2017-08-26, 16:03
Medlem
Svampskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Har aldrig testat Cannabis innan, även fast möjligheten flertalet gånger funnits.

Anledningen är väl egentligen att jag varit trångsynt och alltid tyckt att det är en "Niggah-drug" och göeknippat med hiphop-slödder haha... fördomar ni vet.

Om jag åker själv till Amsterdam och köper en brownie och äter, hur står ska den vara? Måste la finnas någon nybörjarkaka?

Endast använt nikotin, tobak och alkohol tidigare.
Är fet, ca 110kg på 180cm.

Jag skulle nog rekomendera dig till att röka istället första gången du provar. Risken med att äta är att du kan bli alldeles för hög för en nybörjare och det varar sjukt länge. Nu kan det vara så att kakorna i amsterdam är svaga just för att det är många färkingar där men du kommer fortfarande ha mycket mer kontroll på ruset om du röker. Dessutom får du lära dig alla stonerseder som finns under meckningen och rökningen
Citera
2017-08-27, 11:07
Medlem
VeetLuurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fardy
Grejen är att, som sagt bor jag inte ensam. Det är inte alltid 100% att det är jag som tar posten, utan det avgör vi mest på den som kommer hem först vilket, igen, inte alltid är jag. Men hur ser brevet/paketet ut? Ifall någon annan hemma hämtar posten och det står mitt namn på det skulle dom aldrig öppna det - vi öppnar såklart inte andras brev eller paket. Men om man tar för givet att det inte luktar - ifall det ser för diskret ut, står någonting skrivet på det, skulle det kanske vara lite fundersamt för de andra som bor här.

Egen brevlåda? Alltså ifall man drar till en rad med brevlådor med addressen Grusvägen 1-10, så sätter man en bredvid och skriver Grusvägen 11? Och beställer dit?

Utseende beror ofta på säljare och diskuteras sedvanligt ej i offentliga forum.

Huruvida det luktar beror också på säljare, så välj någon högt aktad. Har aldrig varit med om detta dock, vakuumförpackning är mer eller mindre standard idag.

Alltid egen brevlåda, sedan skulle jag nog aldrig ange falsk adress eller namn. Allt detta för att det skapar onödiga risker för både säljaren och dig som köpare. Ju mer problem som kan uppstå med försändelsen, ju större är risken att något går fel. Hämtar du ut det på posten och polisen står och väntar blir det jävligt svårt att blåneka. Har bekanta som arbetar i bland annat postombud i butik som hjälpt polis med detta.

Köp från en säljare med stabila leveranstider, sjukanmäl dig från jobb/skola/whatever och häng på brevlådan skulle jag säga!
Citera
2017-08-27, 12:47
Medlem
Fardys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeetLuurk
Utseende beror ofta på säljare och diskuteras sedvanligt ej i offentliga forum.

Huruvida det luktar beror också på säljare, så välj någon högt aktad. Har aldrig varit med om detta dock, vakuumförpackning är mer eller mindre standard idag.

Alltid egen brevlåda, sedan skulle jag nog aldrig ange falsk adress eller namn. Allt detta för att det skapar onödiga risker för både säljaren och dig som köpare. Ju mer problem som kan uppstå med försändelsen, ju större är risken att något går fel. Hämtar du ut det på posten och polisen står och väntar blir det jävligt svårt att blåneka. Har bekanta som arbetar i bland annat postombud i butik som hjälpt polis med detta.

Köp från en säljare med stabila leveranstider, sjukanmäl dig från jobb/skola/whatever och häng på brevlådan skulle jag säga!

Bor i en mindre ort, inte mer än ett par tusen invånare. Där jag la min beställning verkar definitivt vara ett trovärdigt ställe med vacuumförpackade paket. Blivit grönat här på Flashback flera gånger. Kör på poste restante. Av vad man hört av de flesta så ska det inte vara särskilt farligt om man inte är storpundare. Det står aldrig på paketen vad det är va? Riktigt dum fråga men måste man smyga så måste man.
Citera
2017-08-27, 15:06
Medlem
Svampskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fardy
Bor i en mindre ort, inte mer än ett par tusen invånare. Där jag la min beställning verkar definitivt vara ett trovärdigt ställe med vacuumförpackade paket. Blivit grönat här på Flashback flera gånger. Kör på poste restante. Av vad man hört av de flesta så ska det inte vara särskilt farligt om man inte är storpundare. Det står aldrig på paketen vad det är va? Riktigt dum fråga men måste man smyga så måste man.

