Citat:
Ursprungligen postat av
erriko
Har aldrig haft kran kontakt tidigare, fick 2 nummer av en vän för några månader sen.
Sist jag smsade med den ena ville jag ju inte vara rakt på sak uta sa nå kryptisk i stil med, "har du något jag vill ha"
Fick bara massa motfrågor om vem jag var och vem min vän var. Så jag sa att jag nog fått fel nummer
Har försökt igen nu me det andra nummret lite mer upprätt men undrar, ska det vara så bökigt
Vad skriver man om man får någons nummer?
Kortsvar, du skriver inget överhuvudtaget.
Det är inte bökigt. Det är helt enkelt du själv som är efterbliven. Hade du velat att någon skickar dig meddelanden som lagars i flera år efter att de skickats/mottagits där det i princip i klartext står "hej jag vill köpa knark"? Inte bara lagars dessa meddelanden i flera år utan de är också piss enkla för polisen att plocka ut.
Hade jag varit någon av de kranarna du smsat ovan så hade du blivit svartlistad av mig själv direkt när första smset kom.
Mitt tips. Ring alltid, smsa aldrig. När man ringer behöver man inte vara super diskret, det är möjligt att polisen har span på kranen och avlyssnar hans telefon (svårt att komma undan då) och en chans på ~0.1% att samtalet sparas någonstans, om ens det, medan sms alltid sparas och lagras.
Agera kortfattat i samtalet. Fråga om han kan ses/hjälpa dig och du är ute efter en. Vart ni skall ses osv. Absolut inget onödigt skit som "Vad är det för strain, obs jag är 12 år?"