2015-02-22, 23:29
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emol
dra ballen i gruset! rolla ias-> vit!

Citat:
Ursprungligen postat av Purra
Eller rolla IAS -> 10% dmg alternativt rolla bort socket till 10 % dmg och sen in med en gift .. det är nog mest optimalt
Ja, blir att rolla på socket antigen vit eller dmg% när jag väl får en ramadin gift. Kan säga att jag skrek ut i lycka på ts3 till dom andra jag spelade med "YES, NU VANN MAN SPELET"
Är jävligt nöjd iallafal, hah!
Citera
2015-02-23, 07:55
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
The total amount of Paragon experience earned is the amount that rolls over, not your raw total amount of Paragon levels gained.
For example, if your Seasonal heroes reached Paragon 300, but your current non-Seasonal heroes are already Paragon 400, your new non-Seasonal Paragon level will still be less than Paragon 700 since higher Paragon levels take more experience to earn...

Jovisst de förs över en del paragons levels men inte mycket...

Det har ju att göra med att varje nivå faktiskt kräver mer och mer exp.
Så har du en gubbe offseason på plvl 400 och en season på plvl 400 så betyder inte att det all exp kombinerat är 800plvl utan snarare typ ~580.
Citera
2015-02-23, 10:16
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Det har ju att göra med att varje nivå faktiskt kräver mer och mer exp.
Så har du en gubbe offseason på plvl 400 och en season på plvl 400 så betyder inte att det all exp kombinerat är 800plvl utan snarare typ ~580.

Nej, mer exakt:

Your combined Paragon level when the current Season conclude will be 507

http://www.d3bg.org/paragon-calculator/en.php
Citera
2015-02-23, 11:55
Medlem
Opilus5500s avatar
Jahap då var man trött på diablo3 igen!!! första veckan med seasons de är då de är som roligaste, för då finns de spelare att lira med och inombords har tävlingsinstinkten verkligen satts i gång. Riftsen känns nya på något sett och spelgames finns att joina dag som natt.
Men efter 10 dagar intensiv spelade så blir andra halvlek ganska tråkig. G-riftsen har droppat alla gems, och man upgraderat dem nästan max. Man har dessutom kommit så långt att de droppas inte längre några upgrades för ens klass, utan allt hänger på att Kadela ger en uppgradering. Guldet och upgrades på gems har man i överflöd..
Blizzard avslöjade angående patch 2.2.0 att dem siktar på att släppa den mellan säsong 2 / 3, och då blir så att allt här nya blir till säsong 3 istället. Jag lägger D3 på hyllan satsar på lira andra spel istället!!! Hej svejs ses till S3 som lär nog startas i juni....
Citera
2015-02-24, 14:24
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Fire. cindercoat, maximus, magefist

Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Beror ju självklart på vad du får för drops. Men Fire eller Physical pet doc är nog lättast.
Men crafta Aughilds bracers och shoulders (ev chest om du inte har rorg).
Blackthornes droppar konstant, släng på dig tre-fyra delar för fullt set.
Vilken vapen som helst med hög damage funkar.
Efter det så borde du vara relativt klar för t6.
Allt beror ju som sagt på vad som droppas och vilka stats. Jagar du gloves och det droppar ett par ToT hos Kadala så är du klar oavsett för att köra Pet fullt ut.

Tackar
Citera
2015-02-24, 14:31
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jahap då var man trött på diablo3 igen!!! första veckan med seasons de är då de är som roligaste, för då finns de spelare att lira med och inombords har tävlingsinstinkten verkligen satts i gång. Riftsen känns nya på något sett och spelgames finns att joina dag som natt.
Men efter 10 dagar intensiv spelade så blir andra halvlek ganska tråkig. G-riftsen har droppat alla gems, och man upgraderat dem nästan max. Man har dessutom kommit så långt att de droppas inte längre några upgrades för ens klass, utan allt hänger på att Kadela ger en uppgradering. Guldet och upgrades på gems har man i överflöd..
Blizzard avslöjade angående patch 2.2.0 att dem siktar på att släppa den mellan säsong 2 / 3, och då blir så att allt här nya blir till säsong 3 istället. Jag lägger D3 på hyllan satsar på lira andra spel istället!!! Hej svejs ses till S3 som lär nog startas i juni....

