Citat:
Ursprungligen postat av
OlgaOlga
Jaha!! Jo men det förstår jag! Min firebird build med massa eld ska ju ha massa extra fire såklart. Har nog 35 iaf! Men värdefulla tips! Man är ju så reserverad att ta bort cdmg Hahaha..
Elite dmg är ju det bästa just nu känns de som. De flesta verkar ju älska Furnace!
Förstår inte varför man har Furnace framför en sunkeeper med source.. Men det finns väl anledningar till det med ;-)
Jag har en soj fast utan element men med cc och Socket. Kanske ska börja använda den :-)
Unity och RoRG är ringarna som kan få suga lite balle alltså. Så jävla svåra att få bra...
Sen har jag även upptäckt att det finns ett item som gör att man får en Socket på vapen utan att rerolla. Har du fått en sådan?
Kolla min Wizard (klarade en GR24 på första försöket, har dock inte equippat den på ett par månader så det är mycket som saknas, bra wand/staff osv):
http://www.diabloprogress.com/hero/eaz-2218/Sengrelle/8550809
+Fire Skills Damage: 92.00%
+Damage Against Elites: 29.00%
Critical Hit Chance: 45.00%
Critical Damage: 400.00%
Lägg till skill dmg som meteor etc.
(Som sagt, den wizarden är mitt nästa projekt efter min DH blir klar, många av firebird set items är dåligt rollade, började equippa den när RoS kom och började sen med en annan klass.

)
Edit: Har inte läst på efter 2.1 vilka vapen osv som gäller för wiz, som sagt det blir mitt nästa projekt
Edit2: Och ja, Tal Huvudet på wizarden ska bytas ut, men har inte hittat någon Fire Bird huvud så jag kan sätta på en Cinder Coat.
Edit3: Japps, fått 4-5st som ger socket på vapen