2017-06-26, 18:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Istället för att tycka synd om folk borde du läsa på och utveckla din åsikter till att bli mer hållbara. För hittills har du skrivit strunt utan belägg.
Duger Newsweek?

West Needs Russia’s Help to Fight ISIS and Assad Can Stay, France’s Macron Says

Citat:
The recently elected French president said Wednesday he is looking to change his country’s course on Syria drastically and will no longer seek the removal of the war-torn country’s leader. The move comes as tensions between the U.S. and Russia escalate over Syria’s future.

In an interview with eight European newspapers, French President Emmanuel Macron revealed a major departure from the position of previous French administrations on the six-year war in Syria. He said he would abandon efforts to overthrow Syrian President Bashar al-Assad, who faces an insurgency led by various rebel groups backed by the West, Turkey and Arab Gulf states and jihadist groups such as the Islamic State militant group and Al-Qaeda. Macron said Assad, who enjoys support from Russia and Iran, was not the enemy of France and that, with Russia’s support, French foreign policy in Syria would focus on targeting jihadist groups, whose supporters have killed hundreds in France.

http://www.newsweek.com/west-need-russia-help-fight-isis-assad-stay-macron-628119

Tycker du att det låter som att är på gång att stödja något som ens liknar ett åtal mot Assad? Jag tycker tvärtom att det låter riktigt illa för era hantlangare i Syrien. Så frågan är vem som kommer att stå inför skranket i slutändan. Inte är det Assad iaf.
Citera
2017-06-26, 18:23
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Duger Newsweek?

West Needs Russia’s Help to Fight ISIS and Assad Can Stay, France’s Macron Says

[/b]
http://www.newsweek.com/west-need-russia-help-fight-isis-assad-stay-macron-628119

Tycker du att det låter som att är på gång att stödja något som ens liknar ett åtal mot Assad? Jag tycker tvärtom att det låter riktigt illa för era hantlangare i Syrien. Så frågan är vem som kommer att stå inför skranket i slutändan. Inte är det Assad iaf.
Det låter precis som det han sa i det förra uttalandet i mitt tidigare inlägg, nämligen att avsättandet av Assad inte är en prioritet, ungefär samma ställning som Trump, och att jihadister (i.e. IS) ska först och främst bekämpas. Sedan ligger det i linje med vad väst numera har för ställning, nämligen att Assad inte behöver avgå som ett krav för förhandlingar.

Citat:
French President Emmanuel Macron said removing Syrian leader Bashar al-Assad from power shouldn’t be a precondition for a peace deal in the war-torn nation, a shift in French policy after years of Paris calling for Mr. Assad to step aside.

https://www.wsj.com/articles/frances-macron-shifts-countrys-stance-on-removing-assad-from-power-1498145163
Citera
2017-06-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ledare som begår brott mot mänskligheten ska kunna ställas inför rätta. Vi har en grund som är tillräcklig för att kunna prövas av den internationella brottsdomstolen i Haag. Det är generöst av USA att endast kräva att Assad ska avgå och inte också ställs inför rätta.

USA begår oså brott mot mänskligheten nästan dagligen men det här är det tyst om. Assad är inte den onda utan USA som beväpnar olika rebeller som sedan ansluter sig till olika terror nät. Har hänt hela tiden under inbördeskriget i Syrien. När USA skjuter ner ett flygplan som tillhör Assads armé så är det helt ok men när det är tvärtom så blir det ett jävla liv att assad är terrorist m.m. Jävla hyckleri
Citera
2017-06-26, 18:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det låter precis som det han sa i det förra uttalandet i mitt tidigare inlägg, nämligen att avsättandet av Assad inte är en prioritet, ungefär samma ställning som Trump, och att jihadister (i.e. IS) ska först och främst bekämpas. Sedan ligger det i linje med vad väst numera har för ställning, nämligen att Assad inte behöver avgå som ett krav för förhandlingar.
Jag kan översätta markerad text till svenska om du har problem med språket. Hur står det egentligen till med hälsan? Är du tillräckligt klar i skallen för sådana här övningar? Macron säger klart och tydligt att Assad inte är en fiende till Frankrike utan det är Jihadistgrupperna som ska bekämpas. Alltså era allierade i Syrien. Det är inget snack om prioritetsordningar av något slag utan klara verba.
Citera
2017-06-26, 18:31
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag kan översätta markerad text till svenska om du har problem med språket. Hur står det egentligen till med hälsan? Är du tillräckligt klar i skallen för sådana här övningar? Macron säger klart och tydligt att Assad inte är en fiende till Frankrike utan det är Jihadistgrupperna som ska bekämpas. Alltså era allierade i Syrien. Det är inget snack om prioritetsordningar av något slag utan klara verba.
Jag läser hans påståenden mot ljuset av hans tidigare uttalanden och det enda rimliga är det som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Du får fördumma mig hur mycket som helst, men som jag ser det är det bara en svaghet från din sida.
Citera
2017-06-26, 18:35
Medlem
Citat:
FN:s organ har kommit fram att han släppt kloringas. Om jag minns rätt stoppade Ryssland FN:s säkerhetsrådet från att tillsätta en grundlig utredning av Khan Sheikoun-attacken. Kina var dessutom med på det.

