Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Läste någonstans att John Alvbåge stod i IFK Göteborgs klack som liten. Men det är inget som örebroarna reagerar på eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Det vet jag väl att han är. Han spelade ju i Västra Frölunda innan han stack till Örebro.
Varför i hela friden skulle Örebroarna reagera på att en person född och uppvuxen i Göteborg hejar på ett lag från Göteborg?
Citat:
Tror du jag är dum eller?
Nej, jag är säker på det.
Citat:
Men det är väl ingen självklarhet att hålla på ett lag från samma stad? Axen är ju från Örebro precis som du säger.Tror du att alla i Örebro hejar på Ösk? Det verkar så uppenbart för alla men det är det inte.
Så länge Axen sköter sitt jobb så ser jag inga problem att han tränar ett annat lag än det han supportrade som ung.
1) Det är klart det inte är någon självklarhet, och det har väl ingen påstått heller?
2) Nej, varför skulle jag tro att alla i Örebro hejar på ÖSK? Själv är jag malmöit sedan jag lärde mig gå trots att jag varken har släkt i eller någon slags förankring till Skåne.
3) Återigen, ingen har väl påstått att det skulle vara ett problem att Axén hejar, eller hejade, på AIK och samtidigt tränar "inte AIK".
Det som skrivits var att det verkar vara väldigt många framstående tränare i Allsvenskan som har att göra med AIK på ett eller annat sätt: Alm, Stahre, Axén & Norling.