2014-09-21, 12:59
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhzhzh
Nästan lite segt att spela mot lag som Gefle och BP, ingen underhållning alls -- trots 4-0 nu senast.

Halv Off topic: Sjuka överpriser på arenorna. Vet inte hur det är i resten av Sverige, men på blåvitts senaste match var det lagom kul att betala 75 kronor för två korvar och en läsk.

Vatten kostar typ 35 spänn på Gamla Ullevi, har ofta med min minsta dotter som blir svintörstig i värmen, och man får inte ta med egna vattenflaskor in. Kul att lägga en hundring på vatten
Citera
2014-09-21, 16:08
Avslutad
Men seriöst... Allsvenskan hahaha, fyfan vad pinsamt. Det är så jävla dåligt att det gör ont. Varför läggs det inte ner? Växlar mellan Serie A och Allsvenskan på cmore nu... kvalitetsskillnaden är påtaglig. Hur kan folk välja att titta på så dålig fotboll?! OK att hålla på lag, men det måste finnas gräns för hur lågt man vill sjunka? Bara för att man håller på Hammarby betyder inte att man måste se på deras curlingmatcer tex.

Det värsta är ju när vissa tror att vi har typ storlag. Tittar på AIK halmstad nu på TV å är nästan berörd av den bedrövliga kvaliteteten! Hur fan kan ni gilla detta? Ett halvtomt Friends arena, med massa nazistfans som tror de hejar på ett bra lag hahahaha. Det känns lite mygel nästan. Det är som när småpojkar får låna pappas ferrari. Det gör ont i mig att se detta.

Hahahaha å nu måste de vänta en halvtimme på att stänga taket.. proffsigt hahaha. Då måste jag se Mjälby vs Elfsborg.... hahahahaha nuff said.

Svensk serieforboll borde seriöst läggas ner.
Citera
2014-09-21, 16:13
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Men seriöst... Allsvenskan hahaha, fyfan vad pinsamt. Det är så jävla dåligt att det gör ont. Varför läggs det inte ner? Växlar mellan Serie A och Allsvenskan på cmore nu... kvalitetsskillnaden är påtaglig. Hur kan folk välja att titta på så dålig fotboll?! OK att hålla på lag, men det måste finnas gräns för hur lågt man vill sjunka? Bara för att man håller på Hammarby betyder inte att man måste se på deras curlingmatcer tex.

Det värsta är ju när vissa tror att vi har typ storlag. Tittar på AIK halmstad nu på TV å är nästan berörd av den bedrövliga kvaliteteten! Hur fan kan ni gilla detta? Ett halvtomt Friends arena, med massa nazistfans som tror de hejar på ett bra lag hahahaha. Det känns lite mygel nästan. Det är som när småpojkar får låna pappas ferrari. Det gör ont i mig att se detta.

Hahahaha å nu måste de vänta en halvtimme på att stänga taket.. proffsigt hahaha. Då måste jag se Mjälby vs Elfsborg.... hahahahaha nuff said.

Svensk serieforboll borde seriöst läggas ner.
Du har missat anledningen till att man följer svensk fotboll- det handlar om hjärta, kärlek och engagemang. Inte om skönspel (även om vi ofta önskar mer av den varan). Fotbollen är för oss vad religion är för de troende.
Citera
2014-09-21, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Du har missat anledningen till att man följer svensk fotboll- det handlar om hjärta, kärlek och engagemang. Inte om skönspel (även om vi ofta önskar mer av den varan). Fotbollen är för oss vad religion är för de troende.

Är det alltså bara pga att det är fotboll? Vilken klubb håller du på? Tittat du på Pojk/dam-matcher oxå nu när det är avklarat att det inte handlar om kvalitet?
Citera
2014-09-21, 16:57
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Då måste jag se Mjälby vs Elfsborg.... hahahahaha nuff said.

Eller så tittar du bara inte, ingen tvingar dig.
Citera
2014-09-21, 16:59
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Är det alltså bara pga att det är fotboll? Vilken klubb håller du på? Tittat du på Pojk/dam-matcher oxå nu när det är avklarat att det inte handlar om kvalitet?
Om du tittar på min signatur fattar du att jag är blåvit i själen. Som sagt, jag skriver ju att skönspel definitivt är önskvärt, och birsten på den irriterar även mig mellan varven, men då mitt hjärta för mitt inhemska lag är större än det lag jag håller på i PL (storlaget Chelsea FC) är det väl uppenbart att jag sätter kärleken först.
Klart jag tycker det är kul att även titta på junior/minior-lag och damfotboll, jag gillar fotboll rakt av. Men nu pratade vi om anledningen till att man följer Allsvenskan, och det är att det är mer än fotboll, det är en livsstil.
Citera
2014-09-21, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Eller så tittar du bara inte, ingen tvingar dig.

Tittar inte och tvingar? Vad fan pratar du om? Vad her det med kvalitet att göra?
Citera
2014-09-21, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Om du tittar på min signatur fattar du att jag är blåvit i själen. Som sagt, jag skriver ju att skönspel definitivt är önskvärt, och birsten på den irriterar även mig mellan varven, men då mitt hjärta för mitt inhemska lag är större än det lag jag håller på i PL (storlaget Chelsea FC) är det väl uppenbart att jag sätter kärleken först.
Klart jag tycker det är kul att även titta på junior/minior-lag och damfotboll, jag gillar fotboll rakt av. Men nu pratade vi om anledningen till att man följer Allsvenskan, och det är att det är mer än fotboll, det är en livsstil.

Blåvitt? Var syns det i din signatur? Ok, nice jag gillar ju göteborg, men svensk fotboll.. livsstil haha. Du måste skoja.
Citera
2014-09-21, 17:15
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Tittar inte och tvingar? Vad fan pratar du om? Vad her det med kvalitet att göra?

Kvalitet är i betraktarens ögon att avgöra, spelkvalité är bara en del av upplevelsen.
Citera
2014-09-21, 17:15
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Blåvitt? Var syns det i din signatur? Ok, nice jag gillar ju göteborg, men svensk fotboll.. livsstil haha. Du måste skoja.
Den syns här i min signatur "Landslaget? Skêcka Blåvitt!", en gammal blåvit slogan från den tid då vi dominerade, både inom klubbfotbollen och i landslaget.
Skojar inte! Jag, en ensamstående mamma med tre barn, jobb+studier etc, lägger den mesta av min fritid på att följa mitt lag, både i Sverige, och de fåtal gånger vi spelar utomlands. Då blir det naturligt att det är där jag har mina sociala kontakter, och att vi pratar och lever fotboll. Alltså en livsstil. Inga konstigheter. Andra kanske ägnar sin tid åt kyrkan, träning eller konst.
Citera
2014-09-21, 17:24
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Är det inte bättre att bara sluta mata trollen?

Och när det är avklarat så kan jag bara säga att det var så otroligt skönt med seger idag. Dom sista minuterna var riktigt svettiga och jag har ju sagt tidigare att Asper är allsvenskans bästa målvakt i år och jag tror inte att någon Elfsborgare tänker säga emot mig. Räddningen vid stolproten måste nästan vara årets räddning..

Matchen i stort var annars helt ok. Den första kvarten ser det ut som att Mjällby är på väg att krossa Elfsborg och 3-0 efter en kvart hade inte varit orättvist. Sen jämnar det ut sig och lagen turas om att föra ända fram till dom sista 10 då Elfsborg satsar allt framåt och är ytterst nära att hämta tillbaka poängen.

Grill spelar riktigt bra idag, han kanske inte är så usel som det har verkat förut. Strömberg gör det återigen bra när han får spela centralt. Kwame Bonsu visar återigen att det finns mycket talang där och idag använder han den på rätt sätt. Blomqvist visar lite av förra årets spel. Och Asper for president.
Citera
2014-09-21, 17:27
Medlem
Härligt, då är vi helt avhängda från guldstriden. Nu kan man bara "spela av" säsongen, kanske försöka träna lite defensiv.
Skiter fullständigt i EL platserna. Oroar mig mer om vi ens klarar oss kvar i Allsvenskan nästa säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in