Citat:
Ursprungligen postat av
Ubergirl
Revisionism är det du vill göra med NE....Sug på den ett tag...
Han vill snarare med inlägget reformera hur historia ska förmedlas, inte hur enskilda historiska händelser ska skildras.

Det är typiskt hur de försöker få patent på inte bara
historieskrivning utan också
hur det ska gå till att
förmedla historia. Detta för att hindra avvikelser från det officiella antagandet. Från bägge sidor d.v.s. Det är så orwellianskt att man storknar...
Citat:
Ursprungligen postat av
Ubergirl
En fråga som inte har ställts i tråden som jag finner relevant är hur många i Auschwitz som dog i tex Tyfus epidemierna som som grasserade svårt i lägret, jag har läst ett par siffror men kan i skrivandets stund inte erinra mig källorna så jag nämner inte siffrorna.. Men det var ganska stora siffror..
Bara på de som arbetade på Buna-Werke så dog 40 tusen per år och det fanns ju några fler fabriker men just Buna-Werke har jag siffror på..
Dom som arbetade i gruvorna hade en förväntad livslängd på en månad så där lär ju omsättningen på folk varit skyhög..
Men det vore ju intressant om kolåtgången för kremeringen av dessa naturligt döda motsvarade kolleveranserna för Auschwitz..
En annan sak som inte medtagits i beräkningen av kolleveranser är uppvärmningen av fastigheter.. Dom som hade uppvärmning då givetvis.. Där lär det ha gått ett och annat kilo..
Det är svårare att beskylla sjukdomsspridande löss, väder och matbrist för folkmord.

Om vi tar med faktorerna i räkningen, så måste vi betona att nazisterna spärrade in judarna i läger. Men vi ska samtidigt - blunda för att riket befann sig i ett världskrig. Vilket resulterade i att åtgärder försvårades och till slut blev omöjliga.
Seriösa forskare lämnas där, med det för judenheten obehagliga scenariot att börja granska skuldfrågan. Därför är "gaskammare" och enskilda "massakrer" essentiellt för att betona tyskarnas kollektiva skuld.
--
"De spelar heller ingen roll om det var 6 triljoner eller en jude som blev mördad." Vilket är en klassiker! Snacka om 'damage reduction before the shit hits the fan.' Vilket inte är ett tillfredsställande svar på frågan om hur många som faktiskt dog och av vad.
Det måste ju någonstans finnas ett facit, eftersom antagandet sex miljoner är officiellt. Eller kan de vara så att i många fall saknas folk och därmed avsaknad av forensiska bevis? Men det är bättre att bara anta att människorna är döda. 'Ju fler desto bättre!'

Hellre överdriva än underdriva mer lönsamt så.