Citat:
Ursprungligen postat av
Otrolig
Som en isbrytare, vad har ni för förväntningar inför säsongen? Även om vår trupp (IFK Norrköping) ser väldigt spännande ut med några nya namn har jag inga större förväntningar men hoppas såklart på en stabil säsong i den övre halvan. Mest spännande ska bli att se vad våra nya anfallare, Kujović och Kamara, kan uträtta. Eftersom Kujović var skadad hela förra halva säsongen och knappt spelade en enda minut ser jag honom som ett nyförvärv inför denna säsong.

Ni bara plockar gamla HBK'are på löpande band tack vare Janne.

Får han vara skadefri och mycket speltid så blir han nog nyttig för er. Han gjorde ju ganska bra ifrån sig i Turkiet.
Själv har jag väldigt låga förhoppningar i dagsläget. Klubben klarade sig kvar via kvalspel med kniven mot strupen och sedan dess har det inte hänt någonting mer än att några spelare har lämnat. Inga klara nyförvärv och inga tunga rykten heller. Det snackas däremot om att IFK Göteborg är intresserade av Boman och ror dem det i hamn hade vi nog behövt Kujovic ännu mer. Även om Antonsson och Baldvinsson är relativt starka.
Det som behövs mest i dagsläget är dock en innermittfältare. Den enda som höll någorlunda klass större delen av säsongen var Landgren men han var bara på lån och vill ju hellre lira för Helsingborg än för HBK.
HBK får fira 100 år med att spela i allsvenskan och trots detta ser jag i dagsläget inte så hemskt mycket fram emot säsongen. 2014 ser ut att bli tufft.