2017-08-24, 15:44
Medlem
MosDefinites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fardy
Tänkt beställa hem, har dock lite nybörjarfrågor.

Är över 18 dock har jag ej flyttat hemifrån. Bor inte heller i någon pundarort, utan snarare ett mycket mindre, mycket tråkigare ställe.

Har kollat runt på lite olika (svenska) sidor. Så jag undrar, hur gör jag när jag beställer på säkrast sätt? Hämta ut på närmsta postkontor? Närmsta ligger i en förbutik vid ett köpcenter. Problemet med detta är att jag är lite rädd att ge upp personnummer och namn. Luktar paketet?
Fejk postbox?
Citera
2017-08-24, 18:14
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Tänkt beställa hem, har dock lite nybörjarfrågor.

Är över 18 dock har jag ej flyttat hemifrån. Bor inte heller i någon pundarort, utan snarare ett mycket mindre, mycket tråkigare ställe.

Har kollat runt på lite olika (svenska) sidor. Så jag undrar, hur gör jag när jag beställer på säkrast sätt? Hämta ut på närmsta postkontor? Närmsta ligger i en förbutik vid ett köpcenter. Problemet med detta är att jag är lite rädd att ge upp personnummer och namn. Luktar paketet?

Om du inte köper av ett klantarsle, luktar det inte. Det är ganska säkert att beställa hem till sig själv, förutsatt att ingen annan öppnar din post.
Annars finns ju tricks som att sätta ut en egen brevlåda någon stans (testa att skicka något dit först, så att du ser att posten kommer fram).
Citera
2017-08-25, 06:36
Medlem
Fardys avatar
Grejen är att, som sagt bor jag inte ensam. Det är inte alltid 100% att det är jag som tar posten, utan det avgör vi mest på den som kommer hem först vilket, igen, inte alltid är jag. Men hur ser brevet/paketet ut? Ifall någon annan hemma hämtar posten och det står mitt namn på det skulle dom aldrig öppna det - vi öppnar såklart inte andras brev eller paket. Men om man tar för givet att det inte luktar - ifall det ser för diskret ut, står någonting skrivet på det, skulle det kanske vara lite fundersamt för de andra som bor här.

Egen brevlåda? Alltså ifall man drar till en rad med brevlådor med addressen Grusvägen 1-10, så sätter man en bredvid och skriver Grusvägen 11? Och beställer dit?
Senast redigerad av Fardy 2017-08-25 kl. 06:42.
Citera
2017-08-25, 11:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Grejen är att, som sagt bor jag inte ensam. Det är inte alltid 100% att det är jag som tar posten, utan det avgör vi mest på den som kommer hem först vilket, igen, inte alltid är jag. Men hur ser brevet/paketet ut? Ifall någon annan hemma hämtar posten och det står mitt namn på det skulle dom aldrig öppna det - vi öppnar såklart inte andras brev eller paket. Men om man tar för givet att det inte luktar - ifall det ser för diskret ut, står någonting skrivet på det, skulle det kanske vara lite fundersamt för de andra som bor här.

Egen brevlåda? Alltså ifall man drar till en rad med brevlådor med addressen Grusvägen 1-10, så sätter man en bredvid och skriver Grusvägen 11? Och beställer dit?
Jag tänker inte berätta hur mina försändelser har sett ut genom åren men inget av dom har luktat i alla fall.
Citera
2017-08-25, 15:06
Medlem
Fardys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tänker inte berätta hur mina försändelser har sett ut genom åren men inget av dom har luktat i alla fall.
Står det namn på det? Och vad säger man ifall någon frågar vad det är? Grejor till mina geckos eller nåt?
Citera
2017-08-25, 15:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Står det namn på det? Och vad säger man ifall någon frågar vad det är? Grejor till mina geckos eller nåt?
Det varierar från försändelse till försändelse. Ditt namn, eller namnet på någon, står ju på brevet så det kan komma fram. Vad man säger? Man säger "det är mitt brev så skit du i det, vi har något som heter Posthemlighet i det här landet.".
Citera
2017-08-25, 17:33
Medlem
Fardys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det varierar från försändelse till försändelse. Ditt namn, eller namnet på någon, står ju på brevet så det kan komma fram. Vad man säger? Man säger "det är mitt brev så skit du i det, vi har något som heter Posthemlighet i det här landet.".

Så äre säkrare att skicka hem det i brevlådan eller hämta på postkontor? Beställer inom Sverige?
Citera
2017-08-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xamfetamin
Brukar ni dagliga rökare känna av "abstinens"besvär om ni plötsligt slutat röka?

Har rökt brunt varje kväll nu i sommar efter ett långt uppehåll. Var tvungen att sluta nu i måndags pga ett kommande urinprov som ska på analys.
Upplever inget jobbigt sug eller så, men har haft svårt att somna (det kan jag ta) men har också haft sjuka mardrömmar & kallsvettningar på nätterna nu sen jag slutade.
Har inte riktigt upplevt det förr när jag haft uppehåll trots att jag rökt i många år.

Tillfälligt eller kan det vara abstinens?
Kroppen, hjärnan och sinnrn anpassar sig utifrån miljön, röker man ofta blir det normalt. Annat som påverkas är även kroppens funktioner till viss del, cannabinoiderna påverkar bland annat vaket/sömn hormon, hunger/mättnad, stress osv, när man har paus kommer kroppen anpassa sig med sina nya förutsättningar och då kan det lätt kännas lite stressigt, aptiten ur form och några svettiga nätter men det går över efter några dagar. Finns de som lindrar sin "abstinens" med att lukta på stött svartpeppar då dom eteriska oljorna i nystött svartpeppar har vissa likheter med hur vissa cannabinoider fungerar i vårt signalsystem.
Citera
2017-08-25, 21:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Så äre säkrare att skicka hem det i brevlådan eller hämta på postkontor? Beställer inom Sverige?
Brevlådan är ju att föredra om man frågar mig.
Citera
2017-08-25, 21:40
Medlem
Citat:

Är nog säkrast att ta det hem men de gånger jag beställt till postkontoret har jag inte ens behövt visa legg, har inte ens använt mitt egna namn
Citera
2017-08-26, 15:02
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Har aldrig testat Cannabis innan, även fast möjligheten flertalet gånger funnits.

Anledningen är väl egentligen att jag varit trångsynt och alltid tyckt att det är en "Niggah-drug" och göeknippat med hiphop-slödder haha... fördomar ni vet.

Om jag åker själv till Amsterdam och köper en brownie och äter, hur står ska den vara? Måste la finnas någon nybörjarkaka?

Endast använt nikotin, tobak och alkohol tidigare.
Är fet, ca 110kg på 180cm.
Citera
2017-08-26, 15:53
Medlem
Svampskogens avatar
Citat:

Den enda risken är väl dina föräldrar egentligen så postkontor skulle jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in