2018-02-16, 01:40
Medlem
E.Merckxs avatar
US Ambassador Nikki Haley i UN:

"Haley described President Bashar al-Assad’s regime in Damascus as “a front for Iran, Hezbollah, and their allies to advance the irresponsible and dangerous agenda for the Middle East.”"

"Haley also criticized Russia for failing to “guarantee adherence to… de-escalation zones to help the political process.” She continued: “But then again, Russia was also supposed to guarantee that all chemical weapons would be removed from Syria. Instead, we see the Assad regime continue to bomb, starve, and yes, gas civilians.”"

https://www.algemeiner.com/2018/02/14/iran-and-hezbollah-intend-to-remain-in-syria-us-ambassador-nikki-haley-warns-un-security-council/?utm_content=buffer6f4a9&utm_medium=social&utm_sou rce=twitter.com&utm_campaign=buffer
Citera
2018-02-16, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Dina länkar är från 2017. Här har du en länk till vad jag skrev i detta forum 2015. Med din säregna logik måste Erdogan ha hört det från mig och är således min språkrör....

(FB) Konflikten i Syrien

Lägg märke till att det är en länk till vad jag skrivit, inte Ilknur Cevik eller någon annan din efterblivna fan...
Maken till ointelligent människa som du har jag inte möt. Här har du en länk från 2012 jag citerar Erdogans påstående från artikeln. På turkiska står det: PKK veya PYD'ye Suriye rejimi bu bölgeyi devretti ve kenara çekildi. Översatt till svenska blir det: Den syriska regimen till PKK eller PYD överlämnade detta territorium och drog sig undan.
https://www.amerikaninsesi.com/a/suriyede-insanlik-katlediliyor/1443968.html

Du kan endast upprepa Erdogans påståenden för du är så jävla dum att du kan inte komma med något eget.

Edit: I vissa artiklar påstås det att PYD är allierade med Assad, stämmer det? Svar förväntas av någon som är seriös, inte en pajas.
Senast redigerad av tfalken 2018-02-16 kl. 03:12.
Citera
2018-02-16, 07:32
Moderator
Unitys avatar
Tjafs raderat. Varningar utdelade. Skärp er.
/Mod
Citera
2018-02-16, 08:11
Medlem
arbetets avatar
Något nytt i turkiska medier om mötet Erdogan/Tillerson?
Citera
2018-02-16, 08:18
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Presskonferans tillsammans med Tillerson/Cavusoglu om en timme. Jag skriver om de säger något intressant. Inte mycket om vad de snackat om kommit ut.
Citera
2018-02-16, 08:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Presskonferans tillsammans med Tillerson/Cavusoglu om en timme. Jag skriver om de säger något intressant. Inte mycket om vad de snackat om kommit ut.
Ska bli intressant verkligen. Jag måste också säga att min ytliga analys av de diplomatiska kontakterna vi har sett nu i MÖ den sista tiden är att Tillerson har varit ute på en resa för att tala om problem och reparera kontakter, medan Ryssland pratat om möjligheter och knutit nya kontakter.
Citera
2018-02-16, 08:40
Medlem
humanlifes avatar
Olika bud om avtal mellan kurderna i Afrin och Damaskus, så här på morgonen. Den ena (första nedan) säger att man är överens. Den tidigare säger att Damaskus drog sig ur för att kurderna inte ville lägga ned sina vapen.

Syria to deploy troops to Afrin under deal with Kurdish militants: Reports
www.presstv.com/Detail/2018/02/16/552524/Syria-Kurds-Afrin-deployment-Turkey

Kurds wanted Syrian army to enter Afrin, but deal failed – sources
The Syrian government reportedly rejected a request by the Kurdish self-government in Afrin to deploy troops to the area against an ongoing Turkish military operation, after the Kurds refused to lay down their weapons.
https://www.rt.com/news/418959-afrin-kurds-syria-refuses-troops/
Citera
2018-02-16, 08:53
Medlem
humanlifes avatar
I Israel tycks man ha kommit fram till att nedskjutningen av deras F-16 berodde på piloten.

Jag är inte insatt i sådana här detaljer. Men det känns ju märkligt att man hänger ut piloten på det här sättet. Blev de sååå förnedrade av det syriska luftvärnet?!

IAF: F-16 shoot down was 'operational failure'

While no formal report has yet been filed, IAF officials say it appears the pilot failed to engage in evasive maneuvers as required following the launch of the S-200 missile, allowing the obsolete surface-to-air missile, ordinarily not a threat to the F-16I, to down the plane.

www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/242030
Citera
2018-02-16, 08:53
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:

Efter mongoloid mötet så kom detta:

För här kommer det en bekräftelse på det jag skrev häromdagen till och med.

YPG har inte fått tunga vapen av USA, så ännu en turkisk propaganda är avslöjad, alla mongoloider här skrev till och med "YPG har haft 20 år på sig med moderna 100 ton tunga vapen att förbereda sig"

Beviset visar på att dom försöker hitta på en ursäkt till att det gått skit i operationen och pinsamt segt med många döda

Citat:
US never gave heavy weapons to Kurdish YPG forces: Tillerson
https://mobile.almasdarnews.com/article/us-never-gave-heavy-weapons-kurdish-ypg-forces-tillerson/
Citera
2018-02-16, 08:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Efter mongoloid mötet så kom detta:

För här kommer det en bekräftelse på det jag skrev häromdagen till och med.

YPG har inte fått tunga vapen av USA, så ännu en turkisk propaganda är avslöjad, alla mongoloider här skrev till och med "YPG har haft 20 år på sig med moderna 100 ton tunga vapen att förbereda sig"

Beviset visar på att dom försöker hitta på en ursäkt till att det gått skit i operationen och pinsamt segt med många döda
Du tar alltså USA på orden utan att öht några bevis har framlagts för eller emot. Oki Doki, då vet vi att du är sårbar för desinformation inte klarar av att tänka själv då.
Citera
2018-02-16, 08:58
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Olika bud om avtal mellan kurderna i Afrin och Damaskus, så här på morgonen. Den ena (första nedan) säger att man är överens. Den tidigare säger att Damaskus drog sig ur för att kurderna inte ville lägga ned sina vapen.

Syria to deploy troops to Afrin under deal with Kurdish militants: Reports
www.presstv.com/Detail/2018/02/16/552524/Syria-Kurds-Afrin-deployment-Turkey

Kurds wanted Syrian army to enter Afrin, but deal failed – sources
The Syrian government reportedly rejected a request by the Kurdish self-government in Afrin to deploy troops to the area against an ongoing Turkish military operation, after the Kurds refused to lay down their weapons.
https://www.rt.com/news/418959-afrin-kurds-syria-refuses-troops/

Bra att det inte blev av om det handlade om att bli avväpnad.

Aldrig i livet att man ska bli försvarslös igen någonsin i Syrien där dom blivit förtryckta av regimen, lämnade åt sina öden mot ISIS och nu Turkiet.

Man är en del av Syrien, fine, men aldrig bli avväpnad då Regimen kommer aldrig att skydda norra Syrien likt kurderna lyckats med varje gång regimen misslyckats med det.
Citera
2018-02-16, 09:01
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Du tar alltså USA på orden utan att öht några bevis har framlagts för eller emot. Oki Doki, då vet vi att du är sårbar för desinformation inte klarar av att tänka själv då.

Har du annat? En turkisk bloggerska+

Det är det officiella och även rapporterna från förut måste man ta till sig, när det kom leveranser så var detaljerna att dom ARABISKA grupperna inom SDF som fick dom tunga vapnen/fordon medans YPG fick dom lätta vapnen/fordon vilket YPG beklagade sig över men gick med på för att Turkiet hade sagt åt USA att inte göra någon beväpning till YPG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in