Jag formulerar min fråga på ett sätt, så att den inte blir off topic: Finns det något planerat säsongsuppehåll i s. 3 av serien eller är tanken att alla avsnitt skall sändas (med ett nytt avsnitt varje vecka) utan uppehåll?
Angående de åtta avsnitt, som har släppts hittills, så är jag inte missnöjd med dem. Men jag väntar på att
den gode Cooper skall minnas vem han är och återvända till Twin Peaks.
Jag är osäker på vilka förväntningar jag hade på den nya säsongen och självklart jämför man med de klassiska två första säsongerna. Man har liksom ingen annan referensram, men att Lynch och Frost skulle lyckas återskapa s. 1 och 2 på ett trovärdigt sätt ett kvarts sekel senare är väl att förvänta sig lite för mycket.
Jag försöker att se på s. 3 av ''Twin peaks'' på samma sätt som när jag såg ''Trainspotting 2'' nyligen: Även om de självklart hänger ihop med sin föregångare, så betraktar jag delvis både filmen och serien som en fristående fortsättning och försöker att inte ha för höga förväntningar. De 2 första säsongerna av ''Twin peaks'' kommer alltid att vara i en klass för sig, detsamma gäller för den första ''Trainspotting''-filmen.
ja känns som det mesta är möjligt i denna serie kul tycker jag. Tror att när atombomben sprängdes frigjordes så mycket energi och detta i kombination med rädsla och skräck öppnades någon slags portal vid "the convinience store" vid bensinmacken och mycket ond kraft kunde entra vår värld bla. Bob och d.s.k woodsmen som jag tror är någon form av tjänare åt Bob och tror inte dem är Manufactured som Dougie däremot kan man ju fundera kring om Laura var Manufactured? som någon form av motpol till Bob? Kan rekommendera att du ser filmerna Fire walk with me och the missing pieces och sätter dig in lite i Frosts bok the secret history of twin peaks så kommer serien lyfta ännu mer och bli lite mindre obegriplig iaf.
Ja mycket verkar möjligt och mycket kommer troligen inte ges några direkta svar på i denna säsong utan lämnas till alternativa sluttänk. Är väl vad David Lynch vill.
Big bang-sekvensen visade ju både eld och vatten så ja det frigjordes energi att öppna upp en portal där flera skumma figurer slank igenom, Bob m flera. Woodsmen dyker upp. Men är ju fortfarande 1945 och senare 1990 (?) säger Log Lady (tanten med vedträet) att hon varit gift med en woodman men som dog i skogsbrand eller liknande. Stämmer ålder överens med Log Lady och den mordiske woodman? Ifall inte manufactured så är woodsmen doppelgangers?
Laura har ju en doppelganger, har denna visat sig i verkliga världen? Eller har det varit den riktiga Laura i verkligheten hela tiden? Motpolen/motbalansen till Bob var väl att "jätten/betjänten" skickade upp ett eldklot med "goda" Lauras aura.
Mer och mer saker börja hända och det är bra. Mer underhållande.
Svårt att se en skillnad kanske men det är helt klart bättre nu än hur det var i början av säsongen.
Men fan, det känns som att man MÅSTE ha sett FWWM vid vid detta laget :/
Synd att man inte hittar den med svensk text någonstans.
Alltså... Bobby Briggs! Säger det igen, Faaaan vad bra han gör det. Helt fantastiska scener med honom i senaste avsnittet. Känns som skådisen hittat en naturlig övergång från sin karaktär som tonåring till den han är idag. Tveklöst det bästa än så länge.
Ett av de bättre avsnitten hittills skönt att vara tillbaka i storyn igen
endel frågor klarnade, men många kvarstår. Något är riktigt messed up med tid och rum iaf. Evil Cooper verkar ju vara sig lik trots att bob eventuellt lämnade honom i senaste avsnittet och är i maskopi med diane? Kan vara intressant att hastings signatur och datum var 20 september medan datumen major briggs lämnade till bobby var 1 oktober vilket skulle vara två dagar från nu..
Här är ett helt fantastisk inslag med Kyle MacLachlan där han besvarade frågor live angående Twin Peaks 6/7. Han verkar vara en oerhört sympatisk och trevlig man med glimten i ögat.
Tycker det börjar tätna lite nu äntligen, bådar gott och ingjuter lite mer excitement för hela grejen med Hastings och Garland Briggs och Blue Rose-storyn.
Dock är jag väldigt nyfiken på vad som hände agenterna från Fire Walk With me. Phillip Jefferies och Chester Desmond (David Bowie och Chris Isaak som gör riktigt bra ifrån sig den lilla tiden dom har i filmerna). Det hade jag velat se mer av.
Nu, 5 år senare och jag undrar fortfarande vad som hände med Chester Desmond. Det finns ingen förklaring till hans försvinnande någonstans och inga ledtrådar har getts i den nya serien heller. Jag tror inte ens han har blivit nämnd. Tror ni att detta är en lös tråd som David Lynch kommer lämna hängandes?
Jag läste någon fan teori någonstans om att hela delen med Chester Desmond va Cooper som drömde men det var verkligen "far fetched" om man säger så.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!