Citat:
Ja, men som jag frstod det s var "avsikten" att onde Cooper/Bob skulle tillbaka till Black Lodge fr att gode Cooper skulle kunna komma ut. S frgan r om Dougie var tillverkad fr att gode Cooper skulle kunna komma ut ven om onde Cooper lyckades vara kvar i frihet, eller om Dougie var tillverkad fr att onde Cooper/Bob skulle kunna stanna ute? Vi sg ju i inledningen att den senare skte information som var mycket viktig fr honom. Det kan ha haft med detta att gra...
Jag tnker mig det hela s hr:
Dougie r ingen "riktig" mnniska utan en ad hoc-lsning bestende av en viss mngd p ett visst stt sammansatta atomer som visserligen formar vad som p alla tnkbara stt uppfattas som en mnniska, fast utan ngon biologisk historik. Dougie r allts inte fdd till Dougie utan han br ha "ftts", det vill sga tillverkats, till att vara mellan 25 och 30 r gammal d han och Jane ("Janey-E") trffades. De har sedan levt tillsammans som vilket annat par som helst i en helt vanlig familj fram till det gonblick d det har blivit dags fr den gode Cooper att komma tillbaka till livet p jorden. Man behvde en fysisk mall fr att kunna snda tillbaka Cooper efter 25 r. Coopers sjl r det vsentliga, men sjlen behver en kropp ocks, en form, fr att kunna tervnda till jorden och fortstta verka bland andra mnniskor. I detta syfte tillverkades Dougie, som ett slags kuvert i vilket man kunde snda tillbaka Coopers sjl. Det r ocks drfr Coopers uppvaknande blir till en s stor tragik fr Jane och Sonny Jim: fr dem innebr ju Coopers pnyttfdelse att Dougie, familjefadern, dr.