2003-10-21, 22:19
Medlem
DxMs avatar
Hej svejs!!

Häromdan så satt jag och en polare och drog några Brewskies, sen fick vi den kloka iden att slänga i oss lite av mitt sömnmedel (nitrazepam)
Tjoho vad skoj tänkte vi så vi tog och proppade i oss 2.5 st 5 mg var och väntade på lite effekt....

Det gick väl en halvtimma eller så, sen så börja man tappa balansen och fick lite halvdimmig syn, vi drog en whiskey och drack några bärs till.

Det går väl nån tid till sen vaknar man upp på soffan och klockan är väl typ 12.30 på dan helt sänkt och förstörd.....
Men det är nu dom roliga sakerna börjar hända, min telefon ringer och det är min brud som ringer.
Det första hon säger: Vad fan höll du på med igår du var ju helt knäpp, bla bla bla och att jag hade sagt massa bisarra/knäppa saker.
Sen när jag började titta mig omkring då låg det saker och skit som jag inte har ett minne av att vi plockat fram, jag har ringt massa folk som jag inte har ett minne av att jag ringt!!

Läskigt som fan..............
Citera
2003-10-21, 22:58
Medlem
vad är nitrazepam?? svårt att få tag i??
Citera
2003-10-21, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DxM
Hej svejs!!

Häromdan så satt jag och en polare och drog några Brewskies, sen fick vi den kloka iden att slänga i oss lite av mitt sömnmedel (nitrazepam)
Tjoho vad skoj tänkte vi så vi tog och proppade i oss 2.5 st 5 mg var och väntade på lite effekt....

Det gick väl en halvtimma eller så, sen så börja man tappa balansen och fick lite halvdimmig syn, vi drog en whiskey och drack några bärs till.

Det går väl nån tid till sen vaknar man upp på soffan och klockan är väl typ 12.30 på dan helt sänkt och förstörd.....
Men det är nu dom roliga sakerna börjar hända, min telefon ringer och det är min brud som ringer.
Det första hon säger: Vad fan höll du på med igår du var ju helt knäpp, bla bla bla och att jag hade sagt massa bisarra/knäppa saker.
Sen när jag började titta mig omkring då låg det saker och skit som jag inte har ett minne av att vi plockat fram, jag har ringt massa folk som jag inte har ett minne av att jag ringt!!

Läskigt som fan..............

Har hänt mig med Norrlands guld & roppar.... Gjorde slut med tjejen & kastade bort hemmanycklarna!? När det hade kommit polare förbi för att hälsa på så tog jag videon & slängde efter dom? Slängde öl efter dom samt hotade folk med kniv. Snuten va väl hos mig 3 gånger på 1 timme & varför dom inte tog mig har jag inte en aning om. Hade också en kompis som va på rymmen hemma hos mig hela tiden & när snuten kom så va han tydligen på balkongen.

Kommer inte ihåg någonting förutom att jag sliter i videon (när jag tar med mig den så sitter den fortfarande kvar i tv:n som trillar i backen & går sönder) samt att snuten är hemma hos mig & dom undrar vad jag har gjort ikväll? Svarar med att jag druckit bärs (som sagt varför dom inte tog mig är ett ?) & dom går typ? Kommer ihåg fittan på balkongen också samt att jag mins lite av att jag har skrikit åt tjejen.

Gjorde massa andra dumma saker men det tar jag inte upp här.
Citera
2003-10-21, 23:56
Medlem
DxMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohikan
vad är nitrazepam?? svårt att få tag i??

flunitrazepam=Rohypnol!!
Nitrazepam=sömnmedel!!

Ja det är rätt svårt att få tag på, men gå till läkaren och säg att du har problem med att sova och du har provat propavan och stilnoct, medans dessa inte funkade nått bra.

Då kanske du har tur och får Nitrazepam utskrivet, men som sagt det är inte det lättaste att lägga vantarna på.
Citera
2005-08-07, 20:08
Medlem
Benzo/benso + alkohol

Tjo,

Är en newbie i drogträsket, röker på då och då men det är det hårdaste jag gjort

En polare som är erfaren har rekommenderat att testa bärs+valium, han har kört det ett par gånger då och då och kan sina saker. Vill gärna veta vad folk här som testat det har att säga om bensos mixat med alkhol, jo jag har läst FAQ och en o annan tråd, men vill ha lite mer direkta, "live" kommentarer.

Vad är det för känsla/effekt? Sprit eller bärs? (Polaren sa bärs, sprit är för starkt). Hur farligt kan det bli när man är ny? Några bra/dåliga upplevelser att berätta med valium inblandat?

Tacksam för svar!
Citera
2005-08-07, 20:10
Medlem
Det värsta som kan hända om du inte tar
dödlig dos är att du kommer somna/få minneslucka.

Börja med benzon utan alkohol istället.
Citera
2005-08-07, 22:29
Medlem
"Vad är det för känsla/effekt? Sprit eller bärs? (Polaren sa bärs, sprit är för starkt). Hur farligt kan det bli när man är ny? Några bra/dåliga upplevelser att berätta med valium inblandat?"

