2017-06-13, 19:28
Medlem
KamalKhans avatar
Bra feeback dr! Lynch Peaks hade varit mer passande.
Det som r mest skrmmande r alla Lynchfanatiker som frsker agera Twin Peaks fans och frsvara den nya ssongen! De kmpar fr nbbar och klor, men kan inte ge ngon konstruktiv kritik. Hela tiden handlar det om att att serien r gjord som en 18-timmars lng film och att det var klart frn brjan.
Det r ju kontraproduktivt fr med mer speltid s borde det rimligtvis ges mer fokus p berttande och karaktrsutveckling. Ngot som r tvrtom hr och istllet handlar det om Lynchs fantasier, utan manus eller regikompetens r det bara en vidrig soppa.
Frgan r vart Mark Frosts nrvaro r?
Citera
2017-06-13, 19:54
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Det hr gr snabbt frn dligt till bedrvligt!
Total 'crap', nu uppe p S3 -E6. Patetiskt att ha s mycket produktion stlar, fr att sen komma ut med detta BS! I bst fall en trea, 3/10 hittills.
Citera
2017-06-13, 20:10
Medlem
Novus4212s avatar
Hade inte frvnat mig om det nu skulle vara s enkelt som en drm och vr kre agent vaknar upp och s tar det en mer normal ton.

Fr s hr spejsat kan det inte fortstta.

Det r helt orimligt.
Citera
2017-06-13, 21:30
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LovableGoofball
Tycker du samma sak om Fire Walk With Me? Fans blev ju helt tokiga nr den kom ut. De ville ha samma gamla Twin Peaks, men istllet fick de ngot som var mycket mrkare, rare och konstigare (!).
Nej, i Fire Walk With Me s finns fortfarande Twin Peaks kvar nd, ven om det r mrkare och rare. Vad vi ser nu r en helt annan sak med bara glimtar som kan kopplas till originalet.
Fr mig finns ingen charm, humor, mystik eller stmning kvar. Musiken och miljerna, som hade stor betydelse, r nrmast helt avvecklade ocks.

Citat:
Bryr mig inte ett dugg om att denna ssong inte knns som gammel-Twin Peaks. De tre frsta avsnitten var fenomenala, men de tv senaste har varit vldigt ojmna. Lnga, utdragna och statiska scener dr absolut ingenting hnder (alls) r inte speciellt underhllande att titta p.
P vilket stt r de tre frsta avsnitten bttre tycker du? Min upplevelse var mest en massa flngande till olika platser, lsryckta karaktrer utan sammanhang och total surrealism. Ett gigantiskt mindfuck som bara gr en irriterad istllet fr att vcka intresse.
De lnga, utdragna scenerna har ju varit en gemensam nmnare fr alla avsnitt s hr lngt s dr har det ju knappast blivit ngon skillnad.
Citera
2017-06-13, 21:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Varfr vill man se en kissndig Dougie Jones fre en skarp Dale Cooper? Det knns bara som simpel lyteskomik...

Man "vill" inte se en kissndig Dougie Jones. Uppenbarligen s besitter Dale Dougie Jones p ngot stt precis som Bob besitter Dale. Det r inte Dale, det r en frskringsagent med spelproblem.
Citera
2017-06-13, 22:44
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
P vilket stt r de tre frsta avsnitten bttre tycker du? Min upplevelse var mest en massa flngande till olika platser, lsryckta karaktrer utan sammanhang och total surrealism. Ett gigantiskt mindfuck som bara gr en irriterad istllet fr att vcka intresse.
De lnga, utdragna scenerna har ju varit en gemensam nmnare fr alla avsnitt s hr lngt s dr har det ju knappast blivit ngon skillnad.

Jag gillar surrealism och mindfucks, jag blir inte ett dugg irriterad av det. De frsta avsnitten innehller scener som r helt hpnadsvckande, och den obehagliga/ckliga stmningen r helt underbar.
Citera
2017-06-13, 22:45
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Man "vill" inte se en kissndig Dougie Jones. Uppenbarligen s besitter Dale Dougie Jones p ngot stt precis som Bob besitter Dale. Det r inte Dale, det r en frskringsagent med spelproblem.

Vad menar du med att Dale "uppenbarligen besitter Dougie Jones"?

Tydligen s finns det ju mnniskor i denna trd som tycker att "Dougie-Cooper" r rolig och att han grna fr befinna sig i detta tillstnd i x antal avsnitt till innan han ntligen "vaknar upp".
Med tanke p hur den hr serien sprar s skulle jag inte ens rkna med att han nnsin gr det.
Citera
2017-06-13, 22:52
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Jag gillar surrealism och mindfucks, jag blir inte ett dugg irriterad av det. De frsta avsnitten innehller scener som r helt hpnadsvckande, och den obehagliga/ckliga stmningen r helt underbar.

Det finns mindfucks som fascinerar och intresserar en, sen finns det mindfucks som enbart irriterar en.
Detta hr till det senare enligt min sikt. Framfrallt eftersom det inte anknyter till originalserien utan bara spretar t alla mjliga hll.
Det r bara surrealism fr surrealismens skull vilket blir helt ointressant.

nskar att du hade utvecklat ditt resonemang mer om vad som r s himla hpnadsvckande.
Obehaglig stmning kan jag till viss del hlla med om dock, men inte alls p samma stt som skapades i originalserien.
Citera
2017-06-13, 23:14
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamalKhan
Bra feeback dr! Lynch Peaks hade varit mer passande.
Det som r mest skrmmande r alla Lynchfanatiker som frsker agera Twin Peaks fans och frsvara den nya ssongen! De kmpar fr nbbar och klor, men kan inte ge ngon konstruktiv kritik. Hela tiden handlar det om att att serien r gjord som en 18-timmars lng film och att det var klart frn brjan.
Det r ju kontraproduktivt fr med mer speltid s borde det rimligtvis ges mer fokus p berttande och karaktrsutveckling. Ngot som r tvrtom hr och istllet handlar det om Lynchs fantasier, utan manus eller regikompetens r det bara en vidrig soppa.
Frgan r vart Mark Frosts nrvaro r?

Kan kalla det fr Lynch Peaks frn och med nu

Ja, var r Mark Frost egentligen? Han knns lika frnvarande som allting annat...

Det hr med 18-timmars lngfilm, finns det ngon klla p detta eller r det nt som Lynchfans sjlva fabricerat som frsvar? Jag nskar verkligen att folk som hyllar detta hade kunnat frklara varfr de ser detta som s himla fantastiskt. Nr de inte ens kan gra det, s knns de bara som om de svljer allt som Lynch gr, utan frmga till kritiskt tnkande. Hade produktionen inte burit Lynch namn s undrar jag verkligen om man hade sett hyllningar p samma stt.
Citera
2017-06-13, 23:35
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Kan kalla det fr Lynch Peaks frn och med nu

Ja, var r Mark Frost egentligen? Han knns lika frnvarande som allting annat...

Det hr med 18-timmars lngfilm, finns det ngon klla p detta eller r det nt som Lynchfans sjlva fabricerat som frsvar? Jag nskar verkligen att folk som hyllar detta hade kunnat frklara varfr de ser detta som s himla fantastiskt. Nr de inte ens kan gra det, s knns de bara som om de svljer allt som Lynch gr, utan frmga till kritiskt tnkande. Hade produktionen inte burit Lynch namn s undrar jag verkligen om man hade sett hyllningar p samma stt.
Om du lter bli att titta p det, knns det likadant d?
Citera
2017-06-14, 00:15
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Om du lter bli att titta p det, knns det likadant d?

Alternativet borde inte vara att lta bli att titta, utan att serien hade haft en hgre kvalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Lynchs Magnum Opus r det vi ser hr. En ordd Lynch, som nyfiket testar brutal scenografi med plgsamt lnga scener av mrk surrealism. En ljuddesign som hmtad frn John Carpenter. En oberknelig handling som andas de senaste tjugo rens filmevolution som Lynch barnsligt frtjust vnt och tricksat med fr att se om han kan ta det till nsta niv.

Det r nya tider nu som ngon sa i trden.
Lynch har inte stagnerat precis, utan verkar lika galet kreativ som nr han gjorde Eraserhead.

Har bara sett premiravsnittet (tv gnger!), blev helt stlld!

Frgan br snarare vara; om det inte hade varit Lynch som stod bakom den hr soppan, hade du anvnt dig av samma grnslsa hyllningspekoral d?
Citera
2017-06-14, 07:21
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vad menar du med att Dale "uppenbarligen besitter Dougie Jones"?

Dale r den lnghriga personen som sitter i fngelset i South Dakota, som r besatt av en ande frn Black Lodge (Bob). Dougie r en frskringsagent med spelproblem som r besatt av Dale.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in