2020-10-23, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Anledningen att man ska undvika benzo och alkohol är att man kan bli andningsdeprimerad, dvs andningen lägger av. Det slår ojämt, vissa klarar att mixa, andra inte. Dumt att chansa.
Med det sagt så blir man inte CP av blandningen, men man jävligt trött, så vill du slockna på soffan efter att ha mumlat nåt om att bara vila ögonen lite och sen vakna 12 timmar senare så visst. Men det blir nog inga fler dejter där..

Man blir inte CP av blandningen? Antingen trollar du eller så vet du inte alls vad du pratar om.

Att supa och poppa blåa kan sluta med många timmars minneslucka och en visit på anstalt.
Citera
2020-10-23, 21:09
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Man blir inte CP av blandningen? Antingen trollar du eller så vet du inte alls vad du pratar om.

Att supa och poppa blåa kan sluta med många timmars minneslucka och en visit på anstalt.
Med CP menade jag speedad. Det blir man definitivt inte.
Citera
2020-10-23, 21:09
Avstängd
Haha! Blanda katastrofblandningen alkohol och benso innan en DATE!? Vart nästan lite sugen på att trolla och skriva att det inte är några problem, men mitt samvete klarar inte det. Nej TS, du bör absolut inte blanda dessa. Inte ens när du inte går på date. Det kommer gå åt helvete.
Citera
2020-10-23, 21:14
Medlem
Citat:
Anledningen att man ska undvika benzo och alkohol är att man kan bli andningsdeprimerad, dvs andningen lägger av. Det slår ojämt, vissa klarar att mixa, andra inte. Dumt att chansa.
Med det sagt så blir man inte CP av blandningen, men man jävligt trött, så vill du slockna på soffan efter att ha mumlat nåt om att bara vila ögonen lite och sen vakna 12 timmar senare så visst. Men det blir nog inga fler dejter där..

Men snälla håll din käft stängd när du uppenbarligen har noll koll
Citera
2020-10-23, 21:20
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Hur fucked up blir man av alkohol och benso?" infogad./mod
Citera
2020-10-23, 21:24
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGuld
Men snälla håll din käft stängd när du uppenbarligen har noll koll

Du kanske kör på en annan sorts benzo än benzo, eller på en annan sorts alkohol än alkohol, vad fan vet jag, men benzo och alkohol sänker. Sorry om du reagerar annorlunda. Vissa kanske gör det. Jag kan inte mycket om andra droger men benzo och alkohol kan jag. Tänker inte pissa ikapp om det, så tro vad du vill.
Citera
2020-10-24, 11:33
Medlem
KringExs avatar
Tre starköl, Oxazepam 15 mg och Imovane 7,5 mg.
Så länge man vet hur mkt man ska blanda så är det en väldigt bra kombo. Alkoholen boostar på benson rätt bra och man blir så jävla lugn och go! Och mjuk i kroppen. Man ska inte underskatta Imovanens kramplösande effekt
Jag har iofs kört ett litet race på Ritalin igår fyfan så dåligt jag hade mått om jag inte hade haft Sobril, Imovane och starköl hemma. Benso är GULD efter man har kört ett race. Man (jag) mår så jääävla bra då haha
Citera
2020-10-24, 11:37
Medlem
Bucons avatar
Citat:
Du kanske kör på en annan sorts benzo än benzo, eller på en annan sorts alkohol än alkohol, vad fan vet jag, men benzo och alkohol sänker. Sorry om du reagerar annorlunda. Vissa kanske gör det. Jag kan inte mycket om andra droger men benzo och alkohol kan jag. Tänker inte pissa ikapp om det, så tro vad du vill.

Snälla bara var tyst för du har noll koll, din lille lallare. Men jag skall vara en snäll människa och utbilda dig lite snabbt. Alkohol och benzo = Batshit crazy. Alkohol och opioider = Kan leda till andningsdepp.

OT. Ts, för din egen skull ge fan i att blanda de två.
Citera
2020-10-24, 16:13
Medlem
Tangentriddarens avatar
Beror på hur mycket självkontroll man har. Jag kan utan problem sänka en flaska sprit och 2mg alprazolam och vara någorlunda fungerande. Sedan finns det idioter som inte klarar av två öl innan de börjar leka Al Capone.

Det är väldigt individuellt, men skulle tippa på att de flesta inte klarar av det.
Citera
2020-10-25, 15:59
Medlem
Bullsquids avatar
Välkommen till den ökända alkohol-benso blandningen även kallat benzombie
Man gör alltid något dumt som man ALDRIG minns... en av mina värsta såna var när jag blandat xanor och alkohol på nån nyårsfest i 20-års åldern. Blev utslängd från festen, ramlade ner för trappan och slog av en halv framtand samt tappa bort min jacka och gick i bara skjorta runt i ca 15 minusgrader. Vakna dagen efter utan varken en hel tand, jacka eller något minne från kvällen.