Svårt att förklara kicken men kan säga att det svänger så otroligt skönt.
Jag upplever världen på ett annorlunda sätt,allting känns mer fridfullt
och ibland har jag upplevt att allt går i slowmotion,tex rörelser på
alla människor i stan.
Hämningarna släpper totalt.
Jag är alltid väldigt snäll mot allt och alla under denna kombo men
det har hänt några gånger att det har blivit den motsatta effekten men
nästan alltid har det berott på att någon har provocerat mig mer eller mindre.
Har aldrig kombinerat Valium med alkohol utan roppar vilket inte skiljer
sig så jättemycket från valar.
Börja med att skölja ner 2 st med starköl och öka sedan dosen vid behov.
Du kan ta starksprit också men öl duger alldeles utmärkt.
När man sedan är påverkad är det väldigt lätt hänt att du bara käkar mer
och mer vilket i slutändan resulterar i stora minnesluckor.
Den värsta minnesluckan som jag haft var från en kväll då jag fixade
100st gröna och stack hem där jag hade en hbdunk.
En hel vecka gick och kändes som en dag och det enda jag minns är
flashbacks.
Rekommenderar därför att du inte har så många på dig för att minska
risken att du får stora minnesluckor från kvällen/veckan.
Citera
2005-08-07, 23:19
Medlem
Dom gånger jag har blandat bzo och alkohol så har det slutat med minnesluckor
Citera
2005-08-07, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stinkfish
Sprit eller bärs? (Polaren sa bärs, sprit är för starkt).

Det är ju samma sak, för fan.
Citera
2005-08-08, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze-Joint
"Vad är det för känsla/effekt? Sprit eller bärs? (Polaren sa bärs, sprit är för starkt). Hur farligt kan det bli när man är ny? Några bra/dåliga upplevelser att berätta med valium inblandat?"

Svårt att förklara kicken men kan säga att det svänger så otroligt skönt.
Jag upplever världen på ett annorlunda sätt,allting känns mer fridfullt
och ibland har jag upplevt att allt går i slowmotion,tex rörelser på
alla människor i stan.
Hämningarna släpper totalt.
Jag är alltid väldigt snäll mot allt och alla under denna kombo men
det har hänt några gånger att det har blivit den motsatta effekten men
nästan alltid har det berott på att någon har provocerat mig mer eller mindre.
Börja med att skölja ner 2 st med starköl och öka sedan dosen vid behov.
Du kan ta starksprit också men öl duger alldeles utmärkt.
När man sedan är påverkad är det väldigt lätt hänt att du bara käkar mer
och mer vilket i slutändan resulterar i stora minnesluckor.
Den värsta minnesluckan som jag haft var från en kväll då jag fixade
100st gröna och stack hem där jag hade en hbdunk.
En hel vecka gick och kändes som en dag och det enda jag minns är
flashbacks.
Rekommenderar därför att du inte har så många på dig för att minska
risken att du får stora minnesluckor från kvällen/veckan.

Tack för svaret. Effekten verkar helskön! Är rätt säker på att jag inte kommer ta för mycket, är rätt noggrant med sånt, och ska absolut inte fixa för många tabletter första gången så man gör misstag! Vi ska köra en utekväll, så det måste finnas alkohol inblandat för min del helt enkelt

Citat:
Det är ju samma sak, för fan.

Well, polaren sa att valium gör så att alkoholen känns av gånger två, och att han tyckte att man skulle ta det lite lugnare med öl istället för sprit första gången. Men visst, spelar nog inte så stor roll.
Citera
2005-08-08, 12:04
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stinkfish
Tack för svaret. Effekten verkar helskön! Är rätt säker på att jag inte kommer ta för mycket, är rätt noggrant med sånt, och ska absolut inte fixa för många tabletter första gången så man gör misstag! Vi ska köra en utekväll, så det måste finnas alkohol inblandat för min del helt enkelt

Well, polaren sa att valium gör så att alkoholen känns av gånger två, och att han tyckte att man skulle ta det lite lugnare med öl istället för sprit första gången. Men visst, spelar nog inte så stor roll.

Att Diazepam (Valium) gör alkohol X2 är bullshit...
Man ska akta sig DJÄVLIGT mycket för att blanda benzo och alkohol
speciellt om ni är unga och o-toleranta, ni kan råka riktigt illa ut....

Man måste veta sina gränser och det gör man lättast i att först hitta
sin Benzo gräns (för varje specifik benzo) sedan ska du veta din alkohol gräns
vilket för många är SVÅRT....
Sen när du blandar ska du ta halva doserna, ½ benzo dosen & ½ Alkohol dosen!

OCh det är helt rätt man ska hälst dricka ÖL om man ska blanda med benzo,
sprit och benzo går lättare åt helvete!

Citat:
Ursprungligen postat av Blaze-Joint
Rohypnol/Fluscand (Flunitrazepam) skiljer sig väldigt mycket från Valium/Stesolid (diazepam).... Roppar är MYCKET potentare och farligare
att blanda med alkohol.
Citera
2005-08-08, 13:42
Medlem
"Roppar är MYCKET potentare och farligare att blanda med alkohol."

Det har du säkert rätt i,men jag är fortfarande övertygad om att
Alko+valars effekter har stora liknelser med alko+roppar kombon.

Någon som har stora erfarenheter av båda ovanstånde kombon får gärna
dela med sig om skillnaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in