Flashback bygger pepparkakshus!
2017-06-12, 13:24
Medlem
mschiefs avatar
Mcconaughey och Charlie Sheens galna brorsor är dötråkiga och det enda som håller kvar mitt intresse just nu är Naomi Watts. Surrealismen från de två första avsnitten har han ersatt med en slags bisarrhet som jag inte alls uppskattar.
Citera
2017-06-12, 14:08
Medlem
Kickexs avatar
Någon som vet budgeten som dom fick arbeta med?
Vore komiskt att veta.

Skulle för övrigt vilja se mer från rektorn som blev arresterad. Det verkade väldigt intressant.
Citera
2017-06-12, 15:53
Medlem
KamalKhans avatar
Vad ska man säga? Som stor stor Twin Peaks-fan är det bara att konstatera att detta är en och skär smörja. David Lynch har fått leka runt i sandlådan utan att någon hindrat honom.
Episod 6 sammanfattar på ett bra sätt denna säsong.

1. Det börjar med en förvirrad Dougie, vi får ett aha-ögonblick från The Lodge med Mike!
WAKE UP!
2. Nu får vi se lite av Twin Peaks igen och en nygammal karaktär i Harry Dean Stanton...
Ett dramatiskt ögonblick sker, men det finns ingen känsla eller uppbyggnad alls.
3. Tillbaka till Dougie igen och nu har han gjort något bra igen. Hans kladdade har givit resultat.
4. En dvärg löper amok i Vegas, oj vad vi bryr oss.
5. Hawk hittar gamla anteckningar
6. Sheriffens fru är spydig igen.
7. PANG PANG bar igen och nu ska Lynch visa upp en ny artist som han gillar. SLUT!

Tyvärr men detta är uselt. Skådespelet är mediokert på sin höjd, klippningen är usel, tagningarna och scenerna tragiska i många fall för långa. Det finns ingen känsla, tajming och story att tala om.
Du får anstränga dig som tittare för att hitta något av Twin Peaks-känsla.

Det här är bland det mest tragiska jag sett i tv-serie väg och det gör ont att Twin Peaks slaktas på detta sätt. Ridley Scott och Lynchs storhetsdagar är passé!
Citera
2017-06-12, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamalKhan
Vad ska man säga? Som stor stor Twin Peaks-fan är det bara att konstatera att detta är en och skär smörja. David Lynch har fått leka runt i sandlådan utan att någon hindrat honom.
Episod 6 sammanfattar på ett bra sätt denna säsong.

1. Det börjar med en förvirrad Dougie, vi får ett aha-ögonblick från The Lodge med Mike!
WAKE UP!
2. Nu får vi se lite av Twin Peaks igen och en nygammal karaktär i Harry Dean Stanton...
Ett dramatiskt ögonblick sker, men det finns ingen känsla eller uppbyggnad alls.
3. Tillbaka till Dougie igen och nu har han gjort något bra igen. Hans kladdade har givit resultat.
4. En dvärg löper amok i Vegas, oj vad vi bryr oss.
5. Hawk hittar gamla anteckningar
6. Sheriffens fru är spydig igen.
7. PANG PANG bar igen och nu ska Lynch visa upp en ny artist som han gillar. SLUT!

Tyvärr men detta är uselt. Skådespelet är mediokert på sin höjd, klippningen är usel, tagningarna och scenerna tragiska i många fall för långa. Det finns ingen känsla, tajming och story att tala om.
Du får anstränga dig som tittare för att hitta något av Twin Peaks-känsla.

Det här är bland det mest tragiska jag sett i tv-serie väg och det gör ont att Twin Peaks slaktas på detta sätt. Ridley Scott och Lynchs storhetsdagar är passé!

Tur att vi alla är olika då. Även fast jag tycker att säsong 3 skiljer sig i mångt och mycket från originalet så finner jag fortfarande serien väldigt intressant och spännande och jag längtar tills nästa måndag.
Citera
2017-06-12, 20:02
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Är inte allt David Lynch gör konstprojekt?

Mer eller mindre. Fast ju äldre han blivit - desto mer. Det är stor skillnad på "konstfilmsnivån" mellan Blue velvet och Inland Empire t ex.
Citera
2017-06-12, 21:41
Medlem
Citera
2017-06-12, 21:41
Medlem
KamalKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaade
Tur att vi alla är olika då. Även fast jag tycker att säsong 3 skiljer sig i mångt och mycket från originalet så finner jag fortfarande serien väldigt intressant och spännande och jag längtar tills nästa måndag.

Är det intressant för att det är oförutsägbart eller är det intressant för att det knappt finns någon handling?
Citera
2017-06-12, 21:55
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Är det intressant för att det är oförutsägbart eller är det intressant för att det knappt finns någon handling?

Det hände ju skitmycket i avsnitt sex.

Och det är just det långsamma tempot som gör det hela så behagligt och bra. Det mesta är väldigt vackert och en hel del är väldigt roligt.

Tycker att det blir mer klassisk Twin Peaks-känsla för varje avsnitt.
Citera
2017-06-12, 23:00
Medlem
KamalKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det hände ju skitmycket i avsnitt sex.

Och det är just det långsamma tempot som gör det hela så behagligt och bra. Det mesta är väldigt vackert och en hel del är väldigt roligt.

Tycker att det blir mer klassisk Twin Peaks-känsla för varje avsnitt.

Då tycker jag du ska göra dig själv en tjänst och se om Twin Peaks för det finns i stort sätt ingenting som är likt. Allt från regi, musik, klippning och musik är annorlunda.
Citera
2017-06-12, 23:07
Medlem
När man såg de första fyra avsnitten så var det en rejäl besvikelse först, då man på något sätt trodde det skulle vara "Gamla Twin Peaks" men dem fyra timmarna kändes som en halvtimme på något märkligt sätt, detta trots det otroligt långsamma tempot. När man vaknade dagen efter kunde man inte göra annat än att spekulera och spekulera och man var givetvis tvungen att se om alla avsnitt och då förstod man att man inte skulle få den gamla Twin Peaks stämningen utan att det kommer vara en ny stämning i denna säsong vilket jag tror är ett måste för att lyckas, nöta samma grej igen hade aldrig funkat tyvärr. Blev lite för mycket "flum" i halva tvåan och halva trean, men i övrigt har serien var riktigt bra, tyckte man fick se för mycket av det "okända och övernaturliga", det var mer mystik kring det i orginalserien vilket jag tycker har en bättre effekt. Serien blir bättre för varje avsnitt som går, älskade att man fick se lite Bob i spegeln när Evil Cooper speglade sig. Asgarvar åt "Dougie Jones", tycker gärna han kan vara senil ett tag till, förjävla roligt när han skulle skaka hand med sin chef i senaste avsnittet. Hur som haver jävligt många lösa trådar och mycket spekulationer om hur allt hänger ihop, aldrig sätt en serie som ställer så mycket frågor till publiken, Kommer givetvis inte upp i nivå med orginalserien men hur många serier har gjort det på de senaste 25 åren, min personliga åsikt är 1, men hittills den ända serien som återupptagits och blivit bra.
Citera
2017-06-12, 23:36
Medlem
Oldberrys avatar
Vissa scener är riktigt bra och andra klipp och repliker är verkligen skitdåliga. Det är upp och ner precis som originalet...

Citera
2017-06-12, 23:36
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Då tycker jag du ska göra dig själv en tjänst och se om Twin Peaks för det finns i stort sätt ingenting som är likt. Allt från regi, musik, klippning och musik är annorlunda.

Såg om båda säsongerna för några månader sedan så jag jag det färskt i minnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in