Nej det gör det aldrig, det komma bara stå ditt namn och adress.
Citera
2017-08-28, 12:44
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Har aldrig testat Cannabis innan, även fast möjligheten flertalet gånger funnits.

Anledningen är väl egentligen att jag varit trångsynt och alltid tyckt att det är en "Niggah-drug" och göeknippat med hiphop-slödder haha... fördomar ni vet.

Om jag åker själv till Amsterdam och köper en brownie och äter, hur står ska den vara? Måste la finnas någon nybörjarkaka?

Endast använt nikotin, tobak och alkohol tidigare.
Är fet, ca 110kg på 180cm.

Till att börja med rekommenderar jag dig att åka med en likasinnad polare, upplevelsen blir bra mycket roligare om man delar den med någon, speciellt första gången. Annars är det bara att försöka att ej bli nojjig utan att låta upplevelsen ha sin gång och ta in intrycken. Sätt dig på en trygg plats där du känner att du har koll på situationen, jag uppskattar att sitta i hörnet på någon mysig coffeeshop/pub och studera folket som kommer och går.

Angående styrka och storlek på brownie: Fråga de som säljer! Säg som det är, det är första gången. De hjälper dig med rätt dos och ger dig lite bra tips! Regel numero uno med brownies är att låta det ta sin tid, det kan ta upp till en 1.5 timme innan peaken kommer och 30-45 min innan du känner något alls. Så frestas inte att ta mer för att du "inte känner nåt".

Om du känner att det blir lite för mycket hjälper det att dricka cola eller annan dryck med mycket socker, samt käka godis. Var inte full när du käkar din brownie.

Edit: Om du röker cigg är det bättre att köpa en färdigrullad joint. Mycket enklare att dosera, du känner effekt direkt och kan kontrollera ditt rus.
Senast redigerad av mrtowlie 2017-08-28 kl. 13:00.
Citera
2017-08-29, 10:37
Medlem
kangas92s avatar
Tjenare! Jag har en fundering.. Jag har skadat mig ganska rejält och fått genomgått en stor operation osv (frakturer etc)
Jag är daglig rökare annars, men nu under sjukhusvistelsen så har jag ju inte kunnat röka lika mycket som jag gör hemma. Har rökt en gång per dag på sjukhuset.
Jag känner att jag blivit lite deprimerad av hela vistelsen på sjukhuset.. Kan det vara pga alla opiater jag fått? (smärtstillande)

Igår kom jag hem, rullade upp en 0,8a Super silver haze på kvällen.
Blev den äckligaste känslan jag haft på gräs efter 7 års dagligt rökande..

Jag förstår ju självklart att det va själva strainen och mängden jag rökte.. Men kan det boosta ännu mer nojor och paranoja om man äter oxynorm och oxycontin? Jag kunde inte slappna av på 3 timmar, och smärtorna förvärrades rejält.

Min fråga är alltså om ni tror bara jag fått så pass låg tolerans av 2 veckor på sjukhuset, och bombade på med en 0,8a potent sativa så jag blev helt enkelt för beng? eller kan opiaterna ha boostat nojan?
Senast redigerad av kangas92 2017-08-29 kl. 10:41. Anledning: updatering
Citera
2017-08-29, 13:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangas92
Tjenare! Jag har en fundering.. Jag har skadat mig ganska rejält och fått genomgått en stor operation osv (frakturer etc)
Jag är daglig rökare annars, men nu under sjukhusvistelsen så har jag ju inte kunnat röka lika mycket som jag gör hemma. Har rökt en gång per dag på sjukhuset.
Jag känner att jag blivit lite deprimerad av hela vistelsen på sjukhuset.. Kan det vara pga alla opiater jag fått? (smärtstillande)

Igår kom jag hem, rullade upp en 0,8a Super silver haze på kvällen.
Blev den äckligaste känslan jag haft på gräs efter 7 års dagligt rökande..

