2014-09-09, 14:51
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
Har ännu inte stött på någon vault - min fråga är om det är något speciellt ställe i spelet där man har större chans att få en vault, eller om någon svårighetsgrad har större chans att generera vault?

Samma chans att få en vault oavsett vart man döda en goblin. Tror det är samma chans på alla svårigheter också, dock mer guld på högre (såklart).

Har själv sökt lite efter det då jag själv inte hittat någon än. Verkar bara vara rare då många inte fått någon trots flera timmar av goblinfarm. Kan förstå varje det är rare också med tanke på hur mycket guld man får.
Citera
2014-09-09, 15:08
Medlem
wikazs avatar
Jag är väldigt ny på det här spelet, har spelat väldigt sporadiskt med flera månaders breaks men har äntligen kommit upp till lvl 70 nu och 49 paragorn. Hur skaffar jag gear på snabbast sätt? Sitter i T1 och kör rifts men tycker jag gör fruktansvärt usel skada...
Vad kan man göra med allt sitt guld? Jag har inte riktigt fattat det där ännu...

Edit; Hade varit soft om någon kunde hjälpa mig att förstå lite mer vad som är bra för min klass (wizard) eller länka någon bra guide!
Senast redigerad av wikaz 2014-09-09 kl. 15:10.
Citera
2014-09-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wikaz
Jag är väldigt ny på det här spelet, har spelat väldigt sporadiskt med flera månaders breaks men har äntligen kommit upp till lvl 70 nu och 49 paragorn. Hur skaffar jag gear på snabbast sätt? Sitter i T1 och kör rifts men tycker jag gör fruktansvärt usel skada...
Vad kan man göra med allt sitt guld? Jag har inte riktigt fattat det där ännu...

Edit; Hade varit soft om någon kunde hjälpa mig att förstå lite mer vad som är bra för min klass (wizard) eller länka någon bra guide!

Jag skulle själv hoppat lite emellan rifts / greater rifts och gamblat firebirds settet : gloves, shoulder, helm, chest ,legs och boots samt offhand ifall du har hydra wand. Annars dom andra delarna samt ett 2h.

T6 rifts ger helt klart bäst loot och exp, men det känns endå som att det är relativt enkelt att få lite set pieces från greater rifts, därför så har jag när jag har gearat från scratch växlat lite emellan.

Sen är det bara att experimentera med build alternativt kika på leaderboards efter den vanliga fire builden.
gl

Edit: guld använder du för att re-rolla (enchanta) items, samt uppgradera gems m.m. Det går åt, men det är väldigt enkelt att skaffa guld för tillfället.
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-09-09 kl. 15:47.
Citera
2014-09-09, 16:43
Medlem
pappa-fixars avatar
Fan vad grym guld-gemet är, runt 20mille guld per rift (t6).
Citera
2014-09-09, 17:51
Medlem
wikazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Jag skulle själv hoppat lite emellan rifts / greater rifts och gamblat firebirds settet : gloves, shoulder, helm, chest ,legs och boots samt offhand ifall du har hydra wand. Annars dom andra delarna samt ett 2h.

T6 rifts ger helt klart bäst loot och exp, men det känns endå som att det är relativt enkelt att få lite set pieces från greater rifts, därför så har jag när jag har gearat från scratch växlat lite emellan.

Sen är det bara att experimentera med build alternativt kika på leaderboards efter den vanliga fire builden.
gl

Edit: guld använder du för att re-rolla (enchanta) items, samt uppgradera gems m.m. Det går åt, men det är väldigt enkelt att skaffa guld för tillfället.

Alright! När är det vettigt att börja köra i torment? Jag spelar som sagt i torment 1 nu men det känns som om att jag blir boostad (kör då public game) jag är osäker på om jag skulle klara av det själv.
Ska kika in leaderboards då!

