Citat:
Ursprungligen postat av
Cents4
Bara att instämma. Turkiet är en viktig pjäs om Syrien någonsin ska kunna bli sig likt innan kriget bröt ut. Då är det knappast optimalt med ytterligare fiender där vi ser krig mellan syrier och turkar.
Jag ser just nu kurderna som det största problemet i konflikten. Deras förräderi kommer straffa sig hårt. Jag hoppas innerligt att Assad inte går med på deras villkor, ska de lämna över Afrin så ska det vara under syriskt flagg, inte under terroristernas flagga.
Absolut! Det är lite synd eller jävligt synd att den cyniska människan aldrig tar lärdom av historien utan bara upprepar samma jävla misstag.
Om Syrien ska vara ett helt land som de en gång var så tror jag att man måste vara en vän med Turkiet och Turkiet måste vara vän med Syrien om man inte vill ha terror i sitt land. Jag tror på att ovänner kan bli de bästa vänner, titta ara på Iran Och Ryssland hur de var på 1900- talet? Idag är det bästa vänner så varför skulle inte Syrien och Turkiet kunna upprätta det?
Vi får inte glömma heller, även om Ryssland med Iran har mycket att säga till om är ändå sändebud av Syrien men de viktigaste besluten ändå tas av de två länderna. Mycket görs nu av Syrien mot Turkiet ( om det skulle vara något negativt) kommer förr alltid påverka Turkiets relation med Iran också och jag tror knappast Iran är så villig med det.
Jag vet inte, det kan vara ett spel, imorn kanske vi ser eller hör att turkiska militären har fått 100 pansarvagnar bombade, 1000 soldater dödade? Inget omöjligt, krig är smutsigt finns inga skrivna regler men jag tror inte.
Kurderna har alltid varit de största problemet, var dem än är så spelar de ingen roll. de är födda till problematik.