2020-10-23, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Anledningen att man ska undvika benzo och alkohol r att man kan bli andningsdeprimerad, dvs andningen lgger av. Det slr ojmt, vissa klarar att mixa, andra inte. Dumt att chansa.
Med det sagt s blir man inte CP av blandningen, men man jvligt trtt, s vill du slockna p soffan efter att ha mumlat nt om att bara vila gonen lite och sen vakna 12 timmar senare s visst. Men det blir nog inga fler dejter dr..

Man blir inte CP av blandningen? Antingen trollar du eller s vet du inte alls vad du pratar om.

Att supa och poppa bla kan sluta med mnga timmars minneslucka och en visit p anstalt.
Citera
2020-10-23, 21:09
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Man blir inte CP av blandningen? Antingen trollar du eller s vet du inte alls vad du pratar om.

Att supa och poppa bla kan sluta med mnga timmars minneslucka och en visit p anstalt.
Med CP menade jag speedad. Det blir man definitivt inte.
Citera
2020-10-23, 21:09
Avstngd
Haha! Blanda katastrofblandningen alkohol och benso innan en DATE!? Vart nstan lite sugen p att trolla och skriva att det inte r ngra problem, men mitt samvete klarar inte det. Nej TS, du br absolut inte blanda dessa. Inte ens nr du inte gr p date. Det kommer g t helvete.
Citera
2020-10-23, 21:14
Medlem
Citat:
Anledningen att man ska undvika benzo och alkohol r att man kan bli andningsdeprimerad, dvs andningen lgger av. Det slr ojmt, vissa klarar att mixa, andra inte. Dumt att chansa.
Med det sagt s blir man inte CP av blandningen, men man jvligt trtt, s vill du slockna p soffan efter att ha mumlat nt om att bara vila gonen lite och sen vakna 12 timmar senare s visst. Men det blir nog inga fler dejter dr..

Men snlla hll din kft stngd nr du uppenbarligen har noll koll
Citera
2020-10-23, 21:20
Moderator
Morfar-52s avatar
Trd "Hur fucked up blir man av alkohol och benso?" infogad./mod
Citera
2020-10-23, 21:24
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGuld
Men snlla hll din kft stngd nr du uppenbarligen har noll koll

Du kanske kr p en annan sorts benzo n benzo, eller p en annan sorts alkohol n alkohol, vad fan vet jag, men benzo och alkohol snker. Sorry om du reagerar annorlunda. Vissa kanske gr det. Jag kan inte mycket om andra droger men benzo och alkohol kan jag. Tnker inte pissa ikapp om det, s tro vad du vill.
Citera
2020-10-24, 11:33
Medlem
KringExs avatar
Tre starkl, Oxazepam 15 mg och Imovane 7,5 mg.
S lnge man vet hur mkt man ska blanda s r det en vldigt bra kombo. Alkoholen boostar p benson rtt bra och man blir s jvla lugn och go! Och mjuk i kroppen. Man ska inte underskatta Imovanens kramplsande effekt
Jag har iofs krt ett litet race p Ritalin igr fyfan s dligt jag hade mtt om jag inte hade haft Sobril, Imovane och starkl hemma. Benso r GULD efter man har krt ett race. Man (jag) mr s jvla bra d haha
Citera
2020-10-24, 11:37
Medlem
Bucons avatar
Citat:
Du kanske kr p en annan sorts benzo n benzo, eller p en annan sorts alkohol n alkohol, vad fan vet jag, men benzo och alkohol snker. Sorry om du reagerar annorlunda. Vissa kanske gr det. Jag kan inte mycket om andra droger men benzo och alkohol kan jag. Tnker inte pissa ikapp om det, s tro vad du vill.

Snlla bara var tyst fr du har noll koll, din lille lallare. Men jag skall vara en snll mnniska och utbilda dig lite snabbt. Alkohol och benzo = Batshit crazy. Alkohol och opioider = Kan leda till andningsdepp.

OT. Ts, fr din egen skull ge fan i att blanda de tv.
Citera
2020-10-24, 16:13
Medlem
Tangentriddarens avatar
Beror p hur mycket sjlvkontroll man har. Jag kan utan problem snka en flaska sprit och 2mg alprazolam och vara ngorlunda fungerande. Sedan finns det idioter som inte klarar av tv l innan de brjar leka Al Capone.

Det r vldigt individuellt, men skulle tippa p att de flesta inte klarar av det.
Citera
2020-10-25, 15:59
Medlem
Bullsquids avatar
Vlkommen till den knda alkohol-benso blandningen ven kallat benzombie
Man gr alltid ngot dumt som man ALDRIG minns... en av mina vrsta sna var nr jag blandat xanor och alkohol p nn nyrsfest i 20-rs ldern. Blev utslngd frn festen, ramlade ner fr trappan och slog av en halv framtand samt tappa bort min jacka och gick i bara skjorta runt i ca 15 minusgrader. Vakna dagen efter utan varken en hel tand, jacka eller ngot minne frn kvllen.