Jag vill tillägga att åtal betyder att saken ska prövas. Så det räcker med att hänvisa honom till ICC så får vi se om han begått det eller inte. Vi har tillräckligt mycket grund för att kunna väcka ett sådant åtal.

USA använde för ett par dagar sen vit fosfor över civil befolkningen i Raqqa. Varför står inte USA åtalat för brott mot mänskligheten för att använt kemiska vapen ? Finns inga bevis på att Assad någonsin använt sådant mot sin befolkning utan det är påhittat av Västländs media.
Citera
2017-06-26, 18:38
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag har varit ärlig från första början med mina åsikter. Jag har varit öppen med att även rebeller begår krigsbrott, att USA också förmodligen begått krigsbrott. Det finns inget jag har gömt eller varit oärlig med (varför skulle jag vara det? Jag är ju anonym).
Nej, du är full av lögner och undanglidningar. Ondska.
Citat:
Den enda som har varit oärlig är du med dina lögner, överförtroende till dubiösa källor och ett förnekande att Assad överhuvudtaget begått krigsbrott. Du är den enda som sticker ut från mängden i den här tråden vad gäller oärlighet och hyckleri. Du undviker att kommentera dina egna tidigare ståndpunkter gällande krigsbrott och hanteringen av dessa. Du vet att du har låst in dig själv i en oförsvarbar position.
Du försvarar en sjuk sak, nämligen USA:s och Israels brott i Mellanöstern. Så jag förstår faktiskt att du oärlig och full av lögner.
Jag förstår också varför det inte blir någon demokratisk utveckling i Mellanöstern, USA hindrar detta mycket effektivt. Medan media lägger skulden på muslimerna.
Varken USA eller Israel har rätt att kräva att andra länders ledare skall avgå och du kan ju inte heller försvara det.
Senast redigerad av humanlife 2017-06-26 kl. 18:41.
Citera
2017-06-26, 18:44
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
USA använde för ett par dagar sen vit fosfor över civil befolkningen i Raqqa. Varför står inte USA åtalat för brott mot mänskligheten för att använt kemiska vapen ? Finns inga bevis på att Assad någonsin använt sådant mot sin befolkning utan det är påhittat av Västländs media.
Med den logiken kan jag avfärda uppgifter om USA:s vitfosfor som påhittat av Assadmedia.

Annars skulle jag påstå att vit fosfor är inte kemvapen och inte heller förbjudet att använda om det används på rätt sätt. För det andra är det inte brott mot mänskligheten, utan ett krigsbrott. Det är två olika termer med olika konsekvenser. Den förra är betydligt allvarligare.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-06-26 kl. 18:48.
Citera
2017-06-26, 18:47
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, du är full av lögner och undanglidningar. Ondska.

Du försvarar en sjuk sak, nämligen USA:s och Israels brott i Mellanöstern. Så jag förstår faktiskt att du oärlig och full av lögner.
Jag förstår också varför det inte blir någon demokratisk utveckling i Mellanöstern, USA hindrar detta mycket effektivt. Medan media lägger skulden på muslimerna.
Varken USA eller Israel har rätt att kräva att andra länders ledare skall avgå och du kan ju inte heller försvara det.
Ett land som begår brott mot mänskligheten bör stoppas. Jag använder mig av dina egna ord. Är du schizofren?

Citat:
Ursprungligen postat av Humanlife
När det sker en massaker mitt framför ögonen på utsända från FN och Röda korset, så måste man sätta stopp för det. Det är bara galningar och barbarer som kan acceptera folkmord.

Och varför skall Dalai lama avrättas? Vilken skada har han gjort?
Du är visst riktigt blodtörstig.

(FB) FN ökar trycket på Israel
Du har ju själv skrivit att man måste stoppa det. Så dum kan du inte vara att du inte inser att du skrivit så. Du byter dina åsikter beroende på vad som passar din agenda hela tiden att du glömmer var du själv skrivit.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-06-26 kl. 18:56.
Citera
2017-06-26, 18:56
Medlem
arbetets avatar
Angående attacken i Khan Sheikhoun så verkar både Ryssarna och USA ha varit välinformerade.

Citat:
/.../If we get a hot tip that could help the Russians do their mission, that’s coordination; and the Russians do the same for us. When we get a hot tip about a command and control facility,” the adviser added, referring to the target in Khan Sheikhoun, “we do what we can to help them act on it." “This was not a chemical weapons strike,” the adviser said. “That’s a fairy tale. If so, everyone involved in transferring, loading and arming the weapon – you’ve got to make it appear like a regular 500-pound conventional bomb – would be wearing Hazmat protective clothing in case of a leak. There would be very little chance of survival without such gear. Military grade sarin includes additives designed to increase toxicity and lethality. Every batch that comes out is maximized for death. That is why it is made. It is odorless and invisible and death can come within a minute. No cloud. Why produce a weapon that people can run away from?”
/.../
In other words, evidence suggested that there was more than one chemical responsible for the symptoms observed, which would not have been the case if the Syrian Air Force – as opposition activists insisted – had dropped a sarin bomb, which has no percussive or ignition power to trigger secondary explosions. The range of symptoms is, however, consistent with the release of a mixture of chemicals, including chlorine and the organophosphates used in many fertilizers, which can cause neurotoxic effects similar to those of sarin.
/.../
The intercept, which had a particularly strong effect on some of Trump’s aides, did not mention nerve gas or sarin, but it did quote a Syrian general discussing a “special” weapon and the need for a highly skilled pilot to man the attack plane. The reference, as those in the American intelligence community understood, and many of the inexperienced aides and family members close to Trump may not have, was to a Russian-supplied bomb with its built-in guidance system. “If you’ve already decided it was a gas attack, you will then inevitably read the talk about a special weapon as involving a sarin bomb,” the adviser said. “Did the Syrians plan the attack on Khan Sheikhoun? Absolutely. Do we have intercepts to prove it? Absolutely. Did they plan to use sarin? No. But the president did not say: ‘We have a problem and let’s look into it.’ He wanted to bomb the shit out of Syria.”
/.../

Jag rekommenderar att läsa artikeln i sin helhet här:

Trump‘s Red Line

https://www.welt.de/politik/ausland/article165905578/Trump-s-Red-Line.html

Ja, man kanske inte ska låta sin dotter och svärson ta känslomässiga beslut i sådana här frågor. Speciellt inte när man också har en massa krigshetsare runt halsen.

Det kan ju också vara så att de Putinvänliga tyskarna missuppfattat det hela. Vad tror ni andra?
Citera
2017-06-26, 19:01
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ett land som begår brott mot mänskligheten bör stoppas. Jag använder mig av dina egna ord. Är du schizofren?

Du har ju själv skrivit att man måste stoppa det. Så dum kan du inte vara att du inte inser att du skrivit så.
Men tycker du att krig mot ett land och dess befolkning är ett bra sätt att ta itu med krigsförbrytelser? USA begår dessutom värre krigsförbrytelser.
Du måste ju inse, det jag skrev ovan, att om det är Assads krigsförbrytelser som USA hade problem med, så hade de åtalat honom för länge sedan. Han hade blivit dömd i Haag redan.

Och då hade man inte satt upp som mål att destabilisera Syrien. Som Spicer sa nyligen. Ditt snack om krigsförbrytelser är bara dimridåer. Angreppet på Syrien handlar om USA:s världsherravälde och Israels dominans i Mellanöstern.
Israel vill bli av med Assad för att han är en ärlig, rättskaffens man som ogillar Israels ockupation och stödjer palestinierna.
Det blir bara löjligt när du påstår något annat.
Citera
2017-06-26, 19:07
Medlem
Citat:
Jag syftade på Watergate-affären där Nixon blev tvungen att avgå.

Såvitt jag vet har USA inte begått brott mot mänskligheten och inte heller har de blivit anklagade för det av HRW, Amnesty eller FN.
Och Watergate var ett krigsbrott menar du? Get real! Plus, blev Nixon ens åtalad? Nej, givetvis inte! Så tillförlitigt var det rättssytemet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in