Jag förstår ju självklart att det va själva strainen och mängden jag rökte.. Men kan det boosta ännu mer nojor och paranoja om man äter oxynorm och oxycontin? Jag kunde inte slappna av på 3 timmar, och smärtorna förvärrades rejält.

Min fråga är alltså om ni tror bara jag fått så pass låg tolerans av 2 veckor på sjukhuset, och bombade på med en 0,8a potent sativa så jag blev helt enkelt för beng? eller kan opiaterna ha boostat nojan?

Men för i hela helvete. Det tar typ tre dagar innan toleransen sjunker så pass att man märker det. Efter två veckor är till och med en daglig rökare nere på så nära baseline han kan komma. Att bränna på med nästan ett gram av en monstersativa som Super Silver Haze. Det är verkligen som att be om problem.
Citera
2017-08-29, 14:03
Medlem
kangas92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men för i hela helvete. Det tar typ tre dagar innan toleransen sjunker så pass att man märker det. Efter två veckor är till och med en daglig rökare nere på så nära baseline han kan komma. Att bränna på med nästan ett gram av en monstersativa som Super Silver Haze. Det är verkligen som att be om problem.

Jag antar du har helt rätt.. Jag visste inte alls att det gick så fort och bli färsk igen, är som sagt första gången på många år som jag rökt så pass lite under 2 veckors tid..
Jag underskattade plantan och sorten och blev helt cp nojig.. Men du vet inte om opiaterna kan boosta även negativa effekter av cb? har ju fått endel ångest av veckorna på sjukhuset, vilket jag själv vet att jag ej brukar njuta lika mycket av cb när jag är lite nere.
Citera
2017-08-29, 14:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag antar du har helt rätt.. Jag visste inte alls att det gick så fort och bli färsk igen, är som sagt första gången på många år som jag rökt så pass lite under 2 veckors tid..
Jag underskattade plantan och sorten och blev helt cp nojig.. Men du vet inte om opiaterna kan boosta även negativa effekter av cb? har ju fått endel ångest av veckorna på sjukhuset, vilket jag själv vet att jag ej brukar njuta lika mycket av cb när jag är lite nere.
Det vågar jag inte riktigt uttala mig om faktiskt.
Citera
2017-08-29, 20:45
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:

Haha, det där var riktigt roligt faktiskt! Ser det framför mig - rutinerade stonern som äntligen kommer hem och rullar en stadig joint och får cb-noja som en färsking
Ja, det är fan inte lätt när man plötsligt blir tokstenad för första gången på länge.
Citera
2017-08-30, 09:28
Medlem
kangas92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Haha, det där var riktigt roligt faktiskt! Ser det framför mig - rutinerade stonern som äntligen kommer hem och rullar en stadig joint och får cb-noja som en färsking
Ja, det är fan inte lätt när man plötsligt blir tokstenad för första gången på länge.

Haha, ja.. de va helt sjukt! Men ordförande i min bostadsförening hade stått o stirrat på mig när jag låg på balkongen o rökte kl 23.. Gammal kärring som inte har nått bättre för sig än o ringa snuten typ.. Så man nojade upp sig mycket pga det också..

Men ta de lugnt alla som inte har så hög tolerans och respektera plantan! Jag förstår idag att vissa inte gillar cannabis, om dom fått liknande känsla jag fick igår.
Citera
2017-08-31, 15:20
Medlem
Om man rökt varje dag i 2-3 månader å blivit såpass resistent att stora J's med endast grönt i gör dig smått lullig, hur länge bör man vänta med att röka igen innan toleransen sjunkit till en bra nivå? =)

Har inga problem med självdisciplin, men har inte heller någon anledning att inte röka då jag inte missbrukar utan endast brukar. Har endast uppehållet för det blir så himla tråkigt (även dyrt) när man har såpass hög tolerans att man aldrig kommer dit man vill av rökat längre.

För det skiljer sig ju på hur mycket man har rökt, men även på hur länge man har rökt. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in