2020-10-15, 20:13
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Hur långt är ett snöre?
Citera
2020-10-15, 20:18
Medlem
Vagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Hur långt är ett snöre?
Försöker få grepp om generella ramar här och hur andra jobbar för att inte spåra ur utan få en lugn afton.
Citera
2020-10-15, 20:32
Medlem
Det kan du inte med benso och alkohol. De angriper samma receptorer
Citera
2020-10-15, 21:11
Medlem
Kan de inte vara så att du hade hamnat i tjafs på enbart alkoholen då?
Ganska liten mängd benso tänker ja. 2mg xanor ihop med några öl brukar saker och ting sluta i häktet eller annan stad.
Citera
2020-10-15, 21:12
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Blanda benso med sprit "säkert"?" infogad./mod
Citera
2020-10-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaga
Vissa gånger när man tar en tia dia och 3-4 öl eller några shots kan man få en riktigt härlig kväll och eufori likställbar med 200mg tramadol , andra gånger slutar det hela i handgemäng med familjemedlemmar eller annan skit. Lite rysk roulette över det hela upplever jag det som men helt klart värt baksidan när man inte har mycket att förlora.

Hur blandar man benso med alkohol på det säkra sättet? I vilka doser av motsvarande gift jobbar ni i kombo för att kvällen inte ska sluta i ett elände, kära vänner?

Skulle ni klassa 10mg diazepam och fyra vodka shots/drinkar som säkert?
Håll dig under 200mg Diazepam med MAX 75cl starksprit. Eller 37mg Alprazolam med MAX 75cl starksprit så är du på den säkra sidan med god marginal.

Man kan oftast ta mer utan några större problem. Men jag skulle inte våga chansa. Så håll dig inom ramen för dessa doseringar så är allt lugnt.
Citera
2020-10-23, 20:36
Medlem
Hur fucked up blir man av alkohol och benso?

Brukar alltid få ångest efter alkoholruset lagt sig. Ska på dejt för första gången nästa helg och tänkte ta 1-2mg xanor innan för att lugna nerverna, tanken är att vi ska dricka vin/öl på kvällen. Har aldrig kombinerat detta men är orolig ifall man blir helt cp som vissa verkar bli på denna kombon? I vanliga fall tar jag bara benso kanske var femte dag för att undvika toleransökning men jag vill ju inte se ut som en missbrukare och bli en galning av denna kombon..

Tankar?
Citera
2020-10-23, 20:40
Bannlyst
olika ifrån person, men du kommer få minnesluckor
anledning till ångest efter är att alkoholen påverkar GABA dessa små rackans aminosyror eller.

Du blir avslappnad av alkohol vilket gör att kroppen helt enkelt stänger av dessa signaler som normalt framkallar lugn. Kroppen är lat, varför ska hjärnan göra något åt det själv när alkoholen gör det?

När alkoholen lämnar kroppen är hjärnan inte lika snabb på att hänga med i svängarna och då blir det ett överstressade på nerver, något som hjärnan är van vid att alkoholen dämpar. Detta kan medföra kraftig ångest då hjärnan sänder ut signaler som gör dig rädd. Undvika detta otrevliga symptom? Skär alltid ner, sluta alltid CT.
Senast redigerad av DrMuffins 2020-10-23 kl. 20:44.
Citera
2020-10-23, 20:41
Medlem
Drick inte för mycket, ta 1mg innan du drar ut och 1mg under kvällen.
Citera
2020-10-23, 20:45
Medlem
Generellt är benso och alkohol en big no-no.

Vet inte vilka smutsdroger/fejkdroger ni får tag i, men jag som har det på recept kan säga att 0.5mg är gränsfall att jag kan hålla mig normal på, och det är när jag är nykter. Skulle jag dricka på det så skulle det spåra ur fullständigt.
Citera
2020-10-23, 20:45
Medlem
Det finns ingen direkt måttstock.

Kan gå fint, kan sluta i arresten.

Borde inte vara några problem med 1mg dock sålänge du inte super skallen av dig.
Citera
2020-10-23, 21:01
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Brukar alltid få ångest efter alkoholruset lagt sig. Ska på dejt för första gången nästa helg och tänkte ta 1-2mg xanor innan för att lugna nerverna, tanken är att vi ska dricka vin/öl på kvällen. Har aldrig kombinerat detta men är orolig ifall man blir helt cp som vissa verkar bli på denna kombon? I vanliga fall tar jag bara benso kanske var femte dag för att undvika toleransökning men jag vill ju inte se ut som en missbrukare och bli en galning av denna kombon..

Tankar?
Anledningen att man ska undvika benzo och alkohol är att man kan bli andningsdeprimerad, dvs andningen lägger av. Det slår ojämt, vissa klarar att mixa, andra inte. Dumt att chansa.
Med det sagt så blir man inte CP av blandningen, men man jävligt trött, så vill du slockna på soffan efter att ha mumlat nåt om att bara vila ögonen lite och sen vakna 12 timmar senare så visst. Men det blir nog inga fler dejter där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in