Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-19, 17:30
  #1201
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samel00
Tacksam för allt svar! Ska helt klart testa lugnt och se hur det känns. Vet inte riktigt vad jag ska göra om jag inte känner av något eftersom det är min första gång, röka mer eller bara sluta efter typ 0.2-0.3g och fortsätta nästa kväll?



Tag en "Nypa" och kör

OM du känner att det vart för mycket så ta mindre nästa gång
Det här med att strikt väga det man röker orkar du larva på med max 3 gånger

Man ska inte vara så rädd för att "Röka För Mycket"
Eller sitta och vara orolig om hur det känns när det händer

Händer det så Skönt!
Nu har du det överstökat och vet vad du har och vänta dig i fall du blossar för hårt

Att röka för mycket när man är ovan är som att bli Åksjuk med kraftig puls
Citera
2015-02-19, 17:32
  #1202
Medlem
Jag är någorlunda frekvent gräsrökare men röker aldrig ner mig helt utan tar det bara lite easy . Men har aldrig rökt hasch och är helt nollad på det. Nu har jag kommit över 2 g hasch, köpt på gatan, rättså hård är biten, så någon superkvalitee lär det inte vara. Hur gör man denna bit till en trevlig upplevelse? Rekommenderas 0.2-0.3 g även på hasch?
Citera
2015-02-19, 17:45
  #1203
Medlem
mSrks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramlaihavet
Hur gör man denna bit till en trevlig upplevelse? Rekommenderas 0.2-0.3 g även på hasch?

Japp, 0,2–0,3 g hasch är alldeles lagom till en holk imo. Gör så här så får du dig en god bruning!
Citera
2015-02-19, 18:11
  #1204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mSrk
Japp, 0,2–0,3 g hasch är alldeles lagom till en holk imo. Gör så här så får du dig en god bruning!
Ju finare smulat ju bättre splirre en manna-gåsar har jag max 0.4 när jag var en daglig rökare. Nu blir det en 0.3 i 2 sessions så är man färdig.
Citera
2015-02-19, 21:28
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mSrk
Om du aldrig har rökt förut tycker jag definitivt inte att du bör lägga ribban högre än 0,2–0,3 gram åtminstone. Röker själv dagligen och jag håller mig alltid mellan just 0,2–0,3 gram varje gång jag röker. Förstagång-upplevelsen varierar såpass mycket från person till person att det bästa du kan göra är att känna efter själv. I värsta fall, om du har någorlunda starkt psyke och håller en positiv attityd, kommer du spy och sedan är det inte mer med det.

Haha ja vi får väl se helt enkelt, börjar med 0.3g och några bloss så får jag se hur det blir. Intressant helg åtminstone!
Citera
2015-02-20, 00:42
  #1206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mSrk
Japp, 0,2–0,3 g hasch är alldeles lagom till en holk imo. Gör så här så får du dig en god bruning!
Nice, tack för länken.
Citera
2015-02-20, 01:53
  #1207
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mSrk
Japp, 0,2–0,3 g hasch är alldeles lagom till en holk imo. Gör så här så får du dig en god bruning!
Informativ och rolig guide till att mecka en gås. Saknas bara en slutkläm med en bild på hur det puffas på gåsen också
Citera
2015-02-20, 12:40
  #1208
Avstängd
URBANARTS89s avatar
Är ingen direkt nybörjare, men jag stötte på en sak idag som jag inte hört talas om förut. Den av mina kranar som har bra hasch sa ordagrant: "Har inget brunt inne nu men jag har semi brunt, 5 för 250"

Vad fan är semi brunt?
Citera
2015-02-20, 14:40
  #1209
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Är ingen direkt nybörjare, men jag stötte på en sak idag som jag inte hört talas om förut. Den av mina kranar som har bra hasch sa ordagrant: "Har inget brunt inne nu men jag har semi brunt, 5 för 250"

Vad fan är semi brunt?
Semistandard skulle jag gissa på. Skitkasst röka med andra ord.
Citera
2015-02-20, 14:49
  #1210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tengillll
Mottot "start low and go slow" är alltid bra!

0.3g kan du ladda med men börja med 1-2 bloss. vänta 10-20min. ta nästa bloss, vänta 10-20min, osv...
Många säger att man inte känner något första gången men det behöver inte alls vara så.
Det tar ca 5min innan man verkligen börjar känna något och upp till 20-30 min till full effekt. Ha det i åtanke så går det bra.
Start low and go slow!

Använde 0.3g nu och tog ungefär 1½ timme så hade jag rökt allt men känner inte av extremt, känns som om jag druckit några öl nästan och är påväg att bli packad :P

Hur länge bör jag vänta tills jag röker mer? Vänta tills imorgon eller till kvällen?
Citera
2015-02-20, 14:57
  #1211
Medlem
Råka dubbelposta
Citera
2015-02-20, 15:06
  #1212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samel00
Använde 0.3g nu och tog ungefär 1½ timme så hade jag rökt allt men känner inte av extremt, känns som om jag druckit några öl nästan och är påväg att bli packad :P

Hur länge bör jag vänta tills jag röker mer? Vänta tills imorgon eller till kvällen?

Kan du ta ordentliga halsbloss? Håll in röken typ 3sek
Vänta ett litet tag och se efter, annars är det bara att rulla upp en till
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback