2015-02-19, 14:24
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Förslag:
Obligatorisk story mode akt 1-5 innan adventure öppnas.
Bounties låses upp.
Rifts öppnas på lvl 50.
Grifts öppnas på lvl 60.

Eller något ... för just nu tycker jag inte något var kul med en ny säsong. Såg lite fram emot det innan men...

Bra tanke!
Mina förslag skulle vara:
Bountys låses upp vid paragon 1
Rifts öppnas på paragon 100
Grifts på paragon 200

Det skulle vara fint också om det fanns mer områden där vissa items droppar. (Som RORG ACT1 Bounty) Typ Set1 ACT1 Set2 ACT2 o.s.v.
Citera
2015-02-19, 15:21
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Bra tanke!
Mina förslag skulle vara:
Bountys låses upp vid paragon 1
Rifts öppnas på paragon 100
Grifts på paragon 200

Det skulle vara fint också om det fanns mer områden där vissa items droppar. (Som RORG ACT1 Bounty) Typ Set1 ACT1 Set2 ACT2 o.s.v.

Ännu bättre idé där faktiskt att ha capsen på paragonlevlar. Sedan skulle man kunna slänga in lite buff-consumables för guld. Till exempel 1 miljon guld = 1 timme med +10% XP eller MF, eller 1 timme med +5% damage eller damage taken. Bara en buff samtidigt.

Sen tycker jag det ska vara brutalt mycket dyrare att levla upp blacksmith etc. Klickade bara upp mina till max level direkt i seasons.
Citera
2015-02-19, 15:36
Medlem
DinosaurPhils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Jo visst är det så, men samtidigt tråkigt att man MÅSTE ha en viss ring för att kunna köra högre grifts solo. Sen måste de flesta buildsen använda en rorg också, och då finns det helt plötsligt inga val till vilka ringar man vill använda ens.

Absolut, jag kan förstå att man har det synsättet och jag säger inte att det är fel på något sätt. Å andra sidan kan man se det som ett incitament att inte spela själv utan att skapa en grupp och pusha tillsammans.

Men jag köper den åsikten, absolut!
Citera
2015-02-20, 10:42
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Ännu bättre idé där faktiskt att ha capsen på paragonlevlar. Sedan skulle man kunna slänga in lite buff-consumables för guld. Till exempel 1 miljon guld = 1 timme med +10% XP eller MF, eller 1 timme med +5% damage eller damage taken. Bara en buff samtidigt.

Sen tycker jag det ska vara brutalt mycket dyrare att levla upp blacksmith etc. Klickade bara upp mina till max level direkt i seasons.

Intressant tanke faktiskt.
Med tanke på att guld idag är onödigt. en vecka in i season har jag +300 mille guld redan utan att ha något att spendera det på.
10 mille = 10% extra MF, 20 mille = 20% extra MF osv osv.
Hade varit väldigt smutt när man dingar en ny 70 char.
Man samlar ihop 500 mille med char 1. Startar char 2, dingar 70 och bränner allt guld från char 1 på MF till char 2 och pang så haglar det legs och man får en flying start.
Citera
2015-02-20, 11:01
Medlem
Opilus5500s avatar
Första titt på nya patchen http://www.diablofans.com/blizz-tracker/topic/58625-first-look-patch-2-2-0

Spännande med nya Set items och Goblins, undrar bara vad den där ljusblåa droppar??

Kanske the Ruins of Sescheron släpps också??
Senast redigerad av Opilus5500 2015-02-20 kl. 11:43.
Citera
2015-02-20, 13:11
Medlem
tältpinnes avatar
Hur gearar man en WD på mest bekvämast sätt innan jade?
Citera
2015-02-20, 13:26
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne

Fire. cindercoat, maximus, magefist
Citera
2015-02-20, 13:38
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne

Beror ju självklart på vad du får för drops. Men Fire eller Physical pet doc är nog lättast.
Men crafta Aughilds bracers och shoulders (ev chest om du inte har rorg).
Blackthornes droppar konstant, släng på dig tre-fyra delar för fullt set.
Vilken vapen som helst med hög damage funkar.
Efter det så borde du vara relativt klar för t6.
Allt beror ju som sagt på vad som droppas och vilka stats. Jagar du gloves och det droppar ett par ToT hos Kadala så är du klar oavsett för att köra Pet fullt ut.
Citera
2015-02-20, 14:36
Medlem
Redlinezs avatar
Någon som kan tipsa om en bra DH lvl 70 build? Gärna bild så det blir lättare att kopiera till min.
Sedan undrar jag hur man gör så man kan ändra sina skills huller om buller? Man måste klicka i nånting som jag inte hittar.

Tacksam för hjälp.

Mvh
Citera
2015-02-20, 15:26
Medlem
DinosaurPhils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Någon som kan tipsa om en bra DH lvl 70 build? Gärna bild så det blir lättare att kopiera till min.

http://www.diablofans.com/builds?filter-build-tag=4&filter-class=4&filter-has-spell-2=-1&sort=-rating
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Sedan undrar jag hur man gör så man kan ändra sina skills huller om buller? Man måste klicka i nånting som jag inte hittar.

Tacksam för hjälp.

Mvh

Esc>Options>Gameplay>Elective Mode
Citera
2015-02-20, 17:39
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinosaurPhil
http://www.diablofans.com/builds?filter-build-tag=4&filter-class=4&filter-has-spell-2=-1&sort=-rating

Esc>Options>Gameplay>Elective Mode

Tackar! Har funderat som en tok dom senaste dagarna.
Citera
2015-02-20, 20:09
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Första titt på nya patchen http://www.diablofans.com/blizz-tracker/topic/58625-first-look-patch-2-2-0

Spännande med nya Set items och Goblins, undrar bara vad den där ljusblåa droppar??

Kanske the Ruins of Sescheron släpps också??

Man blir så glad när man läser sånt här. Tack för länken! Jag tyckte allt såg spännande ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in