2014-11-19, 13:40
Medlem
Opilus5500s avatar
Fan nicccccccce med PTR =). Nu kan man verkligen leka runt lite .. Vad tror ni om release typ 16 December? innan julafton måste nästan ske?
Citera
2014-11-19, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
eh hur satan klararade du sån hög rifts ? förstår inte.

Ny hög density = mer dmg pga av vilewards + mer toughness pga ancient parthan defenders

Så alltså, ju mer mobs ju mer toughness och dmg, vilket går väldigt bra hand i hand med den uppumpade densityn. Våran urkassa single target dmg blir ju försumbar då det nästan finns conduits i varje rift nu som man kan spara till bossen.

Sen visst måste man ju veta hur man ska spela reaker till fullo i höga rifts, när man ska dra mobs, när man ska skippa mobs (gula är ju alltid skip om de inte är ihop med typ 2-3 blå packs).
Citera
2014-11-19, 14:50
Medlem
Nån barb har tagit GR 59. Känner att en reroll e nära. Förbereda mig för patch!

Edit: GR 60 tagen.
Senast redigerad av MrJiM 2014-11-19 kl. 14:55.
Citera
2014-11-19, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Nån barb har tagit GR 59. Känner att en reroll e nära. Förbereda mig för patch!

Edit: GR 60 tagen.

Tyvärr så lär ju nerfhammern komma, om flertalet barbs är uppe 55-60 redan, medans top DH's strugglar på 51, crusaders mid 40's osv... kan tänka mig att man kanske kommer göra så att inte Ancient parthan defenders funkar med charge, eller att man cappar antalet gånger skadan kan multipliceras med vilewards, nåt sånt.
Citera
2014-11-19, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Tyvärr så lär ju nerfhammern komma, om flertalet barbs är uppe 55-60 redan, medans top DH's strugglar på 51, crusaders mid 40's osv... kan tänka mig att man kanske kommer göra så att inte Ancient parthan defenders funkar med charge, eller att man cappar antalet gånger skadan kan multipliceras med vilewards, nåt sånt.

Tror oxå nerfen kommer. Men vafan det är lika bra att geara upp barben ifall det tar en patch till innan nerfen.
Citera
2014-11-19, 15:25
Moderator
^Eazs avatar
Kollade PTR Patch Notes.

Citat:
The Clan Roster will now display the duration that a member has been offline
The Clan Roster can now be sorted by offline duration
'

Fyfan, äntligen.

Flashback klanen har varit full i månader så man har fått rensa användare baserat på känn, e.g. "tror jag mig ha sett den här online" när man fått nya requests från folk. Vilket också lett till att vi konstant har 5-10 requests liggande som man inte kan ta tag i.
Citera
2014-11-19, 16:17
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
De har scalat ner monster dmgen lite också va? I greater rifts alltså. Laddade ner patchen på PTR och testade två med babben imorse. Densityn är redigt nice nu iaf. 41 klarade jag på strax över fem minuter, och 47 rensade jag med 7 minuter till godo men fanns ingen conduit till bossen. I iaf så var det sömnigt lätt att överleva, jag behövde inte ens använda min ignore pain på 47, och ignore pain ger som sagt 50% dmg red a'la Unity, vilket betyder att jag kunde droppat unity om jag använt min ignore pain. Var inte ens i närheten av att dö, 47 kändes som 37 eller liknande.

Känns som att barb med den nya densityn och antalet pylons kommer äga boardsen ännu hårdare än tidigare.

EDIT: redan 55or klarade av barbs på 10ish minuter. Lär ju se 60+ relativt snart.

And the boss is back!!
Tur man har ett par babbar i backfickan som är redo för krig. PTR here i come!
Citera
2014-11-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
And the boss is back!!
Tur man har ett par babbar i backfickan som är redo för krig. PTR here i come!

Lira lite PTR tonite maybe?=)
Citera
2014-11-19, 17:34
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ny hög density = mer dmg pga av vilewards + mer toughness pga ancient parthan defenders

Så alltså, ju mer mobs ju mer toughness och dmg, vilket går väldigt bra hand i hand med den uppumpade densityn. Våran urkassa single target dmg blir ju försumbar då det nästan finns conduits i varje rift nu som man kan spara till bossen.

Sen visst måste man ju veta hur man ska spela reaker till fullo i höga rifts, när man ska dra mobs, när man ska skippa mobs (gula är ju alltid skip om de inte är ihop med typ 2-3 blå packs).

men jag e leap nu på cold och jag klarade nyss en greater rift på lvl 30 bara med 6 sekunder bara, och då kör jag med poison gem på lvl 39 och pain och har 70% cold och stone of jordan med 25% dam to elites samt call of ancients som är permanenta och ändå var det på håret...
Citera
2014-11-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
men jag e leap nu på cold och jag klarade nyss en greater rift på lvl 30 bara med 6 sekunder bara, och då kör jag med poison gem på lvl 39 och pain och har 70% cold och stone of jordan med 25% dam to elites samt call of ancients som är permanenta och ändå var det på håret...

Leapquake är väldigt svag jämfört med vilecharge. Tror att med perfekt gear så cappar leapquake på kanske 36-37 MAX.
Citera
2014-11-19, 19:13
Medlem
ant's avatar
Kommer Season 2 släppas samtidigt som 2.1.2?
Citera
2014-11-19, 20:15
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Kommer Season 2 släppas samtidigt som 2.1.2?

Vi får hoppas det. Blizzard sa att dem vill att seasons skall vara längre en 3 månader.. Hoppas att seasons2 som förlängs inte den nuvarande season1.. Känns som seasons 1 är slut, eller den varit slut för länge sen för min del.. Jag slutade efter 1 månad, den gav ingenting...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in