2014-10-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Jag hoppas p mer TP och jag hoppas att det blir precis i samma stuk, inte ett dugg frndrat! Mer Kyle MacLachlan och mer Sherilyn Fenn! Fy vad bra det r. Nu blir jag akut sugen p att se mer TP.

Nu vcktes mitt TP sug rejlt ocks. Blir det en ny ssong, film, nytt enstaka avsnitt kommer jag att bli s glad s grinar. Fy skjutsiken vilken grej jag skulle gra av det ocks. Nr jag sg TP fr frsta gngen sg jag den ofta p kvllen/natten och det r givetvis s det eventuellt nya TP kommer att avnjutas. Sjlvklart tillsammans med Cherry Pie och ngot lyxigt kaffe.

Senast redigerad av nationalfrontdisco 2014-10-05 kl. 16:00.
Citera
2014-10-05, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag hoppas p en reboot. En mer mrk version utan den humor som ldrats dlit.
I idealfall str han som regissr till alla avsnitt ocks till skillnad frn originalet

Faktum r att saker och ting tenderar att bli alldeles fr "far out" nr Lynch fr fritt spelrum. (Ta Inland Empire, till exempel: dr fick han gra precis som han ville och resultatet blev fr mycket av allt.) Det excentriska, experimentella och ltt kaotiska hos Lynch sprar ltt ur och behver drfr begrnsningar fr att komma till sin rtt. S det stmmer nog vad jag lst, att Frost utvade en balanserande inverkan p Twin Peaks som helhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Jag hoppas p ngon miniserie. Typ fyra avsnitt med en fortsttning p coopers de. Inte fr mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Jag hoppas p mer TP och jag hoppas att det blir precis i samma stuk, inte ett dugg frndrat! Mer Kyle MacLachlan och mer Sherilyn Fenn! Fy vad bra det r. Nu blir jag akut sugen p att se mer TP.

Sjlv tycker jag att Kyle MacLachlan inte alls passar som besatt av BOB. Han har varken utseendet eller den rtta utstrlningen fr att gestalta ondska. Hans flin i badrummet i sista avsnittet knns inte vertygande, det r nstan ngot ljligt ver det:

http://www.youtube.com/watch?v=0rjJ51N7qZY#t=49s

Citat:
Ursprungligen postat av nationalfrontdisco
Nu vcktes mitt TP sug rejlt ocks. Blir det en ny ssong, film, nytt enstaka avsnitt kommer jag att bli s glad s grinar. Fy skjutsiken vilken grej jag skulle gra av det ocks. Nr jag sg TP fr frsta gngen sg jag den ofta p kvllen/natten och det r givetvis s det eventuellt nya TP kommer att avnjutas. Sjlvklart tillsammans med Cherry Pie och ngot lyxigt kaffe.

Fast i USA dricker man ju inte direkt ngot gourmetkaffe vet du vl...

Hur som helst, det r verkligen trkigt att Frank Silva r dd. Twin Peaks kan aldrig bli riktigt samma sak utan honom. Om han nd kunde ha ltit bli att bga runt och dra p sig HIV...

Men vem vet, kanske kan de komma upp med ngon ny demon frn The Black Lodge. Ngon helt ny figur, fast med samma demoniska utstrlning. Kanske hade BOB en oknd kusin ngonstans?
Senast redigerad av FunkyCatso 2014-10-05 kl. 19:33.
Citera
2014-10-06, 17:32
Medlem
santacls avatar
http://variety.com/2014/tv/news/twin...16-1201322329/

Twin Peaks, the ABC series that was a forerunner of todays offbeat serialized cable dramas, is coming back to life with nine new episodes to air on Showtime in 2016.

Sources say series creators David Lynch and Mark Frost are working away on the scripts, with Lynch planning to direct all nine episodes. Showtime declined to comment.

The episodes are expected to bow in early 2016, which would coincide with the 25th anniversary of the shows demise after two seasons on ABC in 1990 and 1991. The new segs will be set in the present day and continue storylines established in the second season. Sources emphasize that the new episodes will not be a remake or a reboot but will reflect the passage of time since viewers last checked in with key characters.
Citera
2014-10-06, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso

Fast i USA dricker man ju inte direkt ngot gourmetkaffe vet du vl...

Hur som helst, det r verkligen trkigt att Frank Silva r dd. Twin Peaks kan aldrig bli riktigt samma sak utan honom. Om han nd kunde ha ltit bli att bga runt och dra p sig HIV...

Men vem vet, kanske kan de komma upp med ngon ny demon frn The Black Lodge. Ngon helt ny figur, fast med samma demoniska utstrlning. Kanske hade BOB en oknd kusin ngonstans?

