Citat:
Ursprungligen postat av
VissenBuske1987
Har aldrig testat Cannabis innan, även fast möjligheten flertalet gånger funnits.
Anledningen är väl egentligen att jag varit trångsynt och alltid tyckt att det är en "Niggah-drug" och göeknippat med hiphop-slödder haha... fördomar ni vet.
Om jag åker själv till Amsterdam och köper en brownie och äter, hur står ska den vara? Måste la finnas någon nybörjarkaka?
Endast använt nikotin, tobak och alkohol tidigare.
Är fet, ca 110kg på 180cm.
Till att börja med rekommenderar jag dig att åka med en likasinnad polare, upplevelsen blir bra mycket roligare om man delar den med någon, speciellt första gången. Annars är det bara att försöka att ej bli nojjig utan att låta upplevelsen ha sin gång och ta in intrycken. Sätt dig på en trygg plats där du känner att du har koll på situationen, jag uppskattar att sitta i hörnet på någon mysig coffeeshop/pub och studera folket som kommer och går.
Angående styrka och storlek på brownie: Fråga de som säljer! Säg som det är, det är första gången. De hjälper dig med rätt dos och ger dig lite bra tips! Regel numero uno med brownies är att låta det ta sin tid, det kan ta upp till en 1.5 timme innan peaken kommer och 30-45 min innan du känner något alls. Så frestas inte att ta mer för att du "inte känner nåt".
Om du känner att det blir lite för mycket hjälper det att dricka cola eller annan dryck med mycket socker, samt käka godis. Var
inte full när du käkar din brownie.
Edit: Om du röker cigg är det bättre att köpa en färdigrullad joint. Mycket enklare att dosera, du känner effekt direkt och kan kontrollera ditt rus.