2015-01-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FearisaMotion
+1, den där killen har förmodligen aldrig suttit foten på d2jsp, synd för honom. Jag tycker trading är väldigt viktigt för att upprätthålla communityn, som exempelvis d2jsp gjorde med d2. Woozah är en värdelös spelare

När kommer season 2?

Att vara en av de första att hitta en high run eller annan väldigt rare item och man kunde tjäna fina hackor guld på d2jsp:P
Citera
2015-01-16, 09:40
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Länka gärna eller beskriv din DH lite, med Elemental DPS, Cost Reduce och övriga buffar.

En DH som kör annat är Fire-build är i mina ögon omöjligt på högre nivåer.
Fire har sin Cindercoat dom kan köra med nu då Taskers är världelösa, och fortfarande ha m6 med set-ringen..

Cost Reduce under 50% är inte spelbart om man vill komma upp i nivåer på Great Rift samt att man behöver mycket Hatred Gen så en Kridershoot är enda tänkbara vapen för en DH idag (ovsett element man spelar)

Jag körde WD då patchen kom och kört endast WD, med stor rädsla över hur jag visste att min DH skulle förstöras totalt av denna Patch.
Min DH före patchen var den char jag spelade med 99% av tiden, av just rädsla för vad som skulle ske med Marauder, så testade jag PTR.
Väl där så bevisades det hur dom trasade sönder DH.

Som sagt, jag testade idag lite DH och för att få den spelduglig på T6, så fick jag gå ner 800k i elemental DPS pga byte av Gear.
TWH går inte längre, Steady Striker går inte (inte lacunis heller)
Reapers är ett absolut måste (hade tur och lyckades crafta några fina Ancient)

Crimson Set (Skor och bälte) och rerollade handskar för cost reduce (tappade AS där)
HF-Amu med Blood Vengance passive (passiv är exakt samma som Reaper bracer, ger tillbaka resources då man plockar upp Globes)

jag har nu 25.48 % Cost Reduce, Reapers med 28% återbäring av Resource och Blood Vengance Passive med 30% återbäring.
Det går inte att mangla med sentrys längre som man kunde förut, en speedrift på T6 solo är inte ens att tänka på.

OM man nu inte kör Fire med cindercoat samt Crimsons och all annan gear sönderrollad med massa cost reduce på.

Tack för att du bekräftar det jag själv upplevt den lilla tid jag lagt på 2.1.2 så långt.
Så jäkla trist att man bara kan droppa DHn nu, jag som hade tre olika M6 DHs att leka runt med.

btw, va tror ni om nya Wormwood till WD? Kan det va värd att testa till en Jade Doc eller är det bara skit? Kör idag Wrath of the Bone King med trevliga 30% cold
Citera
2015-01-16, 09:56
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Tack för att du bekräftar det jag själv upplevt den lilla tid jag lagt på 2.1.2 så långt.
Så jäkla trist att man bara kan droppa DHn nu, jag som hade tre olika M6 DHs att leka runt med.

Jag är sjukt besviken på resonemanget om att man "nerfar" m6 pga att det är enda builden som var duglig med Fire/Cold.. Ja, lightning fanns, men den sög get-balla.

Nu är det m6 som fortfarande gäller, dock med Cindercoat iställetför Taskers n' Theo.
Chakram med Fire-runan då Hatred endast kostar 10 för Chakram.

Jag testade igår med Maelstorm-runan (cold) på Cluster Arrow, det gick, men omöjligt att hålla Hatred vid liv då Cluster kostar 40 Hatred.
Testat nu på morgonen med Impale, kostar 20 hatred "bara" och har en Cold-runa jag kört med, måste säga att damagen man gör är totalt sinnesjuk!
Crittar upp emot 250-300mille om man har 4 sentrys ute, men även här kommer problemet.
Hatred går åt som smör i solsken!
Nu på morgonen så loota jag en Pride of Fall (en hjälm som reducerar kostnaden för resource med 30% om man ej tagit skada senaste 5sekunderna)
Även med den hjälmen så går det inte att hålla Hatred i nivå för att kunna spamma, har nu 40.xx% cost reduce.
Jag kan reducera mina kostnader på Shoulders, båda ringarna och på Amuletten.
Men, då återkommer vi till som jag gnällde på i förra inlägget, man blir tvingad att ersätta Cost Reduce roll med någon vital del såsom CC, CD eller AS på Smycken samt buff av Sentry eller Hatredspender på shoulder (värsta fall köra Dex, CDR, Cost reduce och en buff för spender) men då på sistnämna i parantes, gå ner i Toughness.
Citera
2015-01-16, 10:10
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Jag är sjukt besviken på resonemanget om att man "nerfar" m6 pga att det är enda builden som var duglig med Fire/Cold.. Ja, lightning fanns, men den sög get-balla.

