2021-10-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Piprensare för att dra ur pipskaftet. Eventuellt kan du kratsa ur själva brännkamaren med en kniv.

Är ju inte helt enkelt att röka hasch rent, men om du jobbar ordentligt med en stormtändare kan du nog få fyr på en knatch.

Blanda med CBD skulle vara mitt tips.

Såg ditt svar för sent, tack för svar dock. Låg däckad hela den helgen. Jag kan inte röka för fem öre. Satt i soffan och blossa tills jag däckade. Fick inget gott rus alls. Vid ett av tillfällena fick jag även ett semi-panikångestanfall. Trodde jag skulle få hjärtinfarkt då det kändes som att hjärtat slog oregelbundet. Fy fan. Näää, röka är nog inget för mig.
Citera
2021-11-02, 06:24
Medlem
Enkel fråga; Jag som inte rökt på ca 300 år, och därigenom inte har några kontakter öht - hur i hela friden hittar man röka?
(Utgå ifrån att tant aldrig kommer fatta grejen med internethandel i ärendet om ingen vänlig själ fysiskt demonstrerar hur det går till med en lugn, sansad och pedagogisk ton och eventuella mutor i form av choklad)
Citera
2021-11-02, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irmat
Enkel fråga; Jag som inte rökt på ca 300 år, och därigenom inte har några kontakter öht - hur i hela friden hittar man röka?
(Utgå ifrån att tant aldrig kommer fatta grejen med internethandel i ärendet om ingen vänlig själ fysiskt demonstrerar hur det går till med en lugn, sansad och pedagogisk ton och eventuella mutor i form av choklad)
Inte så svårt om du känner folk som använder droger men annars så ser du ju vilka som använder oftast brukar tunga missbrukare ha någon kran som säljer röka fråga dom om dom kan fixa och ge dom lite extra pengar för det så brukar det inte va något problem har själv gjort så när jag varit i städer där jag inte känner någon.
Citera
2021-11-25, 18:06
Medlem
Nybörjar dos hash

Hej! Jag har aldrig tidigare rökt hash eller gräs. Vad är en lämplig dos ? Hur mycket ska jag rulla upp?
Citera
2021-11-25, 18:10
Medlem
jesussugers avatar
Beror ju på hur bra grejer du har, får du kass röka kan du rulla 5g i en joint utan effekt. Får du riktigt bra så räcker 0.2g. Allt har att göra med kvaliteten på rökat
Citera
2021-11-25, 18:26
Medlem
Hirugataris avatar
Man brukar räkna på 0.1-0.2g som nybörjardos. Det vanligaste är att man röker för mycket för "man känner inget". Men det kommer krypandes. Blanda en joint på 0.5g, sikta på att röka en fjärdedel eller tredjedel, ta några bloss och vänta 20min. Om det inte hänt något så tar du några till.

Det är ingen brådska, ta det bara lugnt i början så vet du ungefär hur mycket du tål och vänjer dig vid ruset. Ruset kan vara lite obehagligt i början då det påverkar kroppen så pass annorlunda jämfört med tex alkohol som många är vana vid.
Citera
2021-11-25, 20:10
Moderator
Morfar-52s avatar
"Nybörjar dos hash" infogad./mod
Citera
2021-11-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirugatari
Man brukar räkna på 0.1-0.2g som nybörjardos. Det vanligaste är att man röker för mycket för "man känner inget". Men det kommer krypandes. Blanda en joint på 0.5g, sikta på att röka en fjärdedel eller tredjedel, ta några bloss och vänta 20min. Om det inte hänt något så tar du några till.

Det är ingen brådska, ta det bara lugnt i början så vet du ungefär hur mycket du tål och vänjer dig vid ruset. Ruset kan vara lite obehagligt i början då det påverkar kroppen så pass annorlunda jämfört med tex alkohol som många är vana vid.

Sannerligen . Rökte upp 0.5 G och fick ganska enorm hjärtklappning , känner fortfarande av det till visst del. Kommer nog ta ett tag tills jag vågar mig på detta igen.
Citera
2021-11-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Beror ju på hur bra grejer du har, får du kass röka kan du rulla 5g i en joint utan effekt. Får du riktigt bra så räcker 0.2g. Allt har att göra med kvaliteten på rökat

Rökte 0.5 och tyckte det var alldeles för mycket . Då har jag nog fått ganska bra hash ,inte sant?
Citera
2021-11-26, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kola1q
Rökte 0.5 och tyckte det var alldeles för mycket . Då har jag nog fått ganska bra hash ,inte sant?

Testa 0,05-0,1 g nästa gång.
Citera
2021-11-27, 00:12
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kola1q
Det låter som på tok för mycket på en gång utan resistans.
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Testa 0,05-0,1 g nästa gång.
Precis - detta vore betydligt rimligare.
Citera
2022-01-09, 04:56
Medlem
Bonnatorps avatar
Är det någon här som har erfarenhet av att röka olja eller vax i en crackpipa?

Har funderat lite på en atomizer, och att lägga ut 300-400 spänn för lite av en premiumupplevelse känns inte som hela världen.
Å andra sidan så är det primärt till min semester i Barcelona om ett halvår, och även om det vore schysst med en rigg som går röka brunt i också så känns det kanske enklast att lägga ut en femtilapp till en hundring på en okej crackpipa (lätt att ta genom tullen om den är helt ny då det inte är någon metall i den) om det skulle fungera.

I teorin känns det som att det borde gå hur bra som helst, men finns det någon här som har praktisk erfarenhet eller snubblat över någon på internet som gjort desamma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in