2014-01-11, 00:09
Medlem
Otroligs avatar
En ny jävla säsong av allsvenskan börjar krypa allt närmre (nåja). Förnyade precis årskortet och abstinensen har börjat att göra sig påmind. Bara att räkna dagarna till försäsongen nu!

Om ni har missat det deltar följande lag i allsvenskan 2014:

AIK
BK Häcken
Djurgårdens IF
Falkenbergs FF
Gefle IF
Halmstads BK
Helsingborgs IF
IF Brommapojkarna
IF Elfsborg
IFK Göteborg
IFK Norrköping
Kalmar FF
Malmö FF
Mjällby AIF
Åtvidabergs FF
Örebro SK

Som en isbrytare, vad har ni för förväntningar inför säsongen? Även om vår trupp (IFK Norrköping) ser väldigt spännande ut med några nya namn har jag inga större förväntningar men hoppas såklart på en stabil säsong i den övre halvan. Mest spännande ska bli att se vad våra nya anfallare, Kujović och Kamara, kan uträtta. Eftersom Kujović var skadad hela förra halva säsongen och knappt spelade en enda minut ser jag honom som ett nyförvärv inför denna säsong.
Citera
2014-01-11, 00:14
Medlem
erra62s avatar
Det ska bli intressant hur Djurgårdens IF tacklar nästa säsong.
Förra var ju ruskigt dramatisk, men tack vare Per "Messias" Högmo så gjorde de ett hyfsat avslut.
Jag tror att DIF har en chans på top 4 i år.
Citera
2014-01-11, 00:44
Medlem
Otto Flicks avatar
Jag tycker att ÖSK har förstärkt tämligen klokt (Crespo, RÅP, Moberg, DG etc) spelare man vet vad man kan förvänta sig utav. Att dessa kryddar en anrättning av duktiga spelare som Jansson, Berisha och Hasani (för att nämna några) gör att jag hoppas att Sportklubben skall lyckads undvika den allra mest nervkittlande bottenstriden denna säsong. En plats runt 10-12 tror jag kan vara rimlig.

I toppen ser jag AIK som favoriter i skrivande stund. Vet inte riktigt vilka som kan anses vara främsta utmanare men MFF, Elfsborg och Blåvitt ligger ju bra till för det. I bottenstriden tror jag att Gefle, BP, Falkenberg och Mjällby återfinns.

Det skall, utöver mitt ÖSK, också bli lite intressant att följa vad Pelle Olsson kan göra med Djurgården, hur Viktor Sköld sköter sig i Åtvidaberg och om Åge Hareide kan se till att MFF fortsätter att vara ett absolut topplag trots tunga tapp på spelar- och ledarfronten.
Citera
2014-01-11, 09:40
Medlem
kostymnisses avatar
Allsvenskan är som alltid spännande och det mest spännande just nu är givetvis att se vad vi får in. Dock gäller det för Stahre och Mild att det går bra detta år för det är tredje och sista året på Stahres kontrakt och presteras det inte rejält nu blir det antagligen ingen förlängning av det kontraktet och vi får lite "börja om" igen med ny tränare och troligen ny sportchef.

Om förutsättningarna finns för en lyckad säsong? Tja,får vi in en målskytt av rang och en mittback så ser det bra ut men det är ju just det att det skall in med...

Inledningen av serien blir sanslöst viktig med AIK borta och MFF hemma, sex pinnar där ger en enorm kick medan en nolla kan bli förödande...
Citera
2014-01-11, 11:23
Medlem
ZlatanManias avatar
För min del känns det som att Djurgården måste ta det där steget i år. Från mitten/bottengäng till att allvarligt utmana toppen. Annars får nog Pelle Olsson det hett om huvudet.

Självklart har dom inte det som krävs för att vinna SM-guld. Men om alla underpresterande kanske skulle vakna, samtidigt som spelare som Broberg och Bergström t.ex skulle få sina riktiga genombrott så tror jag ändå att man kan utmana om ligatiteln. Då får man dock inte hamna i svackor som nu, och sedan lär det behövs någon värvning här och där för att det hela ska kunna fungera.