Nu är det m6 som fortfarande gäller, dock med Cindercoat iställetför Taskers n' Theo.

Jag testade igår med Maelstorm-runan (cold) på Cluster Arrow, det gick, men omöjligt att hålla Hatred vid liv då Cluster kostar 40 Hatred.
Testat nu på morgonen med Impale, kostar 20 hatred "bara" och har en Cold-runa jag kört med, måste säga att damagen man gör är totalt sinnesjuk!
Crittar upp emot 250-300mille om man har 4 sentrys ute, men även här kommer problemet.
Nu på morgonen så loota jag en Pride of Fall (en hjälm som reducerar kostnaden för resource med 30% om man ej tagit skada senaste 5sekunderna)
Även med den hjälmen så går det inte att hålla Hatred i nivå för att kunna spamma, har nu 40.xx% cost reduce.
Men, då återkommer vi till som jag gnällde på i förra inlägget, man blir tvingad att ersätta Cost Reduce roll med någon vital del såsom CC, CD eller AS på Smycken samt buff av Sentry eller Hatredspender på shoulder (värsta fall köra Dex, CDR, Cost reduce och en buff för spender) men då på sistnämna i parantes, gå ner i Toughness.

Men det är omöjligt att få tryck i EA eller? Om det går, oavsett element, så kommer ju Kridershoten in och fixar biffen.
Jag har en utopi som ska testas i helgen. Cold DH med Kridershot och frostburns. Borde va nice i teamplay åtminstone. Då man borde frysa det mesta på skärmen.
Tror även att Leorics Crown med en diamant kan va vettig att köra för att kunna trycka ut sentrys snabbare.
Har jag tillgång till nät i nya lägenheten i helgen så ska jag testa. Har som sagt 3st olika m6 chars med olika element. Så borde gå rätt fort att testa runt om nåt funkar. Annars blir det en monk istället.
Citera
2015-01-16, 10:44
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Citat:
Men det är omöjligt att få tryck i EA eller? Om det går, oavsett element, så kommer ju Kridershoten in och fixar biffen.
Jag har en utopi som ska testas i helgen. Cold DH med Kridershot och frostburns. Borde va nice i teamplay åtminstone. Då man borde frysa det mesta på skärmen.
Tror även att Leorics Crown med en diamant kan va vettig att köra för att kunna trycka ut sentrys snabbare.
Har jag tillgång till nät i nya lägenheten i helgen så ska jag testa. Har som sagt 3st olika m6 chars med olika element. Så borde gå rätt fort att testa runt om nåt funkar. Annars blir det en monk istället.

Har inte ens loggat på min DH sen efter patchen. Tror inte jag kommer göra det heller.
Citera
2015-01-16, 11:19
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

Inte testat EA (dock kostar den bara 10 Hatred och rykten säger att många kör med just EA för höga solo-rifts), men jag skulle utan överdrift säga att, allt som kostar över 20 i Hatred kommer vara omöjligt att hålla igång en längre stund.
Jag kör nu som sagt med Prides Fall-hjälmen, den reducerar 30% vilket är sjukt mycket (totalt 43.xx%)
Körde nyss Great Rift med Impale som spender och buffad cold samt buffat items på Sentry/Impale, ökade från lvl 37 jag hade innan patch till lvl 39, fick 40 key.

