2017-06-26, 17:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag har precis hänvisat dig till FN, men ok.
Och jag hänvisar till aktuell hållning hos europeiska ledare. Utan deras samtycke lär det inte hända någonting, hur än mycket Israel och USA vill det, och hur än du sitter här och hojtar.
Citera
2017-06-26, 17:31
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och jag hänvisar till aktuell hållning hos europeiska ledare. Utan deras samtycke lär det inte hända någonting, hur än mycket Israel och USA vill det, och hur än du sitter här och hojtar.
Du har inte hänvisat till något förutom din egna tolkning av Macrons Syrienpolitik. Det enda jag har läst är att han inte längre ser det som Frankrikes prioritet att avsätta Assad. Detsamma är USA:s politik, men ändå ser vi syriska strids falla från himlen och syriska rebeller beväpnas på nytt.
Citera
2017-06-26, 17:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du har inte hänvisat till något förutom din egna tolkning av Macrons Syrienpolitik. Det enda jag har läst är att han inte längre ser det som Frankrikes prioritet att avsätta Assad. Detsamma är USA:s politik, men ändå ser vi syriska strids falla från himlen och syriska rebeller beväpnas på nytt.
Ja, du får väl leva kvar i din hallucination där du trivs. Jag ska inte störa.
Citera
2017-06-26, 17:35
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Assads avgång är inte ett politiskt krav, utan ett juridiskt sådant då han sannolikt begått brott mot mänskligheten. Detta ska bedömas av en internationell brottsdomstol. Det är det enda rättvisa.
Nej, nu hittar du på. USA och Israel är inte intresserade av att Assad prövas i domstol. Om de hade velat det, så hade de sett till att det blivit av.

Det är ett politiskt krav, som syftar till att USA och Israel skall kunna ta över styret i Syrien. Man använder sanktioner, beväpnar kriminella, sprider horribla lögner just därför att det inte finns några legitima skäl att avsätta Assad. Man måste ta till lögner och okonventionella metoder.

Sanningen ger inget stöd åt USA:s och Israels sak, de är livrädda för att deras skamlösa lögner skall avslöjas.

Du är bedrövlig på att hålla dig till ämnet, jag blev tvungen att radera en del här.
Citera
2017-06-26, 17:38
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ja, du får väl leva kvar i din hallucination där du trivs. Jag ska inte störa.
Det är snarare din hallucination

http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2017/06/macron-statement-enemy-assad-syria-170626092305242.html

Citat:
Since assuming power, however, Macron's statements have been more equivocal. His recent comments on Syria suggest that in the balance between ideals and pragmatism, the president is leaning heavier on the latter. Speaking to the European press, Macron announced his break with past policy. "I haven't said the deposing of Bashar al-Assad is a prerequisite for everything," he said. "Because no one has introduced me to his legitimate successor!" Instead, he emphasised the need for "a political and diplomatic roadmap"; because, "We won't solve the question only with military force."
Dessutom menar han att Frankrike kommer att agera militärt om Assad använder fler kemvapen. Det låter inte som en politik som har övergett tankar om att avsätta Assad eller ens betrakta honom som legitim.
Citera
2017-06-26, 17:38
Medlem
Citat:
Det stämmer och jag tycker dom borde ratificera det. Dock kan politiker i USA ställas inför rätta av en egen domstol. Vi har självaste Trumps beslut uppe i Högsta domstolen. Vi har åskådat tidigare presidenter som avgått på grund av djupt odemokratiska beslut. I Syrien bevittnar vi ett massivt massmord och inte en enda har ställt inför rätta för krigsförbrytelser av regimen.
Mmm precis som Henry Kissinger åtalades för krigsbrott av landets egna domstol menar du? Eller nej vänta nu, det hände ju aldrig!

Nämn EN ENDA politisk ledare i USA i modern tid som åtalats av landets egna domstol för krigsbrott. För brist på krigsbrott råder det knappast från USAs sida, även om de själva aldrig benämner det som sådant. Som sagt, det existerar inte. Det närmaste du kommer är någon enstaka fillur som åtalats för ekonomiska ogentligheter eller för någonting sex-relaterat, men krigsbrott eller brott mot mänsligheten? Nej aldrig.

Läs t.ex. Christopher Hitchens prima anförande om Kissingers medhjälp till mord på René Schneider. Kissinger blev stämd (inte åtalad) för mordet, men domstolen vägrade ens ta uppfallet

http://www.thirdworldtraveler.com/Kissinger/CaseAgainst1_Hitchens.html

USAs hyckleri och daltande med sina egna politiska brottslingar är knappast ett argument för att kritisera Syrien för detsamma.
Citera
2017-06-26, 17:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är snarare din hallucination

http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2017/06/macron-statement-enemy-assad-syria-170626092305242.html

Dessutom menar han att Frankrike kommer att agera militärt om Assad använder fler kemvapen. Det låter inte som en politik som har övergett tankar om att avsätta Assad eller ens betrakta honom som legitim.
Du är mer snurrigare än vad jag trodde om du får det uttalande till att betyda det. Tycker riktigt synd om dig i din villfarelse.
Citera
2017-06-26, 17:41
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, nu hittar du på. USA och Israel är inte intresserade av att Assad prövas i domstol. Om de hade velat det, så hade de sett till att det blivit av.

Det är ett politiskt krav, som syftar till att USA och Israel skall kunna ta över styret i Syrien. Man använder sanktioner, beväpnar kriminella, sprider horribla lögner just därför att det inte finns några legitima skäl att avsätta Assad. Man måste ta till lögner och okonventionella metoder.

Sanningen ger inget stöd åt USA:s och Israels sak, de är livrädda för att deras skamlösa lögner skall avslöjas.

Du är bedrövlig på att hålla dig till ämnet, jag blev tvungen att radera en del här.
Du glömde kommentera din dubbelstandard i frågan om att åtala misstänka krigsförbrytare. Detta är en del av ämnet så försök inte med sådana dumheter.

Citat:
Min åsikt är densamma som din:
Citat:
Ursprungligen postat av Humanlife
När det sker en massaker mitt framför ögonen på utsända från FN och Röda korset, så måste man sätta stopp för det. Det är bara galningar och barbarer som kan acceptera folkmord.

Och varför skall Dalai lama avrättas? Vilken skada har han gjort?
Du är visst riktigt blodtörstig.

(FB) FN ökar trycket på Israel

Jag hoppas du förstår varför jag kallar dig för hycklare.
Citera
2017-06-26, 17:45
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Mmm precis som Henry Kissinger åtalades för krigsbrott av landets egna domstol menar du? Eller nej vänta nu, det hände ju aldrig!

Nämn EN ENDA politisk ledare i USA i modern tid som åtalats av landets egna domstol för krigsbrott. För brist på krigsbrott råder det knappast från USAs sida, även om de själva aldrig benämner det som sådant. Som sagt, det existerar inte. Det närmaste du kommer är någon enstaka fillur som åtalats för ekonomiska ogentligheter eller för någonting sex-relaterat, men krigsbrott eller brott mot mänsligheten? Nej aldrig.

Läs t.ex. Christopher Hitchens prima anförande om Kissingers medhjälp till mord på René Schneider. Kissinger blev stämd (inte åtalad) för mordet, men domstolen vägrade ens ta uppfallet

http://www.thirdworldtraveler.com/Kissinger/CaseAgainst1_Hitchens.html

USAs hyckleri och daltande med sina egna politiska brottslingar är knappast ett argument för att kritisera Syrien för detsamma.
Jag syftade på Watergate-affären där Nixon blev tvungen att avgå.

Såvitt jag vet har USA inte begått brott mot mänskligheten och inte heller har de blivit anklagade för det av HRW, Amnesty eller FN.
Citera
2017-06-26, 17:46
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Du är mer snurrigare än vad jag trodde om du får det uttalande till att betyda det. Tycker riktigt synd om dig i din villfarelse.
Istället för att tycka synd om folk borde du läsa på och utveckla din åsikter till att bli mer hållbara. För hittills har du skrivit strunt utan belägg.
Citera
2017-06-26, 17:59
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Du glömde kommentera din dubbelstandard i frågan om att åtala misstänka krigsförbrytare. Detta är en del av ämnet så försök inte med sådana dumheter.

MIN dubbelstandard?! Förresten heter det dubbelmoral på svenska.
Så du vill låtsas att USA och Israel har problem med krigsförbrytare! Du är verkligen skamlös! USA är de värsta krigsförbrytarna sedan andra världskriget och Israel kommer nog inte långt efter.

Du kan inte ens vara ärlig vad gäller anledningen till motståndet mot Assad. Inte ens det kan du stå för. Assad är fientlig till Israel, det är det Israel och USA har problem med. Det är därför man måste hitta på en hel koloss med lögner för att bli av med honom.
Men hans popularitet ökar i samma takt som Israels dalar.
Det verkar inte som era lögner lönar sig, tycker jag. De slår tillbaka istället. Men fortsätt på den inslagna linjen för all del, det går ju riktigt bra!
Citera
2017-06-26, 18:04
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
MIN dubbelstandard?! Förresten heter det dubbelmoral på svenska.
Så du vill låtsas att USA och Israel har problem med krigsförbrytare! Du är verkligen skamlös! USA är de värsta krigsförbrytarna sedan andra världskriget och Israel kommer nog inte långt efter.

Du kan inte ens vara ärlig vad gäller anledningen till motståndet mot Assad. Inte ens det kan du stå för. Assad är fientlig till Israel, det är det Israel och USA har problem med. Det är därför man måste hitta på en hel koloss med lögner för att bli av med honom.
Men hans popularitet ökar i samma takt som Israels dalar.
Det verkar inte som era lögner lönar sig, tycker jag. De slår tillbaka istället. Men fortsätt på den inslagna linjen för all del, det går ju riktigt bra!
Jag har varit ärlig från första början med mina åsikter. Jag har varit öppen med att även rebeller begår krigsbrott, att USA också förmodligen begått krigsbrott. Det finns inget jag har gömt eller varit oärlig med (varför skulle jag vara det? Jag är ju anonym).

Den enda som har varit oärlig är du med dina lögner, överförtroende till dubiösa källor och ett förnekande att Assad överhuvudtaget begått krigsbrott. Du är den enda som sticker ut från mängden i den här tråden vad gäller oärlighet och hyckleri. Du undviker att kommentera dina egna tidigare ståndpunkter gällande krigsbrott och hanteringen av dessa. Du vet att du har låst in dig själv i en oförsvarbar position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in