2016-10-15, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Chansen finns att du får dåliga saker även om det inte behöver vara så. Men i början var jag som dig, med tiden har jag blivit mer väck för varje gång om vi bortser från eventuell tolerans. Idag blir jag så väck att jag knappt uppskattar att röka.
Låter mer som skräpröka
Citera
2016-10-16, 16:13
Medlem
Hej,

Min mormor som är 85 år är multisjuk (reumatism sen barnsben,leukemi), har värk i höfter/leder dygnet runt, tål inte morfinpreparat och är desperat efter något som hjälper. Hon är väldigt klar och skarp för sin ålder och har själv luskat reda på det här med medicinsk cannabis.

Det hon behöver är något som lindrar värken/hjälper med aptiten, att det skulle vara botande är "hoppet ute" för men hon behöver verkligen något som gör den korta tiden kvar mer uthärdlig. Skulle det här kunna vara ett alternativ?
Citera
2016-10-16, 16:38
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wreten999
Hej,

Min mormor som är 85 år är multisjuk (reumatism sen barnsben,leukemi), har värk i höfter/leder dygnet runt, tål inte morfinpreparat och är desperat efter något som hjälper. Hon är väldigt klar och skarp för sin ålder och har själv luskat reda på det här med medicinsk cannabis.

Det hon behöver är något som lindrar värken/hjälper med aptiten, att det skulle vara botande är "hoppet ute" för men hon behöver verkligen något som gör den korta tiden kvar mer uthärdlig. Skulle det här kunna vara ett alternativ?

Bättre att du hör av dig till någon utomlands där de har medicinsk cannabis & rådfråga dem.
Istället för oss här på detta forum, då vi inte har den expertisen. (även fast vissa tror dom har de)

Närmsta som land som skriver ut medicinsk cannabis är Finland. Annars kan du kolla åt USA också.

Sen när du rådfrågat så kan ni/hon ta beslutet om huruvida hon ska gå vidare.
Snällt att du vill hjälpa din mormor, de borde fler ta & göra i Sverige.
Citera
2016-10-16, 16:52
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorhalka
Jag är färsking på nätet och har inga irl kontakter. Jag vill heller inte ha Tor. Hur vet man vilka som är gröna. Kan man lita på drogshopstrådarna. Vad jag förstått hnadlas det ju med gröningar?!? Jag har inte råd att bli lurad. Finns det något annat forum än FB som inte är låst (bortsett familjeliv då=) eller ska jag chansa på blåsning?

Har du inte råd att bli blåst på 150 kr så bör du kanske inte röka?
Handlar du inrikes & använder vpn samt anonym email, så är de lugnt.

Om du inte bor typ hemma eller på något hem. Gör du det, kan du använda målvakt också.
(Målvakt = en kompis eller någon annans brevlåda)

Visst sparar den du handlar av din adress, då kan du få besök.
Men det känns otippat & liten chans att det händer.
Finns bättre utbud på darknet, men vill du slippa de så kör på drogshopstrådarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerhult
Nu har jag rökt kanske 6 gånger totalt och tänkte göra det ikväll också i brist på annat. Trodde man skulle bli mer borta än vad jag blivit. Blir väldigt trött och hungrig men igår så fick jag en del skrattanfall när jag kollade på youtube. Tycker jag röker ganska mycket när jag väl röker under en kväll. Går åt en hyfsat stor bit. 1.5g kanske

Känns som kassapose skrev att det inte är något kvalitets röka. Testa att byt langare eller säg till din befintliga att du vill ha bättre röka. Själv som daglig rökare går det inte åt så mycket som du använder. Så antingen skitdåligt röka eller så är inte cannabis din drog alternativt att du trodde det skulle kännas mer overkligt än vad det egentligen är.
Citera
2016-10-18, 04:52
Medlem
MarqsN92s avatar
Hur många bloss brukar ni ta för att bli höga? Tycker jag får ta väldigt många
Citera
2016-10-18, 19:43
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Det beror helt och hållet på hur starkt det som röks är. Rena hits i en bong brukar kännas efter ett rör, medan en för svag spliff knappt ger effekt även om man röker hela.

Vill du få starkare effekt så rök mer. Vill du få effekt på färre bloss så kan du röka några bloss och vänta en stund innan du fortsätter. Det slår inte nödvändigtvis till omgående.
Citera
2016-10-18, 21:04
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92

Beror ju helt och hållet på, använder du tobak i dina spliffar? Hur mycket? Det kan avgöra rätt mycket enligt mig. 50cigg50ganja är väl en bra metod för en nybörjare får att känna av lugnt o sansat hur det funkar. Själv har jag ytterst lite tobak i för jag tycker det ger ett bra rus samt brinner jämnare än hel ren ganja pinne.
Citera
2016-10-19, 23:21
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
När man fyller sin vappe med godis ska man lägga hela mängden eller dela upp det i omgångar för bättre effekt? Jag använder endast för sömn så vill slockna fortare än jag hinner dra tillbaka förhuden.
Citera
2016-10-24, 12:38
Medlem
Fagerhults avatar
Blir man alltid skrattig av bra röka? Har fått några skrattanfall men sista gången jag rökte så blev jag mest trött och då köpte jag även något dyrare hasch från samma säljare.

Rökt två gånger av det nya och bara blivit trött
Senast redigerad av Fagerhult 2016-10-24 kl. 12:40.
Citera
2016-10-24, 13:28
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagerhult
Blir man alltid skrattig av bra röka? Har fått några skrattanfall men sista gången jag rökte så blev jag mest trött och då köpte jag även något dyrare hasch från samma säljare.

Rökt två gånger av det nya och bara blivit trött

Givetvis finns det en universell lag som säger att man alltid får skrattattacker när man röker gräs - oavsett vilket humör du är på (eller andra faktorer som eventuellt skulle kunna tas med i beräkningen).

Denna sanning är det enda som går att bevisa vetenskapligt med hundraprocentig akribi. Eller inte.
Citera
2016-10-24, 18:24
Medlem
Hej! Har införskaffat mig 1g hasch jag tänkt röka i helgen. Aldrig meckat själv och undrar därför hur mycket bör jag som nybörjare röka och hur mycket tobak bör jag blanda det med?
Citera
2016-10-24, 18:46
Medlem
THE-OJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolpojke123
Hej! Har införskaffat mig 1g hasch jag tänkt röka i helgen. Aldrig meckat själv och undrar därför hur mycket bör jag som nybörjare röka och hur mycket tobak bör jag blanda det med?
Ta en femtedel av bit och finfördela ditt hasch och rulla med 0.5 - 1 cigg beroende på hur du gillar att röka det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in