Jag har inte tröttnat ännu, men jag jobbar en del obekväma tider och har annat att stå i under dagarna så att det är svårt att sitta och mata som du verkar ha gjort.
Citera
2015-02-25, 04:27
Medlem
crapfaces avatar
Ångrar otroligt mycket att jag inte började med Season 2 med en gång. Har nu en Monk 70 (Paragon 130).

Har sett en del items folk länkar och det verkar ju som att det finns en hel del mycket trevligare loot att hämta i Season 2. Är det värt att börja om, tycker ni?
Citera
2015-02-25, 08:16
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crapface
Ångrar otroligt mycket att jag inte började med Season 2 med en gång. Har nu en Monk 70 (Paragon 130).

Har sett en del items folk länkar och det verkar ju som att det finns en hel del mycket trevligare loot att hämta i Season 2. Är det värt att börja om, tycker ni?

Om monk är klassen du föredrar så skulle jag säga att det är värt de pga. de nya bracers. Inte för någon annan klass dock. Annars beror det väl på din vänlista skulle jag säga. Min hade varit helt död om jag inte spelat season. Största anledningen att välja season skulle jag säga är att den får en aktivare spelarbas. Kanske inte mot slutet, men iaf i början och några veckor in. Så kämpa på!
Citera
2015-02-25, 16:42
Medlem
Troll0lzs avatar
Började lira Season 2 HC för tre dagar sedan tillsammans med en kompis. Vi har lootat ungefär 100 legendaries var nu och han har fått en hel del ancients, men jag har inte fått EN ENDA.

Vad är oddsen för att man inte ska få en enda ancient på 100 legs? Jag börjar seriöst undra om mitt account är buggat på något sätt. Visst låter det o-troligt och osannolikt att inte loota en ancient på över 100 försök?
Citera
2015-02-25, 17:54
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Började lira Season 2 HC för tre dagar sedan tillsammans med en kompis. Vi har lootat ungefär 100 legendaries var nu och han har fått en hel del ancients, men jag har inte fått EN ENDA.

Vad är oddsen för att man inte ska få en enda ancient på 100 legs? Jag börjar seriöst undra om mitt account är buggat på något sätt. Visst låter det o-troligt och osannolikt att inte loota en ancient på över 100 försök?

100 legs är väl inte änns mycket?

Har bra över det på HC laddern och har inte heller fått nån.

Allt handlar ju om tur...
Citera
2015-02-25, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz

Menar du att du hittat 100 legendaries i rad varav ingen varit ancient? Då är chansen väldigt liten. Är ingen expert på sannolikhetslära men antar att man räknar:

Chansen att inte få ancient: 1-0,1=0,9
Chansen att inte få ancient 100ggr i rad: 0,9^100 = 0,0000266 ~ 0,00266%

Men det är som de säger.. RNG är RNG. Har själv ca 450 paragon lvls på season och har fortfarande inte hitta någon Furnace, vilket alla mina vänner som spelat mindre har gjort.
Citera
2015-02-25, 22:26
Medlem
battacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilmir
Menar du att du hittat 100 legendaries i rad varav ingen varit ancient? Då är chansen väldigt liten. Är ingen expert på sannolikhetslära men antar att man räknar:

Chansen att inte få ancient: 1-0,1=0,9
Chansen att inte få ancient 100ggr i rad: 0,9^100 = 0,0000266 ~ 0,00266%

Men det är som de säger.. RNG är RNG. Har själv ca 450 paragon lvls på season och har fortfarande inte hitta någon Furnace, vilket alla mina vänner som spelat mindre har gjort.

Sitter på 2 furnace efter paragon 190 på season 2 bara som en liten referens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in