2014-09-09, 10:22
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurodax
Så med andra ord, en hel del exp :P
Känns som att det inte borde vara svårt för Blizz o fixa den buggen.. O andra sidan så är det väll en hel del kod att kolla igenom.

Japps, blir en djävla massa exp enligt utsago.

Har inte testat själv, men enligt forumen så tog de t.ex 1-200 para på 4 timmar, nu är det lite missvisande eftersom det inte krävs så mycket exp i låg para. (e.g. jag skulle inte från mina 520para ta 700 på 4 timmar)

Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Så om jag startar en grift med en kompis, ställer mig istan medan han clearar så får jag 50 gånger mer xp?

Sen ska det sägas att om du bara gör det med en polare så får du inte så mycket exp utan då får du bara Grift expen + T6 multipliern och sedan grupp 2 bonusen. Du vill ha Grupp 4 bonusen.

Edit:

Och det är nu hotfixat, så ingen idé att ni försöker nu

Citat:
Experience gained from Greater Rifts is no longer inflated by the game mode difficulty (9/8)

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/14057035811
Senast redigerad av ^Eaz 2014-09-09 kl. 10:25.
Citera
2014-09-09, 11:27
Medlem
Opilus5500s avatar
Tog Rank 25 idag helvete vad svår den var! Äntligen kan man börja använda den här gemen man fått..

Update för Goblin Vault, Ingen dropp ännu, men jag söker fortfarande
Citera
2014-09-09, 11:39
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Tog Rank 25 idag helvete vad svår den var! Äntligen kan man börja använda den här gemen man fått..

Update för Goblin Vault, Ingen dropp ännu, men jag söker fortfarande

När du får din första vault så får du även Hoarder gem och då kommer alla dina guldproblem vara över
Lvlade upp mitt gem till 25 igår, och fyfan vad guld man drar in.

Gick från 930Mish till 1200M eller något på några timmar, och eftersom jag kan köra det gemet när jag t.ex kör T6 Rifts för att få GR nycklar, Bounties och/eller keywarden farm på T6 så rullar guldet in.

Nu behöver jag förvisso inte guld, men jag kan nu pyssla med annat än leta efter Goblins och ändå ha en strid ström av guld som rullar in.
Citera
2014-09-09, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Japps, blir en djävla massa exp enligt utsago.

Har inte testat själv, men enligt forumen så tog de t.ex 1-200 para på 4 timmar, nu är det lite missvisande eftersom det inte krävs så mycket exp i låg para. (e.g. jag skulle inte från mina 520para ta 700 på 4 timmar)

Sen ska det sägas att om du bara gör det med en polare så får du inte så mycket exp utan då får du bara Grift expen + T6 multipliern och sedan grupp 2 bonusen. Du vill ha Grupp 4 bonusen.

Edit:

Och det är nu hotfixat, så ingen idé att ni försöker nu

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/14057035811

En av streamarna, tror det var Gabynator, tog 500 paragon lvls på en dag med denna bug. Helt galet.

Btw, lägg på custerian wristbands så får du en rätt saftig exp boost också. Nu ska bara goldskin in på chesten utan att droppa min T6 clearspeed
Citera
2014-09-09, 12:22
Medlem
Levla min DH igår till 70. Springer och gör Bounties act1 i godan ro. Vad droppar på sista cachen innan 70... Rolla även 450 bs igår och fick rucksack på 3 försök och sen resten på chest och fick nada...

Nu till en fråga vilka stats ska jag reroll på rucksacken och rorg för socket. Sen vad göra med Pus spitter rerolla en socket lr nått annat. Känns väl som det är vit som ska bort för sockets?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/S7IP-6259/hero/48605571
Citera
2014-09-09, 12:47
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
En av streamarna, tror det var Gabynator, tog 500 paragon lvls på en dag med denna bug. Helt galet.

Btw, lägg på custerian wristbands så får du en rätt saftig exp boost också. Nu ska bara goldskin in på chesten utan att droppa min T6 clearspeed

Ryktet säger att dom kommer rollas tillbaka 10dgr istället för ban.
Vet ej om det stämmer.
Citera
2014-09-09, 12:52
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLIP
Levla min DH igår till 70. Springer och gör Bounties act1 i godan ro. Vad droppar på sista cachen innan 70... Rolla även 450 bs igår och fick rucksack på 3 försök och sen resten på chest och fick nada...

Nu till en fråga vilka stats ska jag reroll på rucksacken och rorg för socket. Sen vad göra med Pus spitter rerolla en socket lr nått annat. Känns väl som det är vit som ska bort för sockets?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/S7IP-6259/hero/48605571

Rolla bort Ruck sack skill dmg till Sentry dmg.

RRoG - rolla bort Life Per Hit (dina turrets ger inte LoH iaf).

Sen, fixa en bättre RRoG

Pus Spitter - rerolla vit till socket.

Edit: Här är min DH som exempel: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Eaz-2218/hero/14749006

Edit2:

Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Ryktet säger att dom kommer rollas tillbaka 10dgr istället för ban.
Vet ej om det stämmer.

Hoppas det faktiskt, frågan är om de kommer göra det. Vissa av de största som streamar är ju också en stor promotor för Blizzard, så om de ragequittar tack vare rollback kommer Blizzard förlora på detta?
Citera
2014-09-09, 13:39
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurodax
Så med andra ord, en hel del exp :P
Känns som att det inte borde vara svårt för Blizz o fixa den buggen.. O andra sidan så är det väll en hel del kod att kolla igenom.

Vadå svårt? Den är hotfixad.
Citera
2014-09-09, 13:58
Medlem
Nemjungs avatar
Ett tips är att stacka så mycket goldfind ni har å farma i act 5 "Covens" 1b på 2,5h.
Lär väl hotfixas snart^^
Citera
2014-09-09, 14:34
Medlem
Hoppas det faktiskt, frågan är om de kommer göra det. Vissa av de största som streamar är ju också en stor promotor för Blizzard, så om de ragequittar tack vare rollback kommer Blizzard förlora på detta?[/quote]

De bryr sig inte, om en streamer ragequittar för att de åkt dit med att fuska så lär deras tittare bara skratta åt dem och hitta en ny streamer.
Citera
2014-09-09, 14:38
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Ett tips är att stacka så mycket goldfind ni har å farma i act 5 "Covens" 1b på 2,5h.
Lär väl hotfixas snart^^

Är det en bounty? Ställe?
Citera
2014-09-09, 14:44
Medlem
scarlots avatar
Har ännu inte stött på någon vault - min fråga är om det är något speciellt ställe i spelet där man har större chans att få en vault, eller om någon svårighetsgrad har större chans att generera vault?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in