan hjälpa att motverka illamåendet. Man mår ofta dåligt för att man får ett sockerfall, men svep inte cola och karameller hur gärna du nu vill utan ta det försiktigt. Bli inte rädd, måste du spy så spy på.

Sedan så råder jag dig att utföra detta på ett ställe du kan vara på ett tag, utan att någon stör.
D.v.s. gör det inte på stan eller på någon fest.

Citera
2017-07-29, 00:45
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Godis och läsk kan hjälpa att motverka illamåendet. Man mår ofta dåligt för att man får ett sockerfall, men svep inte cola och karameller hur gärna du nu vill utan ta det försiktigt. Bli inte rädd, måste du spy så spy på.

Sedan så råder jag dig att utföra detta på ett ställe du kan vara på ett tag, utan att någon stör.
D.v.s. gör det inte på stan eller på någon fest.

Har alltid mer mig lite Dextro pga att jag ofta får sockerfall Vet inte riktigt vart jag ska röka för just nu bor jag hos morsan och farsan. Om jag kommer hem lite "påverkad" kommer de märka och de är emot alla sorters droger
Citera
2017-07-29, 00:51
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlassadSomRacist
Har alltid mer mig lite Dextro pga att jag ofta får sockerfall Vet inte riktigt vart jag ska röka för just nu bor jag hos morsan och farsan. Om jag kommer hem lite "påverkad" kommer de märka och de är emot alla sorters droger

Jag brukar inte påtvinga åldersgränsen under nybörjarfrågor eftersom vi alla har varit unga..

MEN Du ska inte röka med någon form av stress eller tanke på att du ska hem och "bete dig".

Sov hos en kamrat eller liknande, se till att ni har några timmar helt fria ifrån andra människor.

"Det jag nämner om illamående och panik är under värsta fall" Det kan lika gärna vara så att ni tycker det är jätte kul och bara drar på. Eller att ni inte känner något alls och blir besvikna.

men Fokus ligger på att ta det försiktigt och inte dra runt bland folk.
Citera
2017-07-29, 00:59
Medlem
Har en fråga, tömma en cigg helt från tobak och proppa den full med grönt, är det smart? Kansle är bättre att blanda med tobak, men vill inte bli beroende av skiten. Äter även i nuläget 2 ( ! ) antidepressiva mediciner, voxra och sertralin. Har inte märkt av nått dem få ggr jag rökt, men kan det på nått sätt sabba ruset måtro?
Senast redigerad av Yolo1234 2017-07-29 kl. 01:02.
Citera
2017-07-29, 01:08
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolo1234
Har en fråga, tömma en cigg helt från tobak och proppa den full med grönt, är det smart? Kansle är bättre att blanda med tobak, men vill inte bli beroende av skiten.

Är du tobaksrökare så kan du blanda på bäst du vill.
Jag själv var kedjerökande under en 10 års tid. Numera så röker jag inte tobak annat än i cigarrer.

Så ÄR du en van tobaksrökare så kan du OM DU NU MÅSTE blanda med tobak.

Enligt mig så blandar man aldrig grönt med tobak... Det gröna funkar så bra ensam, det behövs ingen blandning. Och skulle jag rulla med brunt så blandar jag med grönt. ALDRIG TOBAK.

Tobak är djävulen själv.
Citera
2017-07-29, 01:20
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Citat:
Jag brukar inte påtvinga åldersgränsen under nybörjarfrågor eftersom vi alla har varit unga..

Det är ingenting du behöver oroa dig över
Citera
2017-07-29, 01:20
Medlem
Citat:
Är du tobaksrökare så kan du blanda på bäst du vill.
Jag själv var kedjerökande under en 10 års tid. Numera så röker jag inte tobak annat än i cigarrer.

Så ÄR du en van tobaksrökare så kan du OM DU NU MÅSTE blanda med tobak.

Enligt mig så blandar man aldrig grönt med tobak... Det gröna funkar så bra ensam, det behövs ingen blandning. Och skulle jag rulla med brunt så blandar jag med grönt. ALDRIG TOBAK.

Tobak är djävulen själv.
okej, tack för snabbt svar, feströker ofta, men låter helst bli att blanda med tobak, har inga redskap hemma men ciggpaket. Det jag tänker är att jag tömmer en cigg helt på tobak, tar ungefär samma mängd grönt och trycker in det i ciggen med nått slags köksredskap eller liknande, sen drar jag loss filtret och gör ett eget. Hur tror du det skulle funka? Finns risken att det brinner väldigt dåligt eller liknande?
Citera
2017-07-29, 01:31
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
okej, tack för snabbt svar, feströker ofta, men låter helst bli att blanda med tobak, har inga redskap hemma men ciggpaket. Det jag tänker är att jag tömmer en cigg helt på tobak, tar ungefär samma mängd grönt och trycker in det i ciggen med nått slags köksredskap eller liknande, sen drar jag loss filtret och gör ett eget. Hur tror du det skulle funka? Finns risken att det brinner väldigt dåligt eller liknande?

Det brinner bättre med tobak.

Detta är dock ett larvigt resonemang eftersom tändare är billiga ting.

Så skit i tobaken, allt tobak gör är att döda.....

Gå till en tobaksaffär och be om en majspipa.
Citera
2017-07-29, 11:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Dude.. Nej, bara nej. Gå och köp en billig pipa istället. Eller färdiga koner. Att göra "secret agents" ger sällan bra resultat.
Citera
2017-07-29, 17:20
Medlem
lancxzev2s avatar
tjena, ni som har erfarenhet av att återfukta torrt gräs hur länge brukar ni ha gräset stående i något burk med apelsinskal eller vad det nu kan vara, ett dygn borde väl räcka?
Citera
2017-07-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dude.. Nej, bara nej. Gå och köp en billig pipa istället. Eller färdiga koner. Att göra "secret agents" ger sällan bra resultat.
okej, kanske får bli det då
Citera
2017-07-31, 19:32
Medlem
lancxzev2s avatar
bästa sättet att få sitt fuktiga gräs så det blir torrare? har ungefär 1,8 gram weed kvar, vad göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in