2014-10-21, 17:00
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kenneth Zohore spealr för blåvitts u21 nu mot J-Södra. Han verkar enligt andra som kollar föga intresserad av att kämpa för en plats till nästa säsong.

jag är skeptisk till om blåvitt ska punga ut pengar samt halvhög lön för en spealre som visat så lite samt är verkligt matchotränad.

Såvida det inte går att skriva in någon klausul i kontraktet som gör gällande att Zohore är skyldig att vara i matchform/fysiskt fit till nästa säsong, om inte, får Blåvitt riva kontraktet utan kostnad.

inte kul att bli sittandes på en otränad Zohore till sommaren eller ännu längre kontrakt.

Lite Bea-bojan-varning över honom.
Hur länge har han varit här nu? Lika fet nu som när han kom hit i alla fall.
Citera
2014-10-21, 17:04
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Lite Bea-bojan-varning över honom.
Hur länge har han varit här nu? Lika fet nu som när han kom hit i alla fall.

Ja, det känns ju så. Han besitter säkerligen talang att bli en av allsvenskans bästa anfallare inom 1-3 år. Däremot är ju frågan om det är värt att chansa, hade han varit yngre och billigare ja. men han är ju ett halvaktat namn som spelat i relativt stora klubbar och ä'r således dyr.

Dessutom är ju nu Bohman värvad vilket ajg ser som en mer rimlig ersättare och alternativ som 3:e anfallare. För Zohore kan jag omöjligen se som något anant än 3:e anfallare ändå till nästa säsong. och jag tänker mig att han är en aning dyr samt tjock för att vara 3:e anfallare

Rimligen blir väl nya uppsättningen anfallare
1: Vibe/ny ersättare, t.ex Hysén?
2: Engvall
3: Bohman
4: antingen ny eller Karl Bohm

Däremot tycker jag ju faktiskt att det finns möjlighet att ta in 2 anfallare den här säsongen. Minst. 4 anfallare av klass är inte för mycket då vi har svenska cupen, 30 allsvenska amtcher samt förhoppningsvis ett EL-kval en bit samt i bästa fall ett gruppspel. Således känns Vibe/Engvall/Bohman som en tunn anfallsuppsättning oavsett.

Däremot är ajg tveksam till om Zohore är och bör vara en av de 4a
Citera
2014-10-21, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Läste någonstans att John Alvbåge stod i IFK Göteborgs klack som liten. Men det är inget som örebroarna reagerar på eller?
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det vet jag väl att han är. Han spelade ju i Västra Frölunda innan han stack till Örebro.
Varför i hela friden skulle Örebroarna reagera på att en person född och uppvuxen i Göteborg hejar på ett lag från Göteborg?

Citat:
Tror du jag är dum eller?
Nej, jag är säker på det.

Citat:
Men det är väl ingen självklarhet att hålla på ett lag från samma stad? Axen är ju från Örebro precis som du säger.Tror du att alla i Örebro hejar på Ösk? Det verkar så uppenbart för alla men det är det inte.

Så länge Axen sköter sitt jobb så ser jag inga problem att han tränar ett annat lag än det han supportrade som ung.
1) Det är klart det inte är någon självklarhet, och det har väl ingen påstått heller?
2) Nej, varför skulle jag tro att alla i Örebro hejar på ÖSK? Själv är jag malmöit sedan jag lärde mig gå trots att jag varken har släkt i eller någon slags förankring till Skåne.
3) Återigen, ingen har väl påstått att det skulle vara ett problem att Axén hejar, eller hejade, på AIK och samtidigt tränar "inte AIK".

Det som skrivits var att det verkar vara väldigt många framstående tränare i Allsvenskan som har att göra med AIK på ett eller annat sätt: Alm, Stahre, Axén & Norling.
Citera
2014-10-21, 17:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Däremot tycker jag ju faktiskt att det finns möjlighet att ta in 2 anfallare den här säsongen. Minst. 4 anfallare av klass är inte för mycket då vi har svenska cupen, 30 allsvenska amtcher samt förhoppningsvis ett EL-kval en bit samt i bästa fall ett gruppspel. Således känns Vibe/Engvall/Bohman som en tunn anfallsuppsättning oavsett.

Märks att Sillytiden närmar sig.

-

Trots att vi vann med 0-4 känns de knappt som nå plåster på såren. Ser alltid ett nöje i AIK`s matcher men oavsett om vi nu slutar 2:a eller 5:a ser jag säsongen som en besvikelse.. Till nästa säsong måste vi ha nya ytterbackar och göra oss av med överflödiga spelare..
Citera
2014-10-21, 17:17
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Märks att Sillytiden närmar sig.

-

Trots att vi vann med 0-4 känns de knappt som nå plåster på såren. Ser alltid ett nöje i AIK`s matcher men oavsett om vi nu slutar 2:a eller 5:a ser jag säsongen som en besvikelse.. Till nästa säsong måste vi ha nya ytterbackar och göra oss av med överflödiga spelare..

