2019-01-09, 10:42
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Klart fan du ska se den! Hur skulle man kunna hlla sig frn det om man lskade frsta ssongerna, det skulle vara helt omjligt fr mig iallafall! Som redan sagts helt annorlunda n det gamla TP, men jag lskade det! Men i rlighetens namn om det bara hade varit en upprepning av det gamla hade jag blivit mkta besviken p Lynch och co. Och ven om du inte skulle gilla vad du ser s har du ju alltid kvar det gamla TP, det frndras aldrig, s vad har du att vara rdd fr?

Du har dock en pong dr.
Det blir att ladda ner avsnitten med tiden s fr jag ta och se dem
Citera
2019-01-09, 20:58
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Klart fan du ska se den! Hur skulle man kunna hlla sig frn det om man lskade frsta ssongerna, det skulle vara helt omjligt fr mig iallafall! Som redan sagts helt annorlunda n det gamla TP, men jag lskade det! Men i rlighetens namn om det bara hade varit en upprepning av det gamla hade jag blivit mkta besviken p Lynch och co. Och ven om du inte skulle gilla vad du ser s har du ju alltid kvar det gamla TP, det frndras aldrig, s vad har du att vara rdd fr?

Jag hller med helt. Mlet fr Lynch var ju att n en gng gra en ny typ av TV-upplevelse och han anvnde sig av de vlbekanta och omtyckta karaktrerna och miljerna som plattform. Och precis som i ursprungsserien finns det knppa, det komiska, det obehagliga, det romantiska, det spnnande och det vernaturliga, och de flyter i varandra. Dessutom lyckas han komma undan med de mesta mrkliga saker...

Citera
2019-02-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Bst:

Smst:

Sorgligast:

Knepigast:

Tycker serien varit Lynchig frn frsta stund, men frutom alla scener i Black Lodge i brjan infann sig inte den kta jordiga varma TP-knslan frrn p polisstationen i avsnitt 4.
Nu blir det en trkig vntan p nsta avsnitt.

Men r det egentligen inte mer Rain Man-typen som rollfigur som r problemet snarare n sjlva skdespeleriet? Jag har svrt att se hur sna dr karaktrer kan gestaltas p ett intressant stt, det r bara uttrkande och irriterande att behva flja deras fordiga, knppa fnerier. Dremot tycker jag Kyle MacLachlan spelar Evil Cooper riktigt bra.
Citera
2019-02-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machbet
Av alla vrickade saker som hittills har hnt s hnger du upp dig p en sn sak?!

Det handlar om trovrdighet. Det r helt enkelt inte trovrdigt att en snubbe som den dr Dougie skulle kunna springa runt och knppa sig som han gr s pass lnge utan att lkare och psykiatriker kopplades in.
Citera
2019-02-02, 23:14
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinkipinki
Det handlar om trovrdighet. Det r helt enkelt inte trovrdigt att en snubbe som den dr Dougie skulle kunna springa runt och knppa sig som han gr s pass lnge utan att lkare och psykiatriker kopplades in.
Dock r vl inte Twin Peaks en srskilt "trovrdig" tv-serie - och har heller aldrig varit - inte ens nr den var som bst p 90-talet...?
Citera
2019-02-02, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator

Citera
2019-02-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Dock r vl inte Twin Peaks en srskilt "trovrdig" tv-serie - och har heller aldrig varit - inte ens nr den var som bst p 90-talet...?

Det vernaturliga utspelar sig p det vernaturligas plan. Det r en egen vrld dr andra lagar och regler gller. Man kan inte verfra det vernaturliga till verkligheten nr man ska skildra den, det fungerar inte.
Citera
2019-02-02, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Det bsta r nog att se igenom bde frsta och andra ssongen, samt lngfilmen Fire Walk With Me (1992) och de borttagna scenerna som finns i The Missing Pieces (2014). De hr frsta avsnitten p tredje ssongen r vldigt surrealistiska och mrka, och det enda som kommer i nrheten av det som Lynch r inne p nu i Twin Peaks universumet r, imo, just de borttagna scenerna i The Missing Pieces.

Vet inte hur pass ltt/svrt det r att f tag p dem via torrents dock.

Man ska s klart se den utmrkta Fan Edit-version av Twin Peaks: Fire Walk With Me som finns tillgnglig drute. En snubbe som kallar sig fr Q2 har gjort ett fantastiskt arbete och det borklippta materialet man fr se i den 3,5 timme lnga versionen tillfr en hel del. Faktum r att den bsta, konstnrligt mest hgtstende och uttrycksfulla scenen i hela filmen ingr i det en gng bortklippta materialet. Kan inte frst att den utelmnades.
Citera
2019-02-02, 23:33
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Faktum r att den bsta, konstnrligt mest hgtstende och uttrycksfulla scenen i hela filmen ingr i det en gng bortklippta materialet. Kan inte frst att den utelmnades.

Du menar vl scenen dr Pete Martell frklarar varfr en 2x4 inte r 2x4
Citera
2019-02-02, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Du menar vl scenen dr Pete Martell frklarar varfr en 2x4 inte r 2x4

Citera
2019-02-03, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Intressant avsnitt. Inte vad man hade frvntat sig angende Gordons och Alberts scen i slutet av avsnitt 4 men det kommer vl senare.

Det dr med Dr Jacoby, som vi sedan tidigare knde som en skum och cynisk typ, och hans spadar r ju stor ironi eftersom han ju sjlv visar sig vara blott nnu en i mngden av mnniskor som vill tjna pengar p folks elnde.
Citera
2019-02-03, 08:12
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Man ska s klart se den utmrkta Fan Edit-version av Twin Peaks: Fire Walk With Me som finns tillgnglig drute. En snubbe som kallar sig fr Q2 har gjort ett fantastiskt arbete och det borklippta materialet man fr se i den 3,5 timme lnga versionen tillfr en hel del. Faktum r att den bsta, konstnrligt mest hgtstende och uttrycksfulla scenen i hela filmen ingr i det en gng bortklippta materialet. Kan inte frst att den utelmnades.

Aha, det visste jag inte om. Schysst gjort av snubben.

Sjlv gillade jag scenen nr:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in