Som jag nämnde förut, den kostar 20Hatred och det är rätt hård åtgång på den Hatred som finns, om än så är damage helt sjuk!
250mille crits och upp till 300mille (har 2.1mille profil dps och 2.9mille Elemental)
Sen görs ju mer skada, ju fler Sentrys man har ute så vid en RH exempelvis, bara man kan dodgea smällar och hålla sentrys vid liv (pga cooldown på sentryn innan den försvinner)
samt hålla igång sin Hatred via Companion (vid varje aktivering där så får jag lite Hatred) samt av Preperation med Punishment-runa..

Ska se om man kan få till okej ring/amu med cost reduce så ska jag nog ge Cluster Arrow med cold-runa ett nytt försök senare.
Citera
2015-01-16, 12:01
Medlem
Fenjal888s avatar
Spelade för första gången igår på första gången på flera månader, invigde också nya patchen. Alltså, allt suger ju. Jag fick tre st (3!) goblinrifts på under 90 minuter. Fyllde hela mitt inventory med legendaries tre gånger om under dessa 90 minuter. Hittade ett par ancient items under denna tiden med. Alltså, vad i helvete? Alla kan ju få tag i precis allt på nolltid nu?
Citera
2015-01-16, 12:36
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Spelade för första gången igår på första gången på flera månader, invigde också nya patchen. Alltså, allt suger ju. Jag fick tre st (3!) goblinrifts på under 90 minuter. Fyllde hela mitt inventory med legendaries tre gånger om under dessa 90 minuter. Hittade ett par ancient items under denna tiden med. Alltså, vad i helvete? Alla kan ju få tag i precis allt på nolltid nu?

Då är det bara jag som har otur, har inte bytt en enda item på min wizard förutom en ny Hellfire Amulet som var bättre än den jag körde med tidigare.

HF Amuletten: http://forumbilder.se/EA3OR/hf.png
Citera
2015-01-16, 13:20
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Länka den, ska ge min DH ett försök.
Jag snodde den här https://www.youtube.com/watch?v=5T1yv1Bv2y8 rakt av =))..
Citera
2015-01-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FearisaMotion
+1, den där killen har förmodligen aldrig suttit foten på d2jsp, synd för honom. Jag tycker trading är väldigt viktigt för att upprätthålla communityn, som exempelvis d2jsp gjorde med d2. Woozah är en värdelös spelare

När kommer season 2?

Jag är väl medveten om communities och allt som det innebar för Diablo II. Däremot så gillade jag aldrig trading för jag tyckte inte det passade in.

Värdelös är väl att ta i, men visst. Tycker du det så. Egentligen skulle jag kunna kontra med samma "argument" men jag känner mig inte särskilt barnslig så jag avstår.

Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Om man vill ha AH säger man väl AH. Trading och AH är absolut inte samma sak.
Ta inte illa upp, men du var nog en lättlurad stackare om du blev lurad 98% av gångerna. Du kanske inte heller hört talas om d2jsp? Om jag ska vara helt ärlig har du nog inte spelat Diablo 2.

De senaste 6 minuterna "bumpades" t.ex. över 50 trådar i eu softcore ladder delen. På senare dagar var trading det enda som höll Diablo 2 levande, som jag redan sagt.

Jag är emot både AH och trading, det var dåligt formulerat av mig bara. Det ber jag om ursäkt för.

Jag spelade mycket Diablo II ända från början, så jo jag har spelat Diablo II. Tyckte jag Trading höll livet i spelet? Nä, för det gjorde det inte. Enligt mig.

Jaha, vad kul. Vem fan spelar softcore.
Citera
2015-01-16, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888

Allt suger, eller att du tycker drop rates är för höga? Jag har spelat flera timmar varje dag sedan patchen och fått två upgrades, och det är inte ens delar som jag kommer att ha end game. De som ligger högst upp använder 4-5 ancients, och de är inte optimalt rollade. Folk kommer att få spendera mååånga timmar innan de har det gear som de vill ha.
Citera
2015-01-16, 15:12
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jag snodde den här https://www.youtube.com/watch?v=5T1yv1Bv2y8 rakt av =))..

Att köra 2 st Hatred spenders är meningslöst, vilket han har i videon..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in