Citat:
Ursprungligen postat av
KamalKhan
Vad ska man sga? Som stor stor Twin Peaks-fan r det bara att konstatera att detta r en och skr smrja. David Lynch har ftt leka runt i sandldan utan att ngon hindrat honom.
Kan bara instmma. Jag hade i och fr sig inte direkt ngra frhoppningar, utan var tvrtom rdd fr att det kunde skena ivg fullstndigt som det nu har gjort.
Sjlv knner jag mig frmst irriterad och uttrkad nr jag ser avsnitten.
Gllande artisterna och baren s tycker jag att det blir tjatigt att avsluta p samma stt varje gng.
Dremot var det snyggt frsta gngen med Chromatics och "Shadow" i scenen med James och Shelley. Frde tankarna till Julee Cruise och lite av den gamla andan kom tillbaka. Men det ges bara sm glimtar hr och dr och det rcker inte lngt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Amelito
Nr man sg de frsta fyra avsnitten s var det en rejl besvikelse frst, d man p ngot stt trodde det skulle vara "Gamla Twin Peaks" men dem fyra timmarna kndes som en halvtimme p ngot mrkligt stt, detta trots det otroligt lngsamma tempot. Nr man vaknade dagen efter kunde man inte gra annat n att spekulera och spekulera och man var givetvis tvungen att se om alla avsnitt och d frstod man att man inte skulle f den gamla Twin Peaks stmningen utan att det kommer vara en ny stmning i denna ssong vilket jag tror r ett mste fr att lyckas, nta samma grej igen hade aldrig funkat tyvrr. Blev lite fr mycket "flum" i halva tvan och halva trean, men i vrigt har serien var riktigt bra, tyckte man fick se fr mycket av det "oknda och vernaturliga", det var mer mystik kring det i orginalserien vilket jag tycker har en bttre effekt. Serien blir bttre fr varje avsnitt som gr, lskade att man fick se lite Bob i spegeln nr Evil Cooper speglade sig. Asgarvar t "Dougie Jones", tycker grna han kan vara senil ett tag till, frjvla roligt nr han skulle skaka hand med sin chef i senaste avsnittet. Hur som haver jvligt mnga lsa trdar och mycket spekulationer om hur allt hnger ihop, aldrig stt en serie som stller s mycket frgor till publiken, Kommer givetvis inte upp i niv med orginalserien men hur mnga serier har gjort det p de senaste 25 ren, min personliga sikt r 1, men hittills den nda serien som terupptagits och blivit bra.
Fr mig vcker det inte alls ngot intresse att spekulera ver ngot och jag skulle aldrig orka se dessa avsnitt flera gnger...
Jag tycker inte att man "nter samma grej" bara fr att man hade varit mer trogen originalseriens format, musik osv. Det blir inte "bra" bara fr att man likt en trotsig barnunge mste gra precis tvrtom heller och dra det hela s lngt ut p det absurda spektrumet som det bara gr.
"Dougie Jones" r mer Rainman n Twin Peaks och att det hela harvar p s lnge r enbart frustrerande. Varfr vill man se en kissndig Dougie Jones fre en skarp Dale Cooper? Det knns bara som simpel lyteskomik...
Frnvaron av sjlva Twin Peaks och att det hoppat s mycket mellan olika stllen gr ju ocks att det knns som en helt annan serie.
Det finns vissa nya karaktrer som hade haft potential om de hade ftt verka inom "det gamla Twin Peaks" men som det r nu faller allting bara platt och man fr inget sammanhang.
David Lynch kan g loss bst han vill och folk kan likt Kejsarens nya klder hylla allt han andas p - dock r det ett hn att detta slpps under namnet Twin Peaks.