2017-06-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Huruvida källan är pålitlig eller inte var inte din kritik mot mig, utan du menade ju att jag ljög. Du skrev ju tidigare att "en normalt fungerande person hade medgivit sitt misstag, men nu ska det tydligen ältas vidare". Är du redo att erkänna ditt misstag?

Du förstår väl att din källa från regimens statskontrollerade media är minst lika vilseledande. Det är som jag att hänvisar till Trumps presstalesperson för att belägga påståenden om att regimen låg bakom attacken.

Det var som jag skrev. Du hade ingen som helst seriös källa till ditt tvärsäkra påstående. Ungefär som det brukar vara i den här tråden.
För de som följer tråden, är det inte särskilt överraskande. Vad är det för mening med att du läser böcker om Syrien, när du ändå inte kan värdera vad som är fakta respektive propaganda ? Du blandar ihop vad du läser och postar sedan rena dumheter - vilket leder till onödiga diskussioner. Ser denna som avslutad.
Citera
2017-06-24, 19:54
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Det var som jag skrev. Du hade ingen som helst seriös källa till ditt tvärsäkra påstående. Ungefär som det brukar vara i den här tråden.
För de som följer tråden, är det inte särskilt överraskande. Vad är det för mening med att du läser böcker om Syrien, när du ändå inte kan värdera vad som är fakta respektive propaganda ? Du blandar ihop vad du läser och postar sedan rena dumheter - vilket leder till onödiga diskussioner. Ser denna som avslutad.
Du vägrar alltså erkänna ditt misstag. Du lever inte som du lär. Hycklare.

Jag hänvisade till en bok redan från början medan din meningsfrände enbart hänvisade till ett videoklipp av demonstranter och du väljer att kalla mig för en lögnare? Juste, för att hänvisa till ett klipp av demonstranterna människor utan uppgifter om antal är en seriös källa.

Jag skrev exakt vad som jag avsåg att skriva, nämligen att uppgifterna om antalet demonstranter hittade jag i Aron Lunds bok, inget mer eller mindre, vilket visade sig vara på det viset. Att du väljer, som du tidigare uttryckte det, att älta det vidare är ditt problem. Patetiskt lågt av dig.
Citera
2017-06-24, 21:24
Medlem
Citat:
KSA och muslimskabrödrarskapet har haft frysta relationer innan Sisi tillsattes, så varför ska KSA avsätta en islamistregering som Morsi till förmån för en sekulär om KSA i första hand vill ha en islamistregering? Det går ju inte ihop förstår du.

I Syrien har Turkiet sagt att Assad är ett politiskt faktum. Tror du att Turkiet hellre skulle vilja se Assad vid makten än en sekulär ledare ur oppositionen som man självt erkänt och godkänt? Kom igen nu. Så kompromisslös kan du inte vara.
Jodå, det gör det visst, står till och med i tidningen idag, svart på vitt, från Anders Lindbergs egen tidning kan jag tillägga:

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article25160915.ab

Citat:
Öarna har ett starkt symbolvärde i Egypten och många egyptier upplever att beslutet kränker den nationella suveräniteten. Men för al-Sisi är Saudiarabien en viktig allierad, Riyad har stöttat al-Sisi ekonomiskt sedan han störtade president Muhammad Mursi, medlem av Muslimska brödraskapet, 2013. Öarna ses som en motprestation för detta.
Citera
2017-06-24, 22:31
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jodå, det gör det visst, står till och med i tidningen idag, svart på vitt, från Anders Lindbergs egen tidning kan jag tillägga:

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article25160915.ab
Som sagt, bannlysning av MSB av KSA kom innan ens militärekuppen skedde, och stämplingen av MSB som terroroganisation kommer inte på grund av Sisi utan snarare på grund av en komplicerad relation till Qatar.
Citera
2017-06-24, 22:40
Medlem
Citat:
Som sagt, bannlysning av MSB av KSA kom innan ens militärekuppen skedde, och stämplingen av MSB som terroroganisation kommer inte på grund av Sisi utan snarare på grund av en komplicerad relation till Qatar.
Förändrar ändå inte det faktum att det är Al-Sisi som spelar upp till KSA, inte tvärtom.
Citera
2017-06-24, 22:43
Medlem
Detta är smått chokcerande! Aftonbladet benämner KSA som en "diktaktur" medan Iran "bara" omnämns som "regim". Förr var det tvärtom. Håller Aftonbladet på att svånga i konflikten?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WVR9K/har-kan-is-sista-strid-sta
Citera
2017-06-24, 22:47
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Förändrar ändå inte det faktum att det är Al-Sisi som spelar upp till KSA, inte tvärtom.
Det har inte heller påstått. Men KSA baserar inte sina relationer beroende på om regimen är salafistisk eller inte och därför finns det ingen anledning att avvisa en eventuell syrisk president ur oppositionen som är sekulär, som KSA även har erkänt som den legitima ersättaren av regimen. Du har inte kunnat förklara hur och varför Turkiet, Qatar och Saudiarabien inte skulle backa en entitet som de själva har erkänt och godkänt. Det är i alla världar bättre att ha en president i Syrien från oppositionen än att behålla Assad för dessa länder, inte sant?
Citera
2017-06-24, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Det är nog rätt många länder som står bakom president Assad men har inte vågat visa detta på grund av utfrysning av väst.

Att Frankrike gör detta öppet nu tyder på att fler och fler länder kommer visa sitt stöd för den legitime presidenten Dr. Bashar Al-Assad.

Ska tilläggas att Frankrike säkerligen inser att Ryssland har övertaget i konflikten därav deras plötsliga gullande med dessa, de vill helt enkelt ha en bit av kakan så att säga.

Hursomhelst, kul att rättvisan segrade denna gång.

helt klart att majoriten av syriens befolkning backar Assad då alla de andra är skit o terrorister. Vill man ha fred någon gång i Syrien så är han den enda lösningen. Vi ser vad som hänt irak, Lybien m.m. Självmordsbombare dagligen. Sånt här såg man aldrig förr med starka diktaturer då de behövs i dessa länder för att hålla ordning o reda.

Det som sker i Syrien och irak är USA fel. Så blir det när de är världspolis och vill blanda sig i varje land
Citera
2017-06-24, 23:08
Medlem
Citat:
Det har inte heller påstått. Men KSA baserar inte sina relationer beroende på om regimen är salafistisk eller inte och därför finns det ingen anledning att avvisa en eventuell syrisk president ur oppositionen som är sekulär, som KSA även har erkänt som den legitima ersättaren av regimen. Du har inte kunnat förklara hur och varför Turkiet, Qatar och Saudiarabien inte skulle backa en entitet som de själva har erkänt och godkänt. Det är i alla världar bättre att ha en president i Syrien från oppositionen än att behålla Assad för dessa länder, inte sant?
Nej, som jag försökt förklara på alla möjliga sätt för dig så är ett sådant "stöd" inte ovillkorat och det kan vända på en femöring om man inte får det utbyte man förväntar sig av Al-Sisi (att han ska vara KSAs lydiga slav). Då får du en omild behandling liknande den Qatar utsatts för nyligen. Om Sabra är villig att sälja ut sitt land och underkasta sig KSA till 100% så ja, då kanske KSA låter sig hållas, men Turkiet mm vill ha samma sak och man kan inte vara slav åt två (eller fler) herrar samtidigt. Får man en islamist så vet man ju att personen delar de egna varderingarna utan att behöva låta sig hållas och då är allt lugna gatan.
Citera
2017-06-25, 02:13
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Nej, som jag försökt förklara på alla möjliga sätt för dig så är ett sådant "stöd" inte ovillkorat och det kan vända på en femöring om man inte får det utbyte man förväntar sig av Al-Sisi (att han ska vara KSAs lydiga slav). Då får du en omild behandling liknande den Qatar utsatts för nyligen. Om Sabra är villig att sälja ut sitt land och underkasta sig KSA till 100% så ja, då kanske KSA låter sig hållas, men Turkiet mm vill ha samma sak och man kan inte vara slav åt två (eller fler) herrar samtidigt. Får man en islamist så vet man ju att personen delar de egna varderingarna utan att behöva låta sig hållas och då är allt lugna gatan.
Så att ha en ledare i Syrien som ställer sig emot Assadregimen och på det sättet neutraliserar Irans inflytande är sämre än att ha Assadregimen som redan sålt sitt land till Iran och utökat förbindelserna något enormt? Vi vet redan idag att Ryssland stödjer Assad ovillkorat trots saudiska och turkiska protester och sedan påstår du att Ryssland inte skulle kunna ersätta Assad med en mindre kontroversiell figur för att Saudiarabien och Turkiet skulle protestera. Ditt resonemang går inte ihop.
Citera
2017-06-25, 02:19
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Detta är smått chokcerande! Aftonbladet benämner KSA som en "diktaktur" medan Iran "bara" omnämns som "regim". Förr var det tvärtom. Håller Aftonbladet på att svånga i konflikten?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WVR9K/har-kan-is-sista-strid-sta
Olika skribenter använder olika uttryck. Det finns ingen gemensam kod för vilka uttryck som ska användas. Ibland omnämns Syriens regering som regering och ibland som regim. Israel benämndes som regim en gång, kommer dock inte ihåg om det var DN eller Aftonbladet.
Citera
2017-06-25, 02:49
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Ändå var Damaskus en kurdisk styrd khalifat en gång i tiden, Ayyubid Dynastyn som även hade Jerusalem. Kurderna påstår ändå inte att Damaskus eller Jerusalem är kurdisk, man är ärlig med det och talar bara om riktiga kurdiska marker och det ligger i dagens norra Syrien.

Men enligt din retorik så kan Turkarna återvända till Mongoliet i östra Asien och Araberna till nord Afrika där rötterna finns eller hur?

Vilka har vi då kvar? Judarna och inte palestinierna.

Men det säger du inget om för att du vet allt detta säkert.

Förtjänar inte kurderna beröm?
Så varför får dom beröm av både opartiska öst och västvärlden, det blir den stora frågan då.

Man är ingen hora som du påstår för att man samarbetar med en part.
Nej finns inga kurdiska marker i syrien. att det har funnits dugliga kurdiska män i historien ska ingen ta ifrän er. men er hormentalitet och balkongkastarmentalitet. kostar er allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in