2017-06-26, 14:11
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Och FN har inte begärt att Assad skall åtalas, således faller idén om att han behöver avgå.

Inte ens FN begär att ledare skall avgå, alltså. När USA kräver att Assad skall avgå, så är det mot alla principer, det inser du också. Eller hur?
Din fråga var inte om FN har begärt att Assad ska avgå. Du frågade om FN tidigare har begärt att ledare ska avgå och jag svarade att när man åtalas brukar man avgå.

Läs mitt förra inlägg noggrannare.
Citera
2017-06-26, 14:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Försök inte ställa sådana frågor när du själv vet vilka som har anklagat Assad för brott och exakt vilka brott det handlar om för vi har haft den här diskussionen tidigare.
Försök inte smita undan nu. Informera nya deltagarna nu hur det ligger till juridiskt. Annars gör jag det.
Citera
2017-06-26, 14:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Och FN har inte begärt att Assad skall åtalas, således faller idén om att han behöver avgå.

Inte ens FN begär att ledare skall avgå, alltså. När USA kräver att Assad skall avgå, så är det mot alla principer, det inser du också. Eller hur?
Och FN har heller inte kommit fram till att han har kemgasat sin befolkning.
Citera
2017-06-26, 14:20
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och FN har heller inte kommit fram till att han har kemgasat sin befolkning.
FN:s organ har kommit fram att han släppt kloringas. Om jag minns rätt stoppade Ryssland FN:s säkerhetsrådet från att tillsätta en grundlig utredning av Khan Sheikoun-attacken. Kina var dessutom med på det.

Jag vill tillägga att åtal betyder att saken ska prövas. Så det räcker med att hänvisa honom till ICC så får vi se om han begått det eller inte. Vi har tillräckligt mycket grund för att kunna väcka ett sådant åtal.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-06-26 kl. 14:22.
Citera
2017-06-26, 14:21
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Försök inte smita undan nu. Informera nya deltagarna nu hur det ligger till juridiskt. Annars gör jag det.
Om jag avstår från att upprepa saker och ting som en papegoja för en senil person som dig så får jag väl betraktas som en som smiter från diskussionen.
Citera
2017-06-26, 14:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
FN:s organ har kommit fram att han släppt kloringas. Om jag minns rätt stoppade Ryssland FN:s säkerhetsrådet från att tillsätta en grundlig utredning av Khan Sheikoun-attacken. Kina var dessutom med på det.
I helvete heller. FN har kommit fram att det har släppts kemgas, punkt!
Citera
2017-06-26, 14:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Om jag avstår från att upprepa saker och ting som en papegoja för en senil person som dig så får jag väl betraktas som en som smiter från diskussionen.
Det är inte mig du ska informera utan de andra deltagarna i tråden.
Citera
2017-06-26, 14:25
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
I helvete heller. FN har kommit fram att det har släppts kemgas, punkt!
Så är det man lever i en bubbla.
Citat:
All we have to do is to identify – and in that sense we have identified those perpetrators; basically two actors: one, the Syrian Armed Forces – particularly the Airforce – and the other one, ISIS- in the case of Marea, which was one of the three cases that proved positive, on positive identification. This information is now with the Security Council, and it is up to them to follow up on accountability process- what they are going to do with this, is something that they must now engage in.

http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=54795#.WVD9FmiLSUk
Citera
2017-06-26, 14:26
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Det är inte mig du ska informera utan de andra deltagarna i tråden.
Är du deras talesperson? Om de har sådana frågor kan de själva fråga. Pajas.
Citera
2017-06-26, 14:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Så är det man lever i en bubbla.

http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=54795#.WVD9FmiLSUk
Nu hänvisar jag till The UN inspection team och inte till gissningar av andra organ. Konstigt värre att aldrig ISIS- och rebellsoldater varit drabbade då, bara civila och Regeringssoldater.
Citera
2017-06-26, 14:32
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Nu hänvisar jag till The UN inspection team och inte till gissningar av andra organ. Konstigt värre att aldrig ISIS- och rebellsoldater varit drabbade då, bara civila och Regeringssoldater.
Om vi utgår ifrån att det stämmer, vilket det inte gör, men om vi gör det är det konstigt att du inte ställer dig frågan varför regimen ska sätta in kemvapen vid frontlinjen. Det talar för dina bristfälliga militära kunskaper.

Detta organ, OPCW, tillsattes av FN:s säkerhetsråd vilket innebär att Ryssland har släppt fram det. De ansvarar specifikt för användningen av kemvapen.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-06-26 kl. 14:40.
Citera
2017-06-26, 14:33
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Din fråga var inte om FN har begärt att Assad ska avgå. Du frågade om FN tidigare har begärt att ledare ska avgå och jag svarade att när man åtalas brukar man avgå.

Läs mitt förra inlägg noggrannare.
Inser du att USA inte har rätt att kräva Assads avgång? Lika lite som de har rätt att kräva att Netanyahu eller Löfvén skall avgå.
För att slippa missförstånd är det enklast att du svarar bara ja eller nej.
Senast redigerad av humanlife 2017-06-26 kl. 14:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in