2015-08-27, 15:32
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
I en optimal värld så skulle Blizzards devteam redan jobba på S5, och S5 saker skulle lanseras på PTR samtidigt som S4 startar.

3 månader sedan så avslutas S4, och PTR'n går live och cykeln upprepar sig, tyvärr så tror jag inte så är fallet.

Frågan är hur mycket pengar Blizzard får in från D3 nu? Och då följdfrågan - hur mycket resurser kan de ta från Overwatch och HotS.

Nja, skulle det inte kännas omotiverade att börja med S4 när man får se S5 så snart? Redan innan man börjat om så får man veto om funktioner dessa karaktärer aldrig får tillgång till, ty S5. När en säsong är ny, då ska den kännas och vara det nyaste ett tag.

Overwatch, HotS och Hearthstone lär dra in finfina pengar med sina microtransaktioner. Skulle inte förvåna mig om nästa expansion till D3 blir gratis och keys till rifts/grifts blir mer sällsynta. Sedan att man kan köpa till extra nycklar för pengar eller liknande. Givetvis lite kosmetik också för IRL-pengar.
Citera
2015-08-28, 09:41
Medlem
Overminds avatar
7 timmar kvar till season 4 börjar då. Den som väntar på något gott.
Citera
2015-08-28, 09:43
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Nja, skulle det inte kännas omotiverade att börja med S4 när man får se S5 så snart? Redan innan man börjat om så får man veto om funktioner dessa karaktärer aldrig får tillgång till, ty S5. När en säsong är ny, då ska den kännas och vara det nyaste ett tag.

Overwatch, HotS och Hearthstone lär dra in finfina pengar med sina microtransaktioner. Skulle inte förvåna mig om nästa expansion till D3 blir gratis och keys till rifts/grifts blir mer sällsynta. Sedan att man kan köpa till extra nycklar för pengar eller liknande. Givetvis lite kosmetik också för IRL-pengar.

Jag håller med. Jag tappar alltid intresset för en säsong när info om vad som kommer i nästa patch börjar dyka upp på nätet.
Men som sagt, det är lite för enkelt att samla på sig all gear man behöver, va mer slit back in the days för det.
Citera
2015-08-28, 10:43
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Jag håller med. Jag tappar alltid intresset för en säsong när info om vad som kommer i nästa patch börjar dyka upp på nätet.
Men som sagt, det är lite för enkelt att samla på sig all gear man behöver, va mer slit back in the days för det.

Jepp.

Jag skulle vilja få tillbaka ett obligatoriskt story mode, alltså att man måste spela genom hela storyn innan man får ta del av adventure. Sen skulle man kunna ha massvis av sidoquests som ger finfina rewards.

Om man drar en parallell till Diablo 2, så hade vi till exempel butcher som gav imbue, act 4 hade vi questet med gems och på act5 "personilize" (eller hur det stavas). Quests kan kunde hoppa över om man inte brydde sig, eller spara till senare. Just nu är det rifts lvl 1 till 70 som gäller.

Note.
Känns lite töntigt som det är nu, att man hoppa in i ett game och kan dödar Diablo på lvl 1 bara för allt är tillgängligt direkt.
Senast redigerad av Fenjal888 2015-08-28 kl. 10:57.
Citera
2015-08-28, 10:56
Medlem
Lanoos avatar
6h kvar! Tagga!

Tips på hur man fortast går 0-70
https://www.youtube.com/watch?v=yP7FAGEaJZk
Citera
2015-08-28, 11:10
Medlem
Någon som vet om det är bonus exp idag?
Citera
2015-08-28, 11:16
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
6h kvar! Tagga!

Tips på hur man fortast går 0-70
https://www.youtube.com/watch?v=yP7FAGEaJZk

Kommer missa de två första timmarna av season eftersom jag jobbar.

Men #N3ss3 och #Moll-E har lovat att vänta tills jag kommer hem innan de börjar Seasongrinden så vi alla börjar samtidigt. (Ska försöka dra från jobbet lite tidigare).

Det blir teamspeak, bira och D3 hela helgen.

N3ss3 tipsade även om att köra Season Scavanger

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ExNdQqU-HVk7cP24Xc7Y8Vz7IP1m8jhMZBAOfKjhjcg/htmlview

Så får se om vi kör det, dock från att ALDRIG ha brytt mig om season eller ens skapat en season karaktär så är jag faktiskt djävligt pepp idag.
Citera
2015-08-28, 12:41
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

N3ss3 tipsade även om att köra Season Scavanger

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ExNdQqU-HVk7cP24Xc7Y8Vz7IP1m8jhMZBAOfKjhjcg/htmlview
Väldigt kul idé. En sån måste jag göra i ordning också! haha

Citat:
Så får se om vi kör det, dock från att ALDRIG ha brytt mig om season eller ens skapat en season karaktär så är jag faktiskt djävligt pepp idag.

Härligt att ha dig tillbaka Eaz!
Skickar invite till klanen jag!
Citera
2015-08-28, 12:44
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warseven
Någon som vet om det är bonus exp idag?

haha är du galen?
Citera
2015-08-28, 12:45
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Ja, jag skrev ju det. Dock håller jag med om att spelet är "slut", eller att karaktärerna är maxade efter 1-2 månader. Jag tycker det skulle vara roligare om det tog längre tid att ta sig genom spelet och att säsongerna va längre.

längre item-hunt är jag för men man spelar season för en restart och leaderboards. det är det som gör det stora skillnaden.
Citera
2015-08-28, 13:23
Medlem
Overminds avatar
3 timmar kvar!!!! Jag tror det blir en solo Demon Hunter. Kan man köra adventure mode och lvla upp så eller måste man lira igenom kampanjen? Vilket är bäst att nå lvl 70 fortast på?

Jag har varit med sedan starten av Diablo 3, har Collectors Edition men tagit ett uppehåll på säkert 1 år så kommer knappt ihåg någonting.
Citera
2015-08-28, 13:28
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Väldigt kul idé. En sån måste jag göra i ordning också! haha

Härligt att ha dig tillbaka Eaz!
Skickar invite till klanen jag!

Stannar i gamla FB klanen

Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
3 timmar kvar!!!! Jag tror det blir en solo Demon Hunter. Kan man köra adventure mode och lvla upp så eller måste man lira igenom kampanjen? Vilket är bäst att nå lvl 70 fortast på?

Jag har varit med sedan starten av Diablo 3, har Collectors Edition men tagit ett uppehåll på säkert 1 år så kommer knappt ihåg någonting.

Har du låst upp adventure så kommer det vara upplåst i Season också som jag förstår det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in