Jag formulerar min frga p ett stt, s att den inte blir off topic: Finns det ngot planerat ssongsuppehll i s. 3 av serien eller r tanken att alla avsnitt skall sndas (med ett nytt avsnitt varje vecka) utan uppehll?
Angende de tta avsnitt, som har slppts hittills, s r jag inte missnjd med dem. Men jag vntar p att
den gode Cooper skall minnas vem han r och tervnda till Twin Peaks.
Jag r osker p vilka frvntningar jag hade p den nya ssongen och sjlvklart jmfr man med de klassiska tv frsta ssongerna. Man har liksom ingen annan referensram, men att Lynch och Frost skulle lyckas terskapa s. 1 och 2 p ett trovrdigt stt ett kvarts sekel senare r vl att frvnta sig lite fr mycket.
Jag frsker att se p s. 3 av ''Twin peaks'' p samma stt som nr jag sg ''Trainspotting 2'' nyligen: ven om de sjlvklart hnger ihop med sin fregngare, s betraktar jag delvis bde filmen och serien som en fristende fortsttning och frsker att inte ha fr hga frvntningar. De 2 frsta ssongerna av ''Twin peaks'' kommer alltid att vara i en klass fr sig, detsamma gller fr den frsta ''Trainspotting''-filmen.
ja knns som det mesta r mjligt i denna serie kul tycker jag. Tror att nr atombomben sprngdes frigjordes s mycket energi och detta i kombination med rdsla och skrck ppnades ngon slags portal vid "the convinience store" vid bensinmacken och mycket ond kraft kunde entra vr vrld bla. Bob och d.s.k woodsmen som jag tror r ngon form av tjnare t Bob och tror inte dem r Manufactured som Dougie dremot kan man ju fundera kring om Laura var Manufactured? som ngon form av motpol till Bob? Kan rekommendera att du ser filmerna Fire walk with me och the missing pieces och stter dig in lite i Frosts bok the secret history of twin peaks s kommer serien lyfta nnu mer och bli lite mindre obegriplig iaf.
Ja mycket verkar mjligt och mycket kommer troligen inte ges ngra direkta svar p i denna ssong utan lmnas till alternativa sluttnk. r vl vad David Lynch vill.
Big bang-sekvensen visade ju bde eld och vatten s ja det frigjordes energi att ppna upp en portal dr flera skumma figurer slank igenom, Bob m flera. Woodsmen dyker upp. Men r ju fortfarande 1945 och senare 1990 (?) sger Log Lady (tanten med vedtret) att hon varit gift med en woodman men som dog i skogsbrand eller liknande. Stmmer lder verens med Log Lady och den mordiske woodman? Ifall inte manufactured s r woodsmen doppelgangers?
Laura har ju en doppelganger, har denna visat sig i verkliga vrlden? Eller har det varit den riktiga Laura i verkligheten hela tiden? Motpolen/motbalansen till Bob var vl att "jtten/betjnten" skickade upp ett eldklot med "goda" Lauras aura.
Mer och mer saker brja hnda och det r bra. Mer underhllande.
Svrt att se en skillnad kanske men det r helt klart bttre nu n hur det var i brjan av ssongen.
Men fan, det knns som att man MSTE ha sett FWWM vid vid detta laget :/
Synd att man inte hittar den med svensk text ngonstans.
Allts... Bobby Briggs! Sger det igen, Faaaan vad bra han gr det. Helt fantastiska scener med honom i senaste avsnittet. Knns som skdisen hittat en naturlig vergng frn sin karaktr som tonring till den han r idag. Tveklst det bsta n s lnge.
Ett av de bttre avsnitten hittills sknt att vara tillbaka i storyn igen
endel frgor klarnade, men mnga kvarstr. Ngot r riktigt messed up med tid och rum iaf. Evil Cooper verkar ju vara sig lik trots att bob eventuellt lmnade honom i senaste avsnittet och r i maskopi med diane? Kan vara intressant att hastings signatur och datum var 20 september medan datumen major briggs lmnade till bobby var 1 oktober vilket skulle vara tv dagar frn nu..
Hr r ett helt fantastisk inslag med Kyle MacLachlan dr han besvarade frgor live angende Twin Peaks 6/7. Han verkar vara en oerhrt sympatisk och trevlig man med glimten i gat.
Dock r jag vldigt nyfiken p vad som hnde agenterna frn Fire Walk With me. Phillip Jefferies och Chester Desmond (David Bowie och Chris Isaak som gr riktigt bra ifrn sig den lilla tiden dom har i filmerna). Det hade jag velat se mer av.
Nu, 5 r senare och jag undrar fortfarande vad som hnde med Chester Desmond. Det finns ingen frklaring till hans frsvinnande ngonstans och inga ledtrdar har getts i den nya serien heller. Jag tror inte ens han har blivit nmnd. Tror ni att detta r en ls trd som David Lynch kommer lmna hngandes?
Jag lste ngon fan teori ngonstans om att hela delen med Chester Desmond va Cooper som drmde men det var verkligen "far fetched" om man sger s.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!