Citat:
Ursprungligen postat av
xamfetamin
Brukar ni dagliga rökare känna av "abstinens"besvär om ni plötsligt slutat röka?
Har rökt brunt varje kväll nu i sommar efter ett långt uppehåll. Var tvungen att sluta nu i måndags pga ett kommande urinprov som ska på analys.
Upplever inget jobbigt sug eller så, men har haft svårt att somna (det kan jag ta) men har också haft sjuka mardrömmar & kallsvettningar på nätterna nu sen jag slutade.
Har inte riktigt upplevt det förr när jag haft uppehåll trots att jag rökt i många år.
Tillfälligt eller kan det vara abstinens?
Kroppen, hjärnan och sinnrn anpassar sig utifrån miljön, röker man ofta blir det normalt. Annat som påverkas är även kroppens funktioner till viss del, cannabinoiderna påverkar bland annat vaket/sömn hormon, hunger/mättnad, stress osv, när man har paus kommer kroppen anpassa sig med sina nya förutsättningar och då kan det lätt kännas lite stressigt, aptiten ur form och några svettiga nätter men det går över efter några dagar. Finns de som lindrar sin "abstinens" med att lukta på stött svartpeppar då dom eteriska oljorna i nystött svartpeppar har vissa likheter med hur vissa cannabinoider fungerar i vårt signalsystem.