Jag har alltid sagt att 2013 bara var ett mellanår för Djurgården men nu har man haft tillräckligt med tid för uppbyggnad och inkörning att det inte går att hänvisa till tidigare problem längre, allt sämre än Top 5 kommer att ses som underprestation. .

2014= upp till bevis Djurgården.
Citera
2014-01-11, 12:47
Medlem
goelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Som en isbrytare, vad har ni för förväntningar inför säsongen? Även om vår trupp (IFK Norrköping) ser väldigt spännande ut med några nya namn har jag inga större förväntningar men hoppas såklart på en stabil säsong i den övre halvan. Mest spännande ska bli att se vad våra nya anfallare, Kujović och Kamara, kan uträtta. Eftersom Kujović var skadad hela förra halva säsongen och knappt spelade en enda minut ser jag honom som ett nyförvärv inför denna säsong.
Ni bara plockar gamla HBK'are på löpande band tack vare Janne. Får han vara skadefri och mycket speltid så blir han nog nyttig för er. Han gjorde ju ganska bra ifrån sig i Turkiet.

Själv har jag väldigt låga förhoppningar i dagsläget. Klubben klarade sig kvar via kvalspel med kniven mot strupen och sedan dess har det inte hänt någonting mer än att några spelare har lämnat. Inga klara nyförvärv och inga tunga rykten heller. Det snackas däremot om att IFK Göteborg är intresserade av Boman och ror dem det i hamn hade vi nog behövt Kujovic ännu mer. Även om Antonsson och Baldvinsson är relativt starka.

Det som behövs mest i dagsläget är dock en innermittfältare. Den enda som höll någorlunda klass större delen av säsongen var Landgren men han var bara på lån och vill ju hellre lira för Helsingborg än för HBK.

HBK får fira 100 år med att spela i allsvenskan och trots detta ser jag i dagsläget inte så hemskt mycket fram emot säsongen. 2014 ser ut att bli tufft.
Senast redigerad av goelen 2014-01-11 kl. 12:51. Anledning: tillägg
Citera
2014-01-11, 14:05
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

2014= upp till bevis Djurgården.

Som djurgårdare håller jag helt med. Nu är det fan dags att göra skäl för lönen helt enkelt, en spelare som det gäller för är Erton som var för jävla bedrövlig stundtals förra säsongen.
Citera
2014-01-11, 14:43
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
För min del känns det som att Djurgården måste ta det där steget i år. Från mitten/bottengäng till att allvarligt utmana toppen. Annars får nog Pelle Olsson det hett om huvudet.
Knappast va? Jag känner i alla fall inga som kräver en topp 3-placering i AS.

Det krävs tålamod. De enda jag begär är en placering på den övre halvan och gärna med marginal. Runt omkring topp 6.
Citera
2014-01-11, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erra62
Det ska bli intressant hur Djurgårdens IF tacklar nästa säsong.
Förra var ju ruskigt dramatisk, men tack vare Per "Messias" Högmo så gjorde de ett hyfsat avslut.
Jag tror att DIF har en chans på top 4 i år.
Om Erton och Prijovic levererar är det inte omöjligt!
Citera
2014-01-11, 15:27
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oggeh99

Jag har oerhört svårt att se Dif topp 4, tycker helt enkelt inte att ni har truppen till mer än en mittenplacering. Då ska det vara en säsong utöver det vanliga där samtliga spelare presterar och Erton öser in mål.
Citera
2014-01-11, 15:28
Medlem
fettjamenvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oggeh99

Erton?! helt sjukt dålig ju, hoppas inte för mycket på honom
Citera
2014-01-11, 15:38
Medlem
knullklassons avatar
Håller med TS. Har inte heller några jättehöga förväntningar på mitt Peking. Gör vi det bra och får vara skadefria, till skillnad från i fjol, så krigar vi om en femte plats. Känns som att mycket hänger på Kujovics form. Hamnar vi på nedre halvan blir jag hur som helst besviken.

Framtiden ser dock ganska ljus ut. Fyra Norrköpingspojkar i startelvan redan nu och fler väntas det bli, tänker främst på Wahlqvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in