Ja, jag fr frska bestlla hem ngot sunkigt skitkaffe lagom till 2016 d. S jvla glad! Det ska bli riktigt intressant att se hur de gr med Cooper/Killer BOB-grejen. Jag vet inte riktigt vem som skulle passa som ny demon. Jag gissar nd p att de teranvnder gamla klipp p BOB, samt spelar in nya sjuka grejer i the black lodge.

Citat:
Ursprungligen postat av santacl
http://variety.com/2014/tv/news/twin...16-1201322329/

Twin Peaks, the ABC series that was a forerunner of todays offbeat serialized cable dramas, is coming back to life with nine new episodes to air on Showtime in 2016.

Sources say series creators David Lynch and Mark Frost are working away on the scripts, with Lynch planning to direct all nine episodes. Showtime declined to comment.

The episodes are expected to bow in early 2016, which would coincide with the 25th anniversary of the shows demise after two seasons on ABC in 1990 and 1991. The new segs will be set in the present day and continue storylines established in the second season. Sources emphasize that the new episodes will not be a remake or a reboot but will reflect the passage of time since viewers last checked in with key characters.

https://www.youtube.com/watch?v=nNHsA4WIFvc
Citera
2014-10-06, 17:47
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Faktum r att saker och ting tenderar att bli alldeles fr "far out" nr Lynch fr fritt spelrum. (Ta Inland Empire, till exempel: dr fick han gra precis som han ville och resultatet blev fr mycket av allt.) Det excentriska, experimentella och ltt kaotiska hos Lynch sprar ltt ur och behver drfr begrnsningar fr att komma till sin rtt. S det stmmer nog vad jag lst, att Frost utvade en balanserande inverkan p Twin Peaks som helhet

Ja d har vi olika sikter, jag gillar nmligen det mest flippade aspekterna av twin peaks - dremot mindre road av de quirky vardagsdramerna, typ comic relief i stil med grtmilda polisassistenten, tjejen i receptionen med "rolig" rst osv. Jag lskar Lynch nr han gr "full retard" och allt bara blir jttekonstigt och lskigt. Typ Eraserhead mm

Fr mig fr det grna vara rda rummet och baklngesdvrgar fr hela slanten.
Senast redigerad av swimp78 2014-10-06 kl. 17:49.
Citera
2014-10-06, 17:52
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalfrontdisco
Ja, jag fr frska bestlla hem ngot sunkigt skitkaffe lagom till 2016 d. S jvla glad! Det ska bli riktigt intressant att se hur de gr med Cooper/Killer BOB-grejen. Jag vet inte riktigt vem som skulle passa som ny demon. Jag gissar nd p att de teranvnder gamla klipp p BOB, samt spelar in nya sjuka grejer i the black lodge.

https://www.youtube.com/watch?v=nNHsA4WIFvc

Va fint att "Showtime declined to comment" men lgger upp den dr videon. Aja antar den sger allt dom kan bertta nu i alla fall.
Citera
2014-10-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Va fint att "Showtime declined to comment" men lgger upp den dr videon. Aja antar den sger allt dom kan bertta nu i alla fall.

Ja, jag hittade den tack vare en lnk frn David Lynchs twitter som han lade fr upp fr typ 20 min sen. Officiellt s det bara smller om det med andra ord!
Citera
2014-10-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag hoppas p en reboot. En mer mrk version utan den humor som ldrats dlit.
I idealfall str han som regissr till alla avsnitt ocks till skillnad frn originalet
Det hoppas jag ocks. Men ska bli skraj och alla ska vara otcka.
Citera
2014-10-06, 18:12
Medlem
santacls avatar
http://deadline.com/2014/10/twin-pea...erview-846363/

Twin Peaks Co-Creator Mark Frost On Showtime Limited Series: How It Happened, Who Will Be Back Q&A: David Lynch had publicly vowed that the book on Twin Peaks had been closed forever. Now he is revisiting...
Citera
2014-10-06, 18:37
Medlem
Jahapp, s lngtar man till 2016 d.. Kommer bli sjukt intressant att flja detta och att f se allt nr det kommer. Hoppas dom ven lyckas f med som flesta skdisar, men de borde inte vara en omjlighet.
Citera
2014-10-06, 19:07
Medlem
Hirvis avatar
Jag r s otroligt lycklig, jag har drmt om det hr s lnge.
Nstan s jag skiter i vad det blir, bara jag fr se Cooper igen, med gra hr, och hra honom nmna Diane. Bara jag fr se ett vattenfall med musiken i bakgrunden. D r jag klar med tv-serien som format typ.
Citera
2014-10-06, 19:50
Medlem
Punklivs avatar
Jag r lite rdd fr hur det ska g, men euforin jag har nu gr inte att beskriva. S jvla lycklig!

Edit: ryser till och med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in