2014-09-20, 18:35
Medlem
nomadics avatar
I mångt och mycket en insats präglad av ganska så bristande kvalitet, från båda håll iofs, ändock åker vi från Ullareds IP med en ny skön trea. Det var dock länge sen vi slog bort så mycket boll som idag, hade motståndet varit bättre hade vi knappast vunnit denna match.

Skönt att se Crespo vara fortsatt kylig när han får sina lägen, han som såg så tung och trubbig ut i sina första matcher efter skadan. Nu har han gjort åtta mål på tio starter och två inhopp den här säsongen, bäst målsnitt i serien? Han bör väl ligga i topp om man räknar bort eventuella spelare som står på typ ett inhopp och ett mål eller liknande.

Blåvitt härnäst, en match där vi väl får klara oss utan såväl Nordin som Sobra antar jag. Har faktiskt inte hört något om detta än men med tanke på att Nordin inte fick spela vårmötet så antar jag att så är fallet. Väldigt tråkigt såklart, snacka om att de hade varit spelsugna till den matchen. Speciellt Nordin hade ju garanterat varit taggad till en nästintill skadlig nivå.
Senast redigerad av nomadic 2014-09-20 kl. 18:41.
Citera
2014-09-20, 19:57
Medlem
Lider med BP. Jag har intrycket att det är en sympatisk klubb, likväl Mjällby, men snälla pojkar får aldrig kyssa...
Citera
2014-09-20, 20:02
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
I mångt och mycket en insats präglad av ganska så bristande kvalitet, från båda håll iofs, ändock åker vi från Ullareds IP med en ny skön trea. Det var dock länge sen vi slog bort så mycket boll som idag, hade motståndet varit bättre hade vi knappast vunnit denna match.

Skönt att se Crespo vara fortsatt kylig när han får sina lägen, han som såg så tung och trubbig ut i sina första matcher efter skadan. Nu har han gjort åtta mål på tio starter och två inhopp den här säsongen, bäst målsnitt i serien? Han bör väl ligga i topp om man räknar bort eventuella spelare som står på typ ett inhopp och ett mål eller liknande.

Blåvitt härnäst, en match där vi väl får klara oss utan såväl Nordin som Sobra antar jag. Har faktiskt inte hört något om detta än men med tanke på att Nordin inte fick spela vårmötet så antar jag att så är fallet. Väldigt tråkigt såklart, snacka om att de hade varit spelsugna till den matchen. Speciellt Nordin hade ju garanterat varit taggad till en nästintill skadlig nivå.

Oerhört stark sommar och höst av er. Vågar nog redan nu gratulera er till ett säkrat kontrakt. Man har ju lite extra koll på Örebro då vi har en del AIK-grabbar där.

Hur har Crespo, DG och RÅP varit sett över hela säsongen? Visserligen skadeperioder, men någon slutsats borde finnas att dra.
Citera
2014-09-20, 20:25
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Oerhört stark sommar och höst av er. Vågar nog redan nu gratulera er till ett säkrat kontrakt. Man har ju lite extra koll på Örebro då vi har en del AIK-grabbar där.

Hur har Crespo, DG och RÅP varit sett över hela säsongen? Visserligen skadeperioder, men någon slutsats borde finnas att dra.

Jag kan svara för mina tankar om ovanstående.

Crespo har varit skadebenägen, men när han varit hel har han allt som oftast varit riktigt bra. Är en väldigt stor skillnad i vår offensiv när Crespo är med än när han inte är med. Känns som killen har väldigt stor potential, och i rätt umgänge samt en skadefri säsong tror jag faktiskt han skulle kunna vara med och utmana om skytteligatiteln om något/några år om han fortsätter utvecklas. Frågan är hur länge vi får behålla honom?

DG har verkligen blandat och gett. Från genialisk löpningar och öppnande spel till usla touchar och tappar bollen överallt på planen. Han har på senaste tiden börjat spela på topp som avlastning till Crespo, hans största styrka är hans snabbhet och får han en bra boll så har han visat några gånger nu på slutet att han kan utnyttja det. Han är bra ena dagen och usel nästa, finns inte riktigt något mellanting.

RÅP har precis som Crespo lidit av mycket skador tidigt på säsongen, men har sedan kommit in i det riktigt bra nu på slutet. Given i startelvan om du frågar mig, och han styr sitt mittfält. Bollvinnare och styr upp mittfältet som haft problem att leverera tidigare på säsongen. En stor anledning till att ÖSK gått så bra på senaste tiden, hans frånvaro på dagens match märktes, även fast det räckte till vinst.

Ska jag ge någon form av betyg till dessa herrar får de följande:
Crespo 9/10 bollar
DG 6/10 bollar
RÅP 8/10 bollar
Citera
2014-09-20, 22:19
Medlem
Nästan lite segt att spela mot lag som Gefle och BP, ingen underhållning alls -- trots 4-0 nu senast.

Halv Off topic: Sjuka överpriser på arenorna. Vet inte hur det är i resten av Sverige, men på blåvitts senaste match var det lagom kul att betala 75 kronor för två korvar och en läsk.
Senast redigerad av Zhzhzh 2014-09-20 kl. 22:25.
Citera
2014-09-20, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zhzhzh
Nästan lite segt att spela mot lag som Gefle och BP, ingen underhållning alls -- trots 4-0 nu senast.

Halv Off topic: Sjuka överpriser på arenorna. Vet inte hur det är i resten av Sverige, men på blåvitts senaste match var det lagom kul att betala 75 kronor för två korvar och en läsk.
En 0.5 l. läskflaska kostar 30 spänn på Malmös matcher, har jag för mig. Jag köper alltid mat och dryck antingen innan eller efter matcher, just för att allting är så överprissatt.
Citera
2014-09-21, 00:38
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle

Håller väl i mångt och mycket med de omdömen som Busstation lämnade över de tre spelarna men bidrar ändå med lite egna kompletterande ord så här när man har sjunkit ned i soffan med en pilsner.

Crespo såg riktigt explosiv och fin ut på försäsongen och jag tror alla med spänning såg fram emot vad han skulle kunna prestera under säsongen, så skadade han knäet i genrepet inför premiären och missade i stort sett hela våren. I de första matcherna i somras när han var tillbaka tyckte jag inte alls han visade upp samma explosivitet när han drog iväg, möjligt att han höll igen lite i början. Han kändes inte direkt vän med bollen heller och hade det allmänt tufft.

Det är väl egentligen från det att han gjorde det sena segermålet i vår ödesmatch mot Mjällby för typ 1½ månad sen som det har lossnat totalt för honom. Nu rent av flyger han fram som det kraftpaket han är! Han känns fortfarande som ett råämne som bara kan bli bättre men jag måste säga att han har utvecklat sina avslut väsentligt det senaste året. Han har börjat göra mer "lätta" mål och är betydligt säkrare vid frilägen, som idag, jämfört med förra året. Tidigare har han varit betydligt ojämnare framför mål, spelaren som typ ena stunden missar öppet mål från fem meter för att i nästa moment sätta ett långskott i krysset från 15 meter.

Crespo känns jättespännande att följa framöver och har nog t om redan presterat bättre än vad jag vågade hoppas på inför säsongen. Han har nog en bit kvar dock innan det skulle vara aktuellt för flytt vidare någonstans större. Jag räknade lite för snabbt på hans statistik i mitt förra inlägg förresten, han har åtta mål på nio starter och fem inhopp i år!

DG blandar och ger, det känns som att han är väldigt beroende av matchbilden för att komma till sin rätt då han egentligen lever på sin snabbhet. I våras när vi rullade boll lite långsammare under Peos ledning kom han sällan med i matcherna, fick mest möta samlade försvar där han allt som oftast kör fast. Däremot i en match som MFF borta var han helt suverän när han fick sina ytor att springa i. Han kan ju tyvärr visa upp lite julgransfot med jämna mellanrum som ni säkert är bekanta med och han har en väldigt märklig skotteknik tycker jag. Just i skottekniken påminner han lite om Fredrik Ljungberg faktiskt (INGA jämförelser i övrigt ), det känns liksom onaturligt när han skjuter på något sätt. Jag gillar ändå DG, en bra truppspelare helt enkelt! Alltid bra att kunna kasta in lite energi från bänken om inte annat.

RÅP är underbar! En riktig ledare både på och utanför planen. Jag förstår varför han var populär bland er gnagare. Han och Gerzic har bildat ett riktigt skönt mittfältspar, med dessa två herrar skulle jag säga att vi just på innermittfältet håller riktigt hög allsvensk klass. Han har bidragit med något vi saknat på mitten de senaste åren, nämligen tvåvägsspel. Han sköter defensiven galant, fin fysik, är bra i uppspelen samt kan följa med i löpningar in i straffområdet vid behov.

Tre bra gubbar vi har att göra med helt enkelt tycker jag där Crespo och RÅP är tokgivna i startelvan medans DG mer är en truppspelare!
Senast redigerad av nomadic 2014-09-21 kl. 00:57.
Citera
2014-09-21, 00:40
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhzhzh

Jävligt dyrt på Behrn Arena också, får pressbyrån att framstå som en affär med fyndpriser. Ingen ölförsäljning heller och de tar inte kort. Värdelöst.
Citera
2014-09-21, 09:59
Medlem
Man borde helt enkelt ta och outsourca försäljningsverksamheten till lokala småklubbar, dessa vet hur man säljer jävligt gott käk till bra priser. Faktum är ju att halva grejen med att gå och kolla på gärdsgårdsserier är att äta en riktigt god grillad korv till schyssta priser så om det hade hänt hade jag handlat betydligt mer än vad gör idag på fotboll. För övrigt tror jag Sundsvall hade riktiga grillar på sina matcher där man grillade hamburgare och korv, riktigt gött och stor skillnad mot Gamla Ullevis smaklösa Gol-korv.
Citera
2014-09-21, 10:19
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic

Officiellt nu att Gerzic och Sobra får spela matchen!
Citera
2014-09-21, 12:12
Medlem
traskes avatar
Efter gårdagens seger fick man lite hopp om en europaplats igen. Tittar man på spelschemat så kommer några av lagen framför att tappa poäng i slutet. AIK och Elfsborg skall mötas och dessutom skall bägge dessa lagen möta MFF. Blåvitt och Häcken har spelat färdigt mot övriga topplag och har därmed ett enklare spelschema än sina konkurrenter. Känslan är att Blåvitt eller Häcken kommer knipa en utav europaplatserna på bekostnad av AIK eller Elfsborg, vilket av lagen det blir kan komma att avgöras när dessa möts 19/10. I nuläget känns Blåvitt löjligt starka så viss fördel är det nog för dom.
Senast redigerad av traske 2014-09-21 kl. 12:16.
Citera
2014-09-21, 12:49
Medlem
Lite smårolig: https://twitter.com/fstjernstrom/status/513621645328941056
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här