Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Varför har ni då redan börjat prata om MFF hemma som en direkt avgörande match? Ni har redan börjat bygga upp hypen inför den matchen. För mig är den inte mer märkvärdig än till exempel HBK borta. Fokusera på matcherna som ska spelas innan och glöm den.
Kommer ihåg 2012 och klubben, spelarna och supportrarna pratade i månader om sista matchen på Råsunda. Man hade till fått MFF hemma för att avrunda med. Det var som det inte gjorde något att man gjorde några plattmatcher veckorna innan. Huvudsaken var att man skulle vinna sista. Vad är det för vinnarmentalitet?
För att det potentiellt är en guldmatch? Varför pratas mer om våra matcher mot Djurgården? Varför är det lite extra kul att möta Helsingborg för er? Jo, för att det är en stor match. Det kommer mycket folk och det blir rimligtvis trevlig atmosfär under matchen.
Kan inte ta dig på allvar när du tycker det är konstigt att den sista matchen någonsin på Råsunda, där vi spelat i 75 år, blir hajpad av våra supportrar, samtidigt som du av någon anledning har fått för dig att alla andra matcher och resultat var ointressanta, vilket inte är sant.
På tal om att jubla, så bör du se om ditt eget hus innan det pakas finger mot oss. Som jag redan nämnt så är det feststämning hos Malmö-anhängare i matchtrådarna när AIK spelar och motståndare blir avstängda nästkommande match. Precis som du sa ovan - jag förstår då inte heller varför man firar att en spelare är avstängd nästkommande match mot er, för ni har ju inte gjort jobbet där ännu.
Vart får du detta ifrån för övrigt? Ser gärna din empiriska undersökning på att det var gängse uppfattningen i AIKs led. Det var nämligen inte min uppfattning för tiden.