Detta r bara en av hundratals ggr. Konstigt nog var det liksom en favorit att se hur borta man kunde bli p det man fick tag i fr tillfllet. Skulle nog sga att jag klara av att bli helt vck varje dag typ men nu i efterhand fattar jag inte hur man orkade.
Sist hade jag dock sdan tolerans att varken 2 mg rohypnol eller iktorivil bet p mej.

Det kar iaf fyllan med typ gnger 3 s ska man blanda gller det att minska kraftigt p alkoholen (tnk att 1 piller motsvarar typ 1 l eller 1 shot ven om man inte riktigt kan jmfra s.) Undvik blanda med sprit och undvik fr fan imovane och stilnoct, det tror jag inte ngon har gldje av att blanda med alkohol. Till slut vaknar man bara utan mobil och vrdesaker, snderslagen och med vrldens fetaste minneslucka.

Min lngsta minnesluckor var p 3 jvla dygn efter att ha blandat alkohol med enorma mngder Stilnoct (smnpiller)- Inget att rekommendera. "Rkade" ocks ta upp sammanlagt 75+ st piller ensam hemma en kvll. Tappade helt enkelt rkningen s t upp 45 st ikto och 30 st stilnoct och detta UTAN tolerans. Var nog pverkad 5 dagar i strck.

Benso har nog varit mitt strsta missbruk frutom subutex och hallucinogena droger r det nog den drog det hnt mest dumma saker p och nda kan jag inte sluta ta det varnar alla som r ovana att inte brja med det fr det r inte vrt det i slutndan. Har hllt p med de jvla pillren i ver 15 r nu.
Senast redigerad av Bullsquid 2020-10-25 kl. 16:02.
Citera
2020-10-25, 16:18
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe30
Farlig mix, drick bara istllet, ta 1 till sen max
Sen ta ett par nr du ska sova

Enbart alkohol och benso r inte direkt farligt. Andningsdeppresion ska nog extremt mycket till i s fall och vara helt ovan vid bda delarna. Har aldrig knt nt besvr att andas nr jag blandat och det har jag gjort nstan varje helg i ca 15 r. Undvik iaf opiater i blandingen , kan g illa ifall man tar fr mycket av allt. Sjlv tycker jag iofs alkohol och opiater verkligen inte gr ihop. Man mr illa eller dckar typ, vissa kan skert m jvligt illa speciellt blanda subutex och alkohol.

De gnger jag tagit Heroin har jag skippat andra droger helt fr att va p den skra sidan.
Var iofs en gng jag drack ngra l efter men blev inte nt full bara mer trtt och illamende. Inte lge att dra ner till stan d.

Enbart benso och alkohol ger s mycket minnesluckor s om man inte har vldig tolerans och vet vad man gr s spara benso till bakfylla d de tar bort den helt och hllet
2 mg xanor kan rcka, brukade ha med mig 2-3 st xanor i plnboken om jag skulle ivg och supa hrt s man kunde smita in p toa dagen efter och skljda i sej de snabbt ifall man trffar nn brud under kvllen. Bakfyllan frsvinner och man blir istllet skn i kroppen och allmnt go bara. Kan rcka med 2 st stesolid med faktiskt....beror p hur mycket man druckit.

Tar man tex en rejl festkvll med sprit och tjack eller kola till s lovar jag att man vldigt grna kan behva lite benso dagen efter sen nr festen r slut och alla ska hem till sitt hehe. Nu vid 35+ s r man inte kung i baren lngre och kan inte supa som en karl fr levern sger stopp d fredrar jag hellre ett mindre antal piller med l bara s man inte blir helt frstrd.

Blev alltid tjack eller kokain ibland innan nr jag drack och dagen efter ngra man sig alltid men gjorde nd om samma misstag igen och igen. Kr det beprvade alkohol + koks ist. Kolat gr att man inte blir fullt s sliten och spara en rejl lina till dagen efter.
Dremot s blir jag knappt full numera om jag inte blandar s dricker inte lika mycket och lika ofta lngre. Kroppen orkar inte och det r ju lika bra faktiskt.
Citera
2020-10-25, 16:29
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DissociativePanda
Tog 50mg xanax och drack 350ml eller 750ml 12.5% alkoholhalt. Borde inte jag vara dd nu? Hade kkat 1g qeed ocks

Knappast dd nej men det r ju sklart inte bra fr kroppen. 50 mg r vldigt mycket.

Kurt Cobain verdoserade en gng innan han dog p 60 st rohypnol och champagne och hamnade i koma. Visst skulle ngot snt kunna hnda isfall och det r jvligt dumt att testa.

Enbart benso ska ju vara s gott som omjligt att d av.
Istllet blir man bara oerhrt borta och kan ligga dckad ett bra tag. Detta r speciellt dligt om det sker ute tex p vintern (vaknat i mnga sndrivor s det vet jag hur det knns...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in