2014-09-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Och det tragiska. Den måste rolla:

1. Rätt Element.
2. Hög Elemental Damage.
3. Andra bra stats

för att man ens ska kunna rolla socket på den.

Så, risken att den man väl får (när man väl får den) ens blir användbar känns minimal.

Varför måste den rolla det? Varför inte klassiska
Mainstat
Cc
Cdmg
Socket?
Citera
2014-09-03, 13:06
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
Varför måste den rolla det? Varför inte klassiska
Mainstat
Cc
Cdmg
Socket?

Tja, det beror på vilka stats man redan har, men jag föredrar hög elemental dmg då den inte är beroende på cc/cd.

Sen har jag redan ok cc/cd (även om jag just nu behöver mer cd eftersom jag rollade bort cd på amuletten för socket).

Just nu har jag

+Fire Skills Damage: 57.00%
+Damage Against Elites: 58.00%

Vilket ger en massa i skada eftersom den dmg'n också räknas in i crittarna

Edit: Och SoJ skaffar man just för elemental dmg och elite dmg då den är enda(?) elemental dmg ringen + den och unity är enda ringarna (?) som har elite dmg. (eller finns väl en set ring också?)

edit2: SoJ rollar alltid med elemental dmg också, och rollar den med fel/låg elemental dmg så måste man spendera reroll på elemental, så den kräver att mycket ska rolla rätt för att man ska kunna rolla socket på den.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-09-03 kl. 13:08.
Citera
2014-09-03, 14:25
Medlem
PUSClFERs avatar
Tänkte börja spela lite mer seriöst i.o.m. arbetslöshet, och har beslutat mig för att satsa på Witch Doctor. Finns det några "universella" föremål som de flesta använder för sina builds som jag bör jaga i första hand, eller måste jag bestämma mig för en build först och sedan jaga föremål specifikt för den builden?
Citera
2014-09-03, 14:32
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Tänkte börja spela lite mer seriöst i.o.m. arbetslöshet, och har beslutat mig för att satsa på Witch Doctor. Finns det några "universella" föremål som de flesta använder för sina builds som jag bör jaga i första hand, eller måste jag bestämma mig för en build först och sedan jaga föremål specifikt för den builden?

Beror på build du köra.

Jade - Jadeset (vad för andra items är jag inte säker på eftersom jag aldrig kört Jade)
Pet - Mask Of Jeram, Tall Man's finger Ringen, Tasker and Theo är main sakerna.
Grin Reaper - Grin Reaper masken (doh), Tall Man's Finger, Rhen'ho Flayer,Tasker and Theo, Swampland byxorna

Jag hade bestämt mig för build och sen jagat items, eller Tall Man's ska du ska ha på nästan alla builds, likaså Tasker (kanske itne behövs i en Jade build)
Citera
2014-09-03, 14:41
Medlem
Citat:
Tja, det beror på vilka stats man redan har, men jag föredrar hög elemental dmg då den inte är beroende på cc/cd.

Sen har jag redan ok cc/cd (även om jag just nu behöver mer cd eftersom jag rollade bort cd på amuletten för socket).

Just nu har jag

+Fire Skills Damage: 57.00%
+Damage Against Elites: 58.00%

Vilket ger en massa i skada eftersom den dmg'n också räknas in i crittarna

Edit: Och SoJ skaffar man just för elemental dmg och elite dmg då den är enda(?) elemental dmg ringen + den och unity är enda ringarna (?) som har elite dmg. (eller finns väl en set ring också?)

edit2: SoJ rollar alltid med elemental dmg också, och rollar den med fel/låg elemental dmg så måste man spendera reroll på elemental, så den kräver att mycket ska rolla rätt för att man ska kunna rolla socket på den.

Jaha!! Jo men det förstår jag! Min firebird build med massa eld ska ju ha massa extra fire såklart. Har nog 35 iaf! Men värdefulla tips! Man är ju så reserverad att ta bort cdmg Hahaha..

Elite dmg är ju det bästa just nu känns de som. De flesta verkar ju älska Furnace!
Förstår inte varför man har Furnace framför en sunkeeper med source.. Men det finns väl anledningar till det med ;-)

Jag har en soj fast utan element men med cc och Socket. Kanske ska börja använda den :-)
Unity och RoRG är ringarna som kan få suga lite balle alltså. Så jävla svåra att få bra...

Sen har jag även upptäckt att det finns ett item som gör att man får en Socket på vapen utan att rerolla. Har du fått en sådan?
Citera
2014-09-03, 14:46
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
Jaha!! Jo men det förstår jag! Min firebird build med massa eld ska ju ha massa extra fire såklart. Har nog 35 iaf! Men värdefulla tips! Man är ju så reserverad att ta bort cdmg Hahaha..

