2015-06-10, 17:31
Medlem
Kitakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erriko
Har aldrig haft kran kontakt tidigare, fick 2 nummer av en vän för några månader sen.

Sist jag smsade med den ena ville jag ju inte vara rakt på sak uta sa nå kryptisk i stil med, "har du något jag vill ha"
Fick bara massa motfrågor om vem jag var och vem min vän var. Så jag sa att jag nog fått fel nummer
Har försökt igen nu me det andra nummret lite mer upprätt men undrar, ska det vara så bökigt

Vad skriver man om man får någons nummer?

De flesta kranar jag stött på har alltid velat fråga om vem man fått numret av, brukar således alltid skriva något i stil med "Tjena, Stefan gav mig ditt nummer, har du tid att ses?" och aldrig ge ut efternamn på polaren. I och för sig brukar jag inte smsa då det är lätt hänt att fel person får syn på meddelandena och att de ligger lagrade lite här och var.
Citera
2015-06-10, 17:47
Medlem
MADYEs avatar
Citat:
Har aldrig haft kran kontakt tidigare, fick 2 nummer av en vän för några månader sen.

Sist jag smsade med den ena ville jag ju inte vara rakt på sak uta sa nå kryptisk i stil med, "har du något jag vill ha"
Fick bara massa motfrågor om vem jag var och vem min vän var. Så jag sa att jag nog fått fel nummer
Har försökt igen nu me det andra nummret lite mer upprätt men undrar, ska det vara så bökigt

Kortsvar, du skriver inget överhuvudtaget.

Det är inte bökigt. Det är helt enkelt du själv som är efterbliven. Hade du velat att någon skickar dig meddelanden som lagars i flera år efter att de skickats/mottagits där det i princip i klartext står "hej jag vill köpa knark"? Inte bara lagars dessa meddelanden i flera år utan de är också piss enkla för polisen att plocka ut.

Hade jag varit någon av de kranarna du smsat ovan så hade du blivit svartlistad av mig själv direkt när första smset kom.

Mitt tips. Ring alltid, smsa aldrig. När man ringer behöver man inte vara super diskret, det är möjligt att polisen har span på kranen och avlyssnar hans telefon (svårt att komma undan då) och en chans på ~0.1% att samtalet sparas någonstans, om ens det, medan sms alltid sparas och lagras.

Agera kortfattat i samtalet. Fråga om han kan ses/hjälpa dig och du är ute efter en. Vart ni skall ses osv. Absolut inget onödigt skit som "Vad är det för strain, obs jag är 12 år?"
Citera
2015-06-10, 18:54
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KottonmouthKing
Hur länge tar det för en blunt att torka när man tagit ut den ur förpackningen?

Beror på vad du har för kvalité på bluntsen.
Men allt från ett par timmar till något dygn.

Många kommer i såna återförslutningsbara påsar så utnyttja det så håller dom betydligt längre.
Citera
2015-06-10, 20:27
Medlem
Citat:

Det är olagliga busniess du håller på med. Det är klart man som langare inte vill att vem som helst skriver helt plötsligt. Oftast så är de människor som också har ett liv fast säljer lite vid sidan för att kunna försörja sitt beroende.

En typ av konfermation brukar alltid vara bra innan (t.ex en vän som kan gå i godo för dig).
Citera
2015-06-12, 01:05
Klickade hem en glaspipa för några veckor sedan och tänkte köra hasch, läste runt lite och är galler "obligatoriskt" eller fungerar det bra utan?
Citera
2015-06-13, 13:40
Medlem
Var ute i förrgår under kvällen och tog en skön spliff, men jag fick en psykos - tror jag. Efter spliffen cyklade jag hem som vanligt, men någonstans under vägen hem så ser jag folk som börjar jaga mig och säger att dom ska döda mig.

Därefter kommer jag hem och verkligen hör hur folk utanför gatan börjar skrika på mig. Under en längre period på säkert två timmar.

Men det riktigt lustiga inträffade ändå efter den andra spliffen denna kväll. Denna fick mig att höra röster i huvudet som pratade med mig. De kunde läsa mina tankar och bedömde varenda grej jag gjorde. Gick upp på vinden och källaren x antal gånger efter rösternas "krav".

Druckit väldigt mycket alkohol i en vecka nu, kan detta ha triggat den här händelsen?

Tilläggas bör också att detta var min första spliff på två månader. Men i övrigt är jag en van rökare.
Citera
2015-06-13, 15:08
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Citat:

Smsa inte med kranar, ring dom och be om att ses istället.
Citera
2015-06-13, 23:38
Medlem
GrowOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Klickade hem en glaspipa för några veckor sedan och tänkte köra hasch, läste runt lite och är galler "obligatoriskt" eller fungerar det bra utan?

Obligatoriskt
Citera
2015-06-14, 04:07
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh

Har du ingen "screener" som det heter så funkar det med nätet som sitter i varje vattenkran. Pilla ut det så har du en perfekt screener för pipan.
Citera
2015-06-14, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Var ute i förrgår under kvällen och tog en skön spliff, men jag fick en psykos - tror jag. Efter spliffen cyklade jag hem som vanligt, men någonstans under vägen hem så ser jag folk som börjar jaga mig och säger att dom ska döda mig.

Därefter kommer jag hem och verkligen hör hur folk utanför gatan börjar skrika på mig. Under en längre period på säkert två timmar.

Men det riktigt lustiga inträffade ändå efter den andra spliffen denna kväll. Denna fick mig att höra röster i huvudet som pratade med mig. De kunde läsa mina tankar och bedömde varenda grej jag gjorde. Gick upp på vinden och källaren x antal gånger efter rösternas "krav".

Druckit väldigt mycket alkohol i en vecka nu, kan detta ha triggat den här händelsen?

Tilläggas bör också att detta var min första spliff på två månader. Men i övrigt är jag en van rökare.

Låter som att du har gått o blivit schizofren?
Hör du fortfarande rösterna eller?
Citera
2015-06-14, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reigns
Låter som att du har gått o blivit schizofren?
Hör du fortfarande rösterna eller?
Nej, det är löst, tack och lov.
Citera
2015-06-14, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Har du ingen "screener" som det heter så funkar det med nätet som sitter i varje vattenkran. Pilla ut det så har du en perfekt screener för pipan.

haha detta är en pundig lösning som fungerar men det suger sedan att sitta utan screen i varje vattenkran i huset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in