Detta är bara en av hundratals ggr. Konstigt nog var det liksom en favorit att se hur borta man kunde bli på det man fick tag i för tillfället. Skulle nog säga att jag klara av att bli helt väck varje dag typ men nu i efterhand fattar jag inte hur man orkade.
Sist hade jag dock sådan tolerans att varken 2 mg rohypnol eller iktorivil bet på mej.

Det ökar iaf fyllan med typ gånger 3 så ska man blanda gäller det att minska kraftigt på alkoholen (tänk att 1 piller motsvarar typ 1 öl eller 1 shot även om man inte riktigt kan jämföra så.) Undvik blanda med sprit och undvik för fan imovane och stilnoct, det tror jag inte någon har glädje av att blanda med alkohol. Till slut vaknar man bara utan mobil och värdesaker, sönderslagen och med världens fetaste minneslucka.

Min längsta minnesluckor var på 3 jävla dygn efter att ha blandat alkohol med enorma mängder Stilnoct (sömnpiller)- Inget att rekommendera. "Råkade" också äta upp sammanlagt 75+ st piller ensam hemma en kväll. Tappade helt enkelt räkningen så åt upp 45 st ikto och 30 st stilnoct och detta UTAN tolerans. Var nog påverkad 5 dagar i sträck.

Benso har nog varit mitt största missbruk förutom subutex och hallucinogena droger är det nog den drog det hänt mest dumma saker på och ända kan jag inte sluta ta det varnar alla som är ovana att inte börja med det för det är inte värt det i slutändan. Har hållt på med de jävla pillren i över 15 år nu.
Senast redigerad av Bullsquid 2020-10-25 kl. 16:02.
Citera
2020-10-25, 16:18
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe30
Farlig mix, drick bara istället, ta 1 till sen max
Sen ta ett par när du ska sova

Enbart alkohol och benso är inte direkt farligt. Andningsdeppresion ska nog extremt mycket till i så fall och vara helt ovan vid båda delarna. Har aldrig känt nåt besvär att andas när jag blandat och det har jag gjort nästan varje helg i ca 15 år. Undvik iaf opiater i blandingen , kan gå illa ifall man tar för mycket av allt. Själv tycker jag iofs alkohol och opiater verkligen inte går ihop. Man mår illa eller däckar typ, vissa kan säkert må jävligt illa speciellt blanda subutex och alkohol.

De gånger jag tagit Heroin har jag skippat andra droger helt för att va på den säkra sidan.
Var iofs en gång jag drack några öl efter men blev inte nåt full bara mer trött och illamående. Inte läge att dra ner till stan då.

Enbart benso och alkohol ger så mycket minnesluckor så om man inte har väldig tolerans och vet vad man gör så spara benso till bakfylla då de tar bort den helt och hållet
2 mg xanor kan räcka, brukade ha med mig 2-3 st xanor i plånboken om jag skulle iväg och supa hårt så man kunde smita in på toa dagen efter och sköljda i sej de snabbt ifall man träffar nån brud under kvällen. Bakfyllan försvinner och man blir istället skön i kroppen och allmänt go bara. Kan räcka med 2 st stesolid med faktiskt....beror på hur mycket man druckit.

Tar man tex en rejäl festkväll med sprit och tjack eller kola till så lovar jag att man väldigt gärna kan behöva lite benso dagen efter sen när festen är slut och alla ska hem till sitt hehe. Nu vid 35+ så är man inte kung i baren längre och kan inte supa som en karl för levern säger stopp då föredrar jag hellre ett mindre antal piller med öl bara så man inte blir helt förstörd.

Blev alltid tjack eller kokain ibland innan när jag drack och dagen efter ångra man sig alltid men gjorde ändå om samma misstag igen och igen. Kör det beprövade alkohol + koks ist. Kolat gör att man inte blir fullt så sliten och spara en rejäl lina till dagen efter.
Däremot så blir jag knappt full numera om jag inte blandar så dricker inte lika mycket och lika ofta längre. Kroppen orkar inte och det är ju lika bra faktiskt.
Citera
2020-10-25, 16:29
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DissociativePanda
Tog 50mg xanax och drack 350ml eller 750ml 12.5% alkoholhalt. Borde inte jag vara död nu? Hade käkat 1g qeed också

Knappast död nej men det är ju såklart inte bra för kroppen. 50 mg är väldigt mycket.

Kurt Cobain överdoserade en gång innan han dog på 60 st rohypnol och champagne och hamnade i koma. Visst skulle något sånt kunna hända isåfall och det är jävligt dumt att testa.

Enbart benso ska ju vara så gott som omöjligt att dö av.
Istället blir man bara oerhört borta och kan ligga däckad ett bra tag. Detta är speciellt dåligt om det sker ute tex på vintern (vaknat i många snödrivor så det vet jag hur det känns...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in