Elite dmg är ju det bästa just nu känns de som. De flesta verkar ju älska Furnace!
Förstår inte varför man har Furnace framför en sunkeeper med source.. Men det finns väl anledningar till det med ;-)

Jag har en soj fast utan element men med cc och Socket. Kanske ska börja använda den :-)
Unity och RoRG är ringarna som kan få suga lite balle alltså. Så jävla svåra att få bra...

Sen har jag även upptäckt att det finns ett item som gör att man får en Socket på vapen utan att rerolla. Har du fått en sådan?

Kolla min Wizard (klarade en GR24 på första försöket, har dock inte equippat den på ett par månader så det är mycket som saknas, bra wand/staff osv): http://www.diabloprogress.com/hero/eaz-2218/Sengrelle/8550809

+Fire Skills Damage: 92.00%
+Damage Against Elites: 29.00%
Critical Hit Chance: 45.00%
Critical Damage: 400.00%

Lägg till skill dmg som meteor etc.

(Som sagt, den wizarden är mitt nästa projekt efter min DH blir klar, många av firebird set items är dåligt rollade, började equippa den när RoS kom och började sen med en annan klass. )

Edit: Har inte läst på efter 2.1 vilka vapen osv som gäller för wiz, som sagt det blir mitt nästa projekt

Edit2: Och ja, Tal Huvudet på wizarden ska bytas ut, men har inte hittat någon Fire Bird huvud så jag kan sätta på en Cinder Coat.

Edit3: Japps, fått 4-5st som ger socket på vapen
Senast redigerad av ^Eaz 2014-09-03 kl. 14:49.
Citera
2014-09-03, 15:12
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Beror på build du köra.

Jade - Jadeset (vad för andra items är jag inte säker på eftersom jag aldrig kört Jade)
Pet - Mask Of Jeram, Tall Man's finger Ringen, Tasker and Theo är main sakerna.
Grin Reaper - Grin Reaper masken (doh), Tall Man's Finger, Rhen'ho Flayer,Tasker and Theo, Swampland byxorna

Jag hade bestämt mig för build och sen jagat items, eller Tall Man's ska du ska ha på nästan alla builds, likaså Tasker (kanske itne behövs i en Jade build)
Tack, då har jag lite att gå efter.
Citera
2014-09-03, 15:28
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Tack, då har jag lite att gå efter.

du kan kolla min Grin Reaper (inte testad i 2.1 men spider queen har blivit buffad, så den har nog blivit bättre nu, och den köttade T6 lätt pre 2.1): http://www.diabloprogress.com/hero/eaz-2218/Sengrella/735819

Bootsen ska bytas ut, men har inte bestämt mig för vad ännu, funderar på de där som man kan gå igenom monster.

Edit: Kör med Poison Gemet i Tall Man's, men som sagt inte faktiskt testat gameplay med den.
Citera
2014-09-03, 16:05
Medlem
keranos avatar
Det är tammefan omöjligt att få tag på ett par Lut Socks... Spenderat 24000 bloodshards nu och letat i över 2 månader. HELT JÄVLA OTROLIGT!
Citera
2014-09-03, 16:30
Medlem
aamidalas avatar
Ska skaffa xbox one under releasen i sverige och vill skaffa ett spel som jag inte kommer tröttna på ett tag. Har aldrig spelat Diablo förut men har spelat World of Warcraft på PC i 2-3 år. Är Diablo det rätta spelet?
Citera
2014-09-03, 16:53
Medlem
reffis avatar
Måste säga att [The Dagger of Darts] [Carnevil] -builden är riktigt vass.

Körde Zunimassa's set förut, så har de små äcklen ute hela tiden. Rasslar rätt fint med damage.
Citera
2014-09-03, 16:58
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aamidala
Ska skaffa xbox one under releasen i sverige och vill skaffa ett spel som jag inte kommer tröttna på ett tag. Har aldrig spelat Diablo förut men har spelat World of Warcraft på PC i 2-3 år. Är Diablo det rätta spelet?

WoW och D3 är inte samma spel.

Vill du ha ett MMO så är nog Destiny bättre.

Googla Diablo 3 och kolla videos. D3 är ett hack'n'slash döda samma mobs om och om och om och om och om igen tills du får rätt item.

Items droppar helt random, så du dödar inte X boss för Z item och Y boss för Q item, utan alla mobs kan droppa Z och Q item.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in