2014-07-29, 17:43
Medlem
bagarn29s avatar
Ska ni diskutera slutsegrare, då behöver ni spelprogrammet. Här är för MFF, EIF, AIK, BKH och IFKG.

Mellan omg. 22-23 och 27-28 är landskampsuppehåll. Efter sådana uppehåll brukar MFF ha svårt starta upp. Efter första uppehållet möter de Häcken borta och efter andra möter de Elfsborg hemma.
Senast redigerad av bagarn29 2014-07-29 kl. 17:55.
Citera
2014-07-29, 18:05
Medlem
Just nu är det för många saker att väga in för att göra någon riktig analys av hur det hela kommer att sluta. Spelare kan fortfarande bli uppköpta i dryg månad och fönstret för spelare in är öppet i ca 15 dagar. Fyra av sex topplag har minst två, i MFFs fall fyra matcher kvar ute i Europa som både kan stjäla fokus och höja moralen. Jag väntar med mitt tips tills att det är klart om vilka som kommer slåss på två fronter i höst men just nu kan man konstatera att det ser bra ut för oss Malmöiter.
Citera
2014-07-29, 18:20
Medlem
ZlatanManias avatar
Tycker de är lite fusk att de motstånd vi möter skall möta MFF omgången efteråt, alla förstår ju att motståndet är helt traumatiserat efter vad dom fått utstå och därav får Malmö en stor fördel.

Men för att va seriös upplever man blandade känslor angående Europaspelet i nuläget, skulle inte klaga om vi bara hade allsvenskan å fokusera på inför hösten och att åka till Kazakstan för att spela match bara för att åka till Göteborg kort därpå måste va riktigt slitande... Har inget emot om vi startar med några icke ordinarie spelare nu på torsdag.
Citera
2014-07-29, 18:28
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tycker de är lite fusk att de motstånd vi möter skall möta MFF omgången efteråt, alla förstår ju att motståndet är helt traumatiserat efter vad dom fått utstå och därav får Malmö en stor fördel.

Men för att va seriös upplever man blandade känslor angående Europaspelet i nuläget, skulle inte klaga om vi bara hade allsvenskan å fokusera på inför hösten och att åka till Kazakstan för att spela match bara för att åka till Göteborg kort därpå måste va riktigt slitande... Har inget emot om vi startar med några icke ordinarie spelare nu på torsdag.

Hade vi varit i Malmös position, det vill säga 6 poäng före tvåan i Allsvenskan, så hade jag förordat att vi lägger oss mot Astana för att inte riskera att till följd av kval till EL tappa ligan på grund av för tätt matchande.

Nu är ju dock guldet för tillfället ganska långt bort, då känns det synd att gå in halvhjärtat i kvalet. Om inte annat så är det trots allt relativt stora summor pengar vi får enkom för att avancera till playoff, även om vi där åker ut.

Jag tycker vi kör fullt manskap och går för att få ett riktigt bra resultat där borta. Lyckas vi så kan vi vila spelare i returen och således komma välutvilade till derbyt.
Citera
2014-07-29, 19:01
Medlem
JoonaToivios avatar
Om jag inte missminner mig så har SvFF varit riktigt lata när de gjort schemat i år. Peking har ju mött samma motståndare som vi (DIF) mött omgången innan i princip hela säsongen. Helt sjukt egentligen.
Citera
2014-07-29, 19:15
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Om jag inte missminner mig så har SvFF varit riktigt lata när de gjort schemat i år. Peking har ju mött samma motståndare som vi (DIF) mött omgången innan i princip hela säsongen. Helt sjukt egentligen.
Verkligen. Svårt att sia om att det sportsligt har spelat någon roll nu men det finns ju uppenbara problem med detta. Säg att Djurgården vinner för det mesta, då kommer vi att ofta få möta en motståndare som precis har förlorat - vilket alltså kan minska våra chanser till vinst. Spelschemat borde såklart vara till stor del slumpmässigt utformat...
Citera
2014-07-29, 19:28
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Så har det varit i många år. Osäker på när de började men skulle inte förvåna mig om de gjort så i flera decennier.
Citera
2014-07-29, 19:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Hade vi varit i Malmös position, det vill säga 6 poäng före tvåan i Allsvenskan, så hade jag förordat att vi lägger oss mot Astana för att inte riskera att till följd av kval till EL tappa ligan på grund av för tätt matchande.

Nu är ju dock guldet för tillfället ganska långt bort, då känns det synd att gå in halvhjärtat i kvalet. Om inte annat så är det trots allt relativt stora summor pengar vi får enkom för att avancera till playoff, även om vi där åker ut.

Jag tycker vi kör fullt manskap och går för att få ett riktigt bra resultat där borta. Lyckas vi så kan vi vila spelare i returen och således komma välutvilade till derbyt.
Till Gefle menar du då? En liten mellanmatch. Skönt att det blir 3 hemmamatcher efter en tripp till andra sidan jorden och Sveriges baksida.

Och ja, förbundet har varit riktigt lata gällande lottningen.
Citera
2014-07-29, 19:55
Medlem
kostymnisses avatar
Några dagar bortavaro och man har inte riktigt hängt med i snacket här, men jag var redan innan matchen mot Mjällby inne på att en pinne vore ok med tanke på hur svårt vi brukar ha där, med facit i hand hade en pinne varit fint...
Citera
2014-07-29, 20:53
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Verkligen. Svårt att sia om att det sportsligt har spelat någon roll nu men det finns ju uppenbara problem med detta. Säg att Djurgården vinner för det mesta, då kommer vi att ofta få möta en motståndare som precis har förlorat - vilket alltså kan minska våra chanser till vinst. Spelschemat borde såklart vara till stor del slumpmässigt utformat...

Visst är det ett värdelöst upplägg men var fördelen hamnar är ju precis lika svårt att förutsäga som vid en helt slumpmässig schemaläggning. Är man revanschsugen eller har man sämre självfortroende och form efter en förlust?
Citera
2014-07-29, 21:38
Medlem
Skulle inte förvåna mig om det blir poängtapp i Falkenberg på lördag och brakförlust på onsdag. Usch, vad hemsk andra halvlek var.
Senast redigerad av Kommunistfittan 2014-07-29 kl. 22:09.
Citera
2014-07-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Visst är det ett värdelöst upplägg men var fördelen hamnar är ju precis lika svårt att förutsäga som vid en helt slumpmässig schemaläggning. Är man revanschsugen eller har man sämre självfortroende och form efter en förlust?

Som AIK:are vill man inte se att motståndarlaget åker på en utvisning i slutskedet av matchen (förutsatt att matchen är avgjord). Säger en del om hur korrupt upplägget är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in