Citat:
Ursprungligen postat av
anonymnos
du vet helt klart inget om programmering. visst slår "tärningen" olika siffror varje gång man rullar den. men det är lika enkelt att lägga in undantag t.ex att om den har slagit en 3'a mer än två ggr i rad så ska den ignorera 3'an och rulla tärningen igen tills det blir en annan siffra än just 3. och massvis av såna parametrar finns det givetvis i diablo's RNG system. om man inte lägger in såna begränsningar så medger slumpen ihop med sannolikheten att du får flera likadana drops efter varandra. om du är så dum att du tror att diablo 3's kod bygger enbart på random utan några som helst ramar så har du verkligen noll jävla koll o borde inte vara så där dryg, ok?
Här har du helt fel.
När du dödar en fiende rollas först om det ska droppas ett item, sedan rollar det om detta item ska vara ett magiskt item och sedan rollar det om det ska vara ett legendary.
Diablo 3 tar inte det minsta hänsyn till om du har lotat itemet innan eller inte. Inget i en dator kan vara helt random, men diablo är så pass mycket random att det inte räknar in vad du lotat innan.
Lotade en gång 7 ringar i rad på ett och samma rift, varav 3 var samma ring. Om det är som du säger så skulle detta vara omöjligt. Även fått 5 magefists i rad av handskar.
Dessa 2 mins jag men har hänt flera gånger. Att det kan bli såhär beror på att vissa items har större chans att droppa och den chansen är det ända som gör att vissa items droppar oftare och andra mer sällan.
Men bara för att jag fått 5 magefist i rad så betyder inte det att nästa gång jag får ett par handskar så är chansen mindre att jag får ett par igen...
T.ex. en kortlek är lika random som diablo3. Jag vet inte hur jag blandar, men det finns inte oändligt många blandningar. Så att samma blandning kommer 2 gånger i rad är ganska liten men långt ifrån omöjlig.