Citat:
Ursprungligen postat av
wikaz
Jag är väldigt ny på det här spelet, har spelat väldigt sporadiskt med flera månaders breaks men har äntligen kommit upp till lvl 70 nu och 49 paragorn. Hur skaffar jag gear på snabbast sätt? Sitter i T1 och kör rifts men tycker jag gör fruktansvärt usel skada...
Vad kan man göra med allt sitt guld? Jag har inte riktigt fattat det där ännu...
Edit; Hade varit soft om någon kunde hjälpa mig att förstå lite mer vad som är bra för min klass (wizard) eller länka någon bra guide!

Jag skulle själv hoppat lite emellan rifts / greater rifts och gamblat firebirds settet : gloves, shoulder, helm, chest ,legs och boots samt offhand ifall du har hydra wand. Annars dom andra delarna samt ett 2h.
T6 rifts ger helt klart bäst loot och exp, men det känns endå som att det är relativt enkelt att få lite set pieces från greater rifts, därför så har jag när jag har gearat från scratch växlat lite emellan.
Sen är det bara att experimentera med build alternativt kika på leaderboards efter den vanliga fire builden.
gl
Edit: guld använder du för att re-rolla (enchanta) items, samt uppgradera gems m.m. Det går åt, men det är väldigt enkelt att skaffa guld för tillfället.