Okej, jag trodde det var något mer än så, det är fruktansvärt enkelt att skaffa guld så jag undrade bara om jag hade missade något totalt
Tack för ditt svar!
Citera
2014-09-09, 18:29
Medlem
Tjena! Köpte spelet igår och blev boostad av polarn till 70 och har nu gibbat kanske 10 timmar på min crusader. Jag hittade buildet Holy shotgun, som då går ut på att spamma Heaven's Fury.

Problemet är då att jag får slut på wrath efter 4 attacker och sedan står och väntar 5 sekunder efter att kunna attackera 1 gång och så fortsätter det så.

Funderingar???

Är som sagt ny till diablo 3!
Mvh
Citera
2014-09-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galenjavel
Tjena! Köpte spelet igår och blev boostad av polarn till 70 och har nu gibbat kanske 10 timmar på min crusader. Jag hittade buildet Holy shotgun, som då går ut på att spamma Heaven's Fury.

Problemet är då att jag får slut på wrath efter 4 attacker och sedan står och väntar 5 sekunder efter att kunna attackera 1 gång och så fortsätter det så.

Funderingar???

Mvh

Döda Malthael - Crafta reapers wraps.

Skaffa mer skada utan attack speed, mer cooldown red för akkarat uptime.
Resource cost reduction law, provoke (charged up) ger dig en del wrath, sen kan du kanske ta shield glare eller vad den heter med wrath generate runan (inget jag skulle gjort dock)

Detta är vad jag kan komma på just nu.

Edit : om du har spelat 10 timmar, så kanske du inte har akkhan settet? isåfall skulle det hjälpa dig mycket.
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-09-09 kl. 21:16.
Citera
2014-09-09, 21:58
Medlem
Tröttnat lite på min wizard. Alltså söker efter RoRG (en bra) och en bättre soj...
Men det värsta av de värsta är Fan furnace... Alltså det jävla horvapnet...
Kollade på de läckta dropratesen och jag tror de stämmer att det e typ 2% chans...
Annars är mitt gear riktigt fint nuförtiden!

Men jag började spela på min monk istället så ja kör t6 rifts för shards och gamblar av kadala med monken! De tipset fann jag här av Eaz!

Men min tanke var ifall man kan köra någon häftig build med fistweps för orkar inte farma en dragon. Säkert lika jävligt som en Furnace...?
Droprates på dragon är högre (5%) men ändå jävligt!

Om någon vill invända på mitt wizard gear så gör gärna det!
Battletag : allmut#2492
Citera
2014-09-09, 22:33
Medlem
pappa-fixars avatar
Vad hände med fire build? (demon hunter) Nu kör alla i top med Cold dmg.. Verkligen avskyr frost Arrow.. Fire var väl bästa innan 2.1?
Citera
2014-09-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galenjavel

Funderingar???

Mvh

Innan du har 5 delar Akkhan och RoRG lr 6 delar Akkhan och mycket reduce CD (gärna bra vapen och sköld) så är nog inte shotgun nått att tänka på. Kolla blessedhammer fire build på google så kommer det troligtvis gå bättre.
Citera
2014-09-09, 23:07
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Är det en bounty? Ställe?
Ruins of corvus i act 5 med boon of the hoarder + gold find gear på t6 ger dig en jävla massa pengar. Spawnar en hel del scarabs där nere.
Citera
2014-09-09, 23:14
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Vad hände med fire build? (demon hunter) Nu kör alla i top med Cold dmg.. Verkligen avskyr frost Arrow.. Fire var väl bästa innan 2.1?

Trap Gem. (Edit: Den ger massa skada om mobs är slowed osv, så med ice build så får du 20+% dmg om de är snared)

Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Ruins of corvus i act 5 med boon of the hoarder + gold find gear på t6 ger dig en jävla massa pengar. Spawnar en hel del scarabs där nere.

Ahh, får testa det. Har över 1.4B guld så behöver det inte men guldfarm är kul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in