Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Jo, jag läste detta:
och då undrade jag om inte bortforsling måste ske oavsett om man bränner eller ej.
Men om det dessutom är som du säger så finns det väl inga skäl alls att man inte brände lik i förintelselägrena. Det var väl dyrt då också med transporter?
Dessutom så antar jag att du, liksom jag, inte är imponerad av förnekarnas bränslematematik.
Här har man ju pratat om skogar till ved för att kunna bränna kroppar...
/VV
Om bortforslingen så är det en kostnad för en bonde med en självdöd ko på ca 4000-5000:- beroende på var han bor..
Det som du skriver är en av kärnpunkterna i min argumentation.. Det är rent matematiskt inte försvarbart att transportera folk kors och tvärs över Europa för att döda dom på ett specifikt ställe i Polen tex Auschwitz.. Om likvidering var det enda man var ute efter, det går inte ihop att Tyskland som fullständigt skrek efter logistik att förflytta trupp och materiel skulle binda resurser av detta slaget för att likvidera människor..
Till detta skall det läggas att byggandet av Auschwitz finansierades av IG Farben med över 70 miljoner riksmark ( en halv miljard idag)...
Rent matematiskt går förintelsen i Auschwitz inte ihop, stället är felkonstruerat som massmordsfabrik..Det kapacitet som erfordras för att utföra det som beskrivs ha utförts har inte funnits..
Var det att mörda folk som var skälet till Auschwitz?? Varför byggdes det för IG Farbens pengar och varför byggde IG Farben krigstidens största industrikomplex i Europa runt Auschwitz..Knappast för att det skulle bemannas av lik...
Som jag skrev i ett tidigare inlägg hade det varit enklare, billigare och mindre personalkrävande att när personerna ändå var lastade i stängda godsvagnar att ställa det på ett stickspår och helt enkelt låta dom i vagnarna törsta ihjäl, det hade tagit mindre tid och bundit avsevärt mindre logistik..
Detta hände aldrig..
Istället tuffade tågen kors och tvärs genom Europa till avsevärda kostnader.. Ytterst få ifrågasätter detta...
Matematik och en gnutta logik..