Kan Malmö ha det kan väl IFK ha det.

Molins, Rosenberg, Thelin och Magnus Eriksson är ju samtliga anfallare av klass i MFF.
Så varför inte Vibe, Engvall, Bohman + ytterligare någon relativt bra?
Citera
2014-10-21, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Varför i hela friden skulle Örebroarna reagera på att en person född och uppvuxen i Göteborg hejar på ett lag från Göteborg?

Nej, jag är säker på det.

1) Det är klart det inte är någon självklarhet, och det har väl ingen påstått heller?
2) Nej, varför skulle jag tro att alla i Örebro hejar på ÖSK? Själv är jag malmöit sedan jag lärde mig gå trots att jag varken har släkt i eller någon slags förankring till Skåne.
3) Återigen, ingen har väl påstått att det skulle vara ett problem att Axén hejar, eller hejade, på AIK och samtidigt tränar "inte AIK".

Det som skrivits var att det verkar vara väldigt många framstående tränare i Allsvenskan som har att göra med AIK på ett eller annat sätt: Alm, Stahre, Axén & Norling.
Jag har sett precis allt som skrivits i ämnet och samtidigt florerade ryktena om att han döpte sin hund till Gary Sundgren och hans AIK-tatuering varav att jag gav min syn på det hela. Det är väl klart som fan att hans supportrande inte är detsamma som på yngre dagar, så är det ju för alla. Men nu släpper vi det där. Sedan har ju AIK en väldigt stark tradition och lever under epitetet storklubb vilket gör att det ställs enorma krav på tränarna också. Antar att det är däri dom har många framstående tränare. Det som är skillnaden mellan Stahre och Norling med dom andra är väl att dom 2 förstnämnda misslyckats utomlands men annars får jag nog hålla med föregående skribenter.
Citera
2014-10-21, 17:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Kan Malmö ha det kan väl IFK ha det.

Molins, Rosenberg, Thelin och Magnus Eriksson är ju samtliga anfallare av klass i MFF.
Så varför inte Vibe, Engvall, Bohman + ytterligare någon relativt bra?
Molins är yttermittfältare i Malmö.

Säger verkligen inte att det är en omöjlighet. bara att det där klassnacket brukar man alltid höra i sillytider. Att förbättringarna ska va klassvärvningar osv

Men när vi är inne på snacket för de tankarna tillbaka på vår mittbacksuppsättning 2013. Om man nu har 4 klasspelare varav endast 2 blir ordinarie kan de uppstå problem rätt enkelt.
Citera
2014-10-21, 18:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Molins är yttermittfältare i Malmö.

Å andra sidan har man Mehmeti så MFF har absolut fyra anfallare plus Cibicki, Molins och Forsberg som kan spela där.
Citera
2014-10-21, 19:22
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Å andra sidan har man Mehmeti så MFF har absolut fyra anfallare plus Cibicki, Molins och Forsberg som kan spela där.
Skulle inte räkna varken Mehmeti eller Cibicki som klassanfallare. Forsberg har väl i varje fall spelat hela Malmösejouren som ytter men ja, man har ju alternativ. Poängen är att det kan bli problematiskt med för många på en position där alla egentligen är för bra för att sitta på bänken hela tiden. Mange Eriksson ryktades ju exempelvis göra comeback i AIK när de gick lite trögt.
Citera
2014-10-21, 19:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Hur många guld har de med AIK? Hur många guld har de oavsett vilken klubb?
Citera
2014-10-21, 19:31
Medlem
Citat:
Ja, det känns ju så. Han besitter säkerligen talang att bli en av allsvenskans bästa anfallare inom 1-3 år. Däremot är ju frågan om det är värt att chansa, hade han varit yngre och billigare ja. men han är ju ett halvaktat namn som spelat i relativt stora klubbar och ä'r således dyr.

Dessutom är ju nu Bohman värvad vilket ajg ser som en mer rimlig ersättare och alternativ som 3:e anfallare. För Zohore kan jag omöjligen se som något anant än 3:e anfallare ändå till nästa säsong. och jag tänker mig att han är en aning dyr samt tjock för att vara 3:e anfallare

Rimligen blir väl nya uppsättningen anfallare
1: Vibe/ny ersättare, t.ex Hysén?
2: Engvall
3: Bohman
4: antingen ny eller Karl Bohm

Hur ser ni som är bäst i väst på Alvbåge? Sitter han säkert bland fansen? Utifrån känns det som han bjuder motståndarna på en del. Visst har han kontrakt över nästa? Är han bra "bang for the Buck"?
Citera
2014-10-21, 19:50
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur många guld har de med AIK? Hur många guld har de oavsett vilken klubb?
Som chefstränare har Stahre och Norling varsitt. Som med i tränarstaben har Alm och Stahre 1 och Norling 2. Axén har väl aldrig vunnit nåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in