2018-02-01, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Är lagstiftningen tillämpar i Raqqah? Alla städer som befrias är jämnade med marken.

Ditt Syrienhat tillför inget i tråden.
Tortyrrapporter får du från twitter varje dag.

Är du ledsen att Bashar vinner och medborgare återvänder hem?

Skit i hunden, han tar bett i benet så fort har får chansen.

Vinst för Assad är lika med återuppuppbyggnad av landet samt att alla flyktingar som bor i grannländerna kan snart återvända hem. Men det här är som ett finger i ögat på vissa.
Citera
2018-02-01, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
#Afrin update: According to AP there is a proposal by the Kurds to persuade Assad to deploy his troops as a buffer between the Kurds and Turks in Afrin. US open to that proposal, Assad still want full control of the area

https://twitter.com/vvanwilgenburg/status/958932461576183808

Bara för Assad att säga nej.

Han sitter i ett "perfekt" förhandlingsläge, att gå in och agera buffert mot Turkiet kommer aldrig gå bra.

Tro mig att Assad gillar att Turkiet har gått in och skärt av vägen för kurderna.
Assad har själv sagt att kurderna är nästa som ska bekämpas efter IS.

Om Turkiet tänker stanna när deras mål är uppnått, jag som turk säger själv här bomba alla turkar som befinner sig på syrisk mark.
Citera
2018-02-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Tro mig att Assad gillar att Turkiet har gått in och skärt av vägen för kurderna.

Om Turkiet tänker stanna när deras mål är uppnått, jag som turk säger själv här bomba alla turkar som befinner sig på syrisk mark.

Assad har sagt att han aldrig kommer att glömma att Turkiet gav stöd till terrorister och stal hans olja de första åren under kriget. Turkiet är anledningen till att kriget har förlängts med flera år vilket i sin tur ledde till tusentals döda både civila och soldater från SAA .

Nej du turken du kan ju alltid hoppas på att Assad ska glömma den förräderi som ni turkar begick mot er granne. Ni är det mest hatade landet i området bland araberna. Går hand i hand med Israel.
Senast redigerad av Copernicus 2018-02-01 kl. 22:44.
Citera
2018-02-01, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Assad har sagt att han aldrig kommer att glömma att Turkiet gav stöd till terrorister och stal hans olja de första åren under kriget. Turkiet är anledningen till att kriget har förlängts med flera år vilket i sin tur ledde till tusentals döda både civila och soldater från SAA . Nej du turken du kan ju alltid hoppas på att Assad ska glömma den förräderi som ni turkar begick mot er granne. Ni är det mest hatade landet i området bland araberna. Går hand i hand med Israel.

Vi kommer inte heller glömma deras förräderi. Känner inte till att vi har stulit olja från Syrien men vet att kurderna gör det iaf.
Erdogan gjorde en ändring på sin politik men att kriget har fortsatt så här länge är pga av USA din idiot, kom inte och påtala något annat.

Hehe, ja du bara arabländer runtom oss men är de själva så älskade av varandra?
Tror också som du säger, Erdogan är en jävla lömsk vidrig människa som i smyg håller juden varm under vingen.

Varför är det så svårt för dig att säga vilket land du är ifrån, tycker du borde vara stolt över det. Smyger här som vissa och leker svensk.
Citera
2018-02-01, 23:02
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Assad har sagt att han aldrig kommer att glömma att Turkiet gav stöd till terrorister och stal hans olja de första åren under kriget. Turkiet är anledningen till att kriget har förlängts med flera år vilket i sin tur ledde till tusentals döda både civila och soldater från SAA .

Nej du turken du kan ju alltid hoppas på att Assad ska glömma den förräderi som ni turkar begick mot er granne. Ni är det mest hatade landet i området bland araberna. Går hand i hand med Israel.

Turkiet har varit en bidragande faktor till att kriget förlängdes, det stämmer. Men samtidigt ska vi vara ärliga att det inte bara är Turkiet som varit skurkarna här, så att enbart skylla på Turkiet är ganska magstarkt. Vem tror du Turkiet löd order från? Det var knappast dem som skrev manuset till kriget i Syrien.

För där har du USA, Saudiarabien och Israel. Tre länder som skulle tjänat mest på att få Assad avsatt. Erdogan gick självklart med på det som den lättlurade hunden han är men han räknade aldrig med att Ryssland och Iran skulle slå tillbaka med kraft.

Du får gärna stödja Assad och kurderna, men kan du förklara hur du ser på kurdernas framtid när de själva inte verkar särskilt sugna på att lämna över marken? Jag får inte ihop ditt resonemang.
Senast redigerad av Cents4 2018-02-01 kl. 23:06.
Citera
2018-02-01, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Turkiet har varit en bidragande faktor till att kriget förlängdes, det stämmer. Men samtidigt ska vi vara ärliga att det inte bara är Turkiet som varit skurkarna här, så att enbart skylla på Turkiet är ganska magstarkt. Vem tror du Turkiet löd order från? Det var knappast dem som skrev manuset till kriget i Syrien.

För där har du USA, Saudiarabien och Israel. Tre länder som skulle tjänat mest på att få Assad avsatt. Erdogan gick självklart med på det som den lättlurade hunden han är men han räknade aldrig med att Ryssland och Iran skulle slå tillbaka med kraft.

Du får gärna stödja Assad och kurderna, men kan du förklara hur du ser på kurdernas framtid när de själva inte verkar särskilt sugna på att lämna över marken? Jag får inte ihop ditt resonemang.

Den hunden du citerar har ett samband till området och därav hans besatthet av Turkiet.
Du har mycket rätt, Erdogan var inte den som regiserade pjäsen men fann sig i händelsen. Att Erdogan är en idiot vet de flesta i Turkiet, finns ingen i Turkiets politiska värld som blivit lurad som många gånger som Erdogan blivit, ändå så har han idag fortfarande 40% som stödjer han.

Men vi måste också komma ihåg att så fort Erdogan började dra sig ur det här fula spelet blev USA och KSA sura på Turkiet.

Faktum är att hunden du citerar nämner aldrig USA och KSAs inblandning?
Bara Turkiets fel, bara Turkiet som gjort sig skyldig till allt elände.
Citera
2018-02-01, 23:53
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Den hunden du citerar har ett samband till området och därav hans besatthet av Turkiet.
Du har mycket rätt, Erdogan var inte den som regiserade pjäsen men fann sig i händelsen. Att Erdogan är en idiot vet de flesta i Turkiet, finns ingen i Turkiets politiska värld som blivit lurad som många gånger som Erdogan blivit, ändå så har han idag fortfarande 40% som stödjer han.

Men vi måste också komma ihåg att så fort Erdogan började dra sig ur det här fula spelet blev USA och KSA sura på Turkiet.

Faktum är att hunden du citerar nämner aldrig USA och KSAs inblandning?
Bara Turkiets fel, bara Turkiet som gjort sig skyldig till allt elände.

Bara att instämma. Turkiet är en viktig pjäs om Syrien någonsin ska kunna bli sig likt innan kriget bröt ut. Då är det knappast optimalt med ytterligare fiender där vi ser krig mellan syrier och turkar.

Jag ser just nu kurderna som det största problemet i konflikten. Deras förräderi kommer straffa sig hårt. Jag hoppas innerligt att Assad inte går med på deras villkor, ska de lämna över Afrin så ska det vara under syriskt flagg, inte under terroristernas flagga.
Senast redigerad av Cents4 2018-02-01 kl. 23:55.
Citera
2018-02-02, 00:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Bara att instämma. Turkiet är en viktig pjäs om Syrien någonsin ska kunna bli sig likt innan kriget bröt ut. Då är det knappast optimalt med ytterligare fiender där vi ser krig mellan syrier och turkar.

Jag ser just nu kurderna som det största problemet i konflikten. Deras förräderi kommer straffa sig hårt. Jag hoppas innerligt att Assad inte går med på deras villkor, ska de lämna över Afrin så ska det vara under syriskt flagg, inte under terroristernas flagga.

Absolut! Det är lite synd eller jävligt synd att den cyniska människan aldrig tar lärdom av historien utan bara upprepar samma jävla misstag.

Om Syrien ska vara ett helt land som de en gång var så tror jag att man måste vara en vän med Turkiet och Turkiet måste vara vän med Syrien om man inte vill ha terror i sitt land. Jag tror på att ovänner kan bli de bästa vänner, titta ara på Iran Och Ryssland hur de var på 1900- talet? Idag är det bästa vänner så varför skulle inte Syrien och Turkiet kunna upprätta det?

Vi får inte glömma heller, även om Ryssland med Iran har mycket att säga till om är ändå sändebud av Syrien men de viktigaste besluten ändå tas av de två länderna. Mycket görs nu av Syrien mot Turkiet ( om det skulle vara något negativt) kommer förr alltid påverka Turkiets relation med Iran också och jag tror knappast Iran är så villig med det.

Jag vet inte, det kan vara ett spel, imorn kanske vi ser eller hör att turkiska militären har fått 100 pansarvagnar bombade, 1000 soldater dödade? Inget omöjligt, krig är smutsigt finns inga skrivna regler men jag tror inte.

Kurderna har alltid varit de största problemet, var dem än är så spelar de ingen roll. de är födda till problematik.
Citera
2018-02-02, 01:35
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Är målsättningen med Turkiets invasion av Syrien att erövra hela Afrin?
Citera
2018-02-02, 01:36
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:

Tror du Turkiet frivilligt kommer dra sig tillbaka? Assad är knappast glad att se den turkiska militären tillsammans med islamister och rebeller som vill störta honom.
Citera
2018-02-02, 03:24
Medlem
frank-costellos avatar
Reuters skriver att 28 personer dödades under torsdagen i flyganfall av Syriska armén. Krigsflygplan och helikoptrar ska ha anfallit Idlib, Hama och Aleppo provinsen, inklusive städerna Soraqeb och Kafr Nabouda. Detta enligt gruppen Syrian Observatory for Human Rights, som håller till i Storbritannien.
https://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria/syrian-army-air-attacks-kill-28-in-northwest-monitor-idUSKBN1FL64W
Citera
2018-02-02, 08:27
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Reuters skriver att 28 personer dödades under torsdagen i flyganfall av Syriska armén. Krigsflygplan och helikoptrar ska ha anfallit Idlib, Hama och Aleppo provinsen, inklusive städerna Soraqeb och Kafr Nabouda. Detta enligt gruppen Syrian Observatory for Human Rights, som håller till i Storbritannien.
https://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria/syrian-army-air-attacks-kill-28-in-northwest-monitor-idUSKBN1FL64W
På tal om dem: Trubbel i paradiset?:

Breaking: Opposition media accuses Syrian Observatory for Human Rights of being pro-Assad intelligence arm

Citat:
BEIRUT, LEBANON (8:20 A.M.) – A unified opposition media body based in Aleppo has officially accused the often-cited Syrian Observatory for Human Rights monitor group for being a secondary intelligence tool of the Assad government.

According to a formal statement released by the opposition news conglomerate known as the Media Activists Union of Aleppo, the Syrian Observatory for Human Rights (SOHR) watch group indirectly – but nonetheless effectively – assists the Assad government via its public releasing of statistical information that military intelligence is (apparently) unable to gather for itself.

Furthermore, the opposition media franchise extended its accusations against the SOHR, claiming also that the monitor group is responsible for ‘altering facts’ in its reports and that it espouses a pro-government narrative through its wording of communiques and use of terminology.

Particularly disturbing, according to Media Activists Union of Aleppo, is that information from the SOHR serves to be ‘the only source’ on Syria for many Arabic and global media channels.

https://www.almasdarnews.com/article/breaking-opposition-media-accuses-syrian-observatory-human-rights-pro-assad-intelligence-arm/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in