Citat:
Ursprungligen postat av
LovableGoofball
Tycker du samma sak om Fire Walk With Me? Fans blev ju helt tokiga nr den kom ut. De ville ha samma gamla Twin Peaks, men istllet fick de ngot som var mycket mrkare, rare och konstigare (!).
Nej, i Fire Walk With Me s finns fortfarande Twin Peaks kvar nd, ven om det r mrkare och rare. Vad vi ser nu r en helt annan sak med bara glimtar som kan kopplas till originalet.
Fr mig finns ingen charm, humor, mystik eller stmning kvar. Musiken och miljerna, som hade stor betydelse, r nrmast helt avvecklade ocks.
Citat:
Ursprungligen postat av
LovableGoofball
Bryr mig inte ett dugg om att denna ssong inte knns som gammel-Twin Peaks. De tre frsta avsnitten var fenomenala, men de tv senaste har varit vldigt ojmna. Lnga, utdragna och statiska scener dr absolut ingenting hnder (alls) r inte speciellt underhllande att titta p.
P vilket stt r de tre frsta avsnitten bttre tycker du? Min upplevelse var mest en massa flngande till olika platser, lsryckta karaktrer utan sammanhang och total surrealism. Ett gigantiskt mindfuck som bara gr en irriterad istllet fr att vcka intresse.
De lnga, utdragna scenerna har ju varit en gemensam nmnare fr alla avsnitt s hr lngt s dr har det ju knappast